| Return Create A Forum - Home | |
| --------------------------------------------------------- | |
| WebWar | |
| https://webwar.createaforum.com | |
| --------------------------------------------------------- | |
| ***************************************************** | |
| Return to: Φασισμός | |
| ***************************************************** | |
| #Post#: 24530-------------------------------------------------- | |
| Εθνικοσοσι^ | |
| 5;λισμός και ε | |
| θνικισμός: Π&# | |
| 949;ρί ελληνικa | |
| By: ESA Date: December 13, 2020, 11:14 pm | |
| --------------------------------------------------------- | |
| [center] | |
| https://1.bp.blogspot.com/-BEo47LdwoWs/X7zGXL4qJEI/AAAAAAAAA8c/YYaCHWgNFzkbxBFM… | |
| [/center] | |
| �Αν μας | |
| ρωτήσει | |
| κανείς για | |
| τους | |
| προγόνους | |
| μας πρέπει | |
| να τον | |
| παραπέμπου_ | |
| 6;ε | |
| πάντοτε | |
| στους | |
| Έλληνες� | |
| Α. Χίτλερ | |
| Εισαγωγή | |
| Είναι | |
| φαινόμενο | |
| συχνό και | |
| έντονο στις | |
| μέρες μας να | |
| καλλιεργεί` | |
| 4;αι | |
| και να | |
| διασπείρετ^ | |
| 5;ι | |
| πανταχόθεν | |
| ένα κλίμα | |
| αποστροφής | |
| προς την | |
| ιδέα του | |
| εθνικοσοσι^ | |
| 5;λισμού. | |
| Και | |
| μολονότι | |
| ανάλογη | |
| μομφή είναι | |
| αναμενόμεν_ | |
| 1; | |
| όταν | |
| προέρχεται | |
| από | |
| συστημικά | |
| κέντρα | |
| εξουσίας, | |
| ενδεχομένω` | |
| 2; | |
| εγείρει | |
| ερωτήματα | |
| και | |
| οπωσδήποτε | |
| γεννά τη | |
| σύγχυση | |
| όταν | |
| διατυπώνετ^ | |
| 5;ι | |
| από φορείς | |
| του | |
| λεγόμενου | |
| �εθνικιστικ	 | |
| 59;ύ | |
| χώρου�, καθώς | |
| στη | |
| συνείδηση | |
| πολλών | |
| εθνικιστών | |
| οι δύο | |
| �ιδεολογίες�, | |
| δηλαδή η | |
| εθνικιστικ^ | |
| 2; | |
| και η | |
| εθνικοσοσι^ | |
| 5;λιστική, | |
| μοιάζουν | |
| ομοούσιες, | |
| αν όχι | |
| ταυτόσημες. | |
| Το παρόν | |
| άρθρο έχει | |
| ως σκοπό να | |
| εξετάσει τη | |
| συνηθέστερ_ | |
| 1; | |
| κατηγορία | |
| που | |
| εκπέμπεται | |
| κατά του | |
| εθνικοσοσι^ | |
| 5;λισμού | |
| από τους ως | |
| άνω φορείς, | |
| δηλαδή την | |
| κατηγορία | |
| περί | |
| �γερμανικότ	 | |
| 51;τας� | |
| της | |
| ιδεολογίας | |
| αυτής και | |
| περί | |
| �ελληνικότη	 | |
| 64;ας� | |
| της | |
| ιδεολογίας | |
| που | |
| προβάλλετα_ | |
| 3; | |
| ως | |
| αντίποδας, | |
| δηλαδή του | |
| �ελληνικού | |
| εθνικισμού�. | |
| Ώστε κάθε | |
| αναγνώστης | |
| να | |
| διαμορφώσε_ | |
| 3; | |
| σαφή εικόνα | |
| της | |
| κατάστασης | |
| και να | |
| επιλέξει εν | |
| πλήρει | |
| επιγνώσει | |
| την ιδέα που | |
| τον | |
| εκφράζει | |
| και για την | |
| οποία είναι | |
| προορισμέν_ | |
| 9;ς. | |
| Αποσαφήνισ_ | |
| 1; | |
| της βάσης | |
| της | |
| αντιμαχίας | |
| Ο λόγος που | |
| οι σχετικοί | |
| διαξιφισμο^ | |
| 3; | |
| συνεχίζοντ^ | |
| 5;ι | |
| σε βάθος | |
| ετών χωρίς | |
| αποτέλεσμα | |
| είναι η | |
| ασαφής βάση | |
| επί της | |
| οποίας | |
| τίθεται το | |
| όλο ζήτημα. | |
| Οι μεν | |
| οπαδοί του | |
| �ελληνικού | |
| εθνικισμού� | |
| που στο εξής | |
| θα | |
| αποκαλούντ^ | |
| 5;ι | |
| χάριν | |
| συντομίας | |
| �νεοεθνικισ	 | |
| 64;ές� | |
| προβάλλουν | |
| αποσπάσματ^ | |
| 5; | |
| πολιτικών ή | |
| λογοτεχνών | |
| που γενικώς | |
| θεωρούνται | |
| ή μπορούν να | |
| θεωρηθούν | |
| ως | |
| εθνικιστές, | |
| οι δε | |
| εθνικοσοσι^ | |
| 5;λιστές | |
| ως επί το | |
| πλείστον | |
| προβάλλουν | |
| αποσπάσματ^ | |
| 5; | |
| από λόγους ή | |
| έργα | |
| εθνικοσοσι^ | |
| 5;λιστών, | |
| σχεδόν | |
| πάντα | |
| Γερμανών | |
| για | |
| προφανείς | |
| ιστορικούς | |
| λόγους, με | |
| αποτέλεσμα | |
| ο διάλογος | |
| κάθε άλλο | |
| παρά | |
| γόνιμος να | |
| καθίσταται | |
| και | |
| περισσότερ_ | |
| 9; | |
| να | |
| αποπροσανα` | |
| 4;ολίζει | |
| παρά να | |
| διευκολύνε_ | |
| 3; | |
| έναν | |
| ουδέτερο | |
| παρατηρητή | |
| να | |
| κατανοήσει | |
| την ουσία | |
| του | |
| προβλήματο` | |
| 2;. | |
| Τι σημαίνει | |
| �ελληνική� | |
| ιδεολογία; | |
| Ας | |
| αποσαφηνίσ_ | |
| 9;υμε | |
| λοιπόν τη | |
| βάση | |
| διεξαγωγής | |
| της | |
| αντιμαχίας. | |
| Τι σημαίνει | |
| �ελληνική� | |
| ιδεολογία; | |
| Τι | |
| χαρακτηρισ` | |
| 4;ικά | |
| πρέπει να | |
| έχει μια | |
| θέση, μία | |
| ιδέα ή μία | |
| ιδεολογία | |
| ώστε να | |
| θεωρείται | |
| ελληνική; | |
| Είναι τάχα | |
| ελληνική | |
| όποια | |
| ιδεολογία | |
| επινοήθηκε | |
| από κάποιον | |
| Έλληνα; | |
| Όποια | |
| υιοθετήθηκ^ | |
| 9; | |
| ή | |
| εφαρμόστηκ^ | |
| 9; | |
| μήπως από | |
| κάποιον | |
| Έλληνα; Μα | |
| στο διάβα | |
| των αιώνων, | |
| ακόμα και | |
| των | |
| τελευταίων | |
| δεκαετιών, | |
| έχουν | |
| υπάρξει | |
| αμέτρητοι | |
| Έλληνες που | |
| διαμόρφωσα_ | |
| 7;, | |
| υπερασπίστ_ | |
| 1;καν | |
| ή εφάρμοσαν | |
| παράταιρες | |
| ιδέες και | |
| απόψεις. | |
| Είναι όλων | |
| αυτών οι | |
| ιδέες | |
| ελληνικές; | |
| Έλληνας | |
| ήταν και ο | |
| Κολοκοτρών_ | |
| 1;ς, | |
| Έλληνας και | |
| ο | |
| Μαυροκορδά` | |
| 4;ος, | |
| όμως το | |
| όραμα και η | |
| πολιτική | |
| τους | |
| υπήρξαν | |
| αντιδιαμετ` | |
| 1;ικές. | |
| Ποια από τις | |
| δύο πρέπει | |
| να | |
| θεωρείται | |
| �ελληνική� | |
| και ποια | |
| �ξένη�; | |
| Έλληνες | |
| ήταν και ο | |
| Ίων | |
| Δραγούμης, | |
| αλλά και ο | |
| Παύλος | |
| Γύπαρης, | |
| ακόμα και ο | |
| Ζαχαριάδης | |
| ή ο Γεώργιος | |
| Παπανδρέου. | |
| Πρέπει να | |
| καταστεί | |
| σαφές ότι η | |
| ελληνικότη` | |
| 4;α | |
| μιας | |
| οποιασδήπο` | |
| 4;ε | |
| ιδέας δεν | |
| μπορεί να | |
| καθορίζετα_ | |
| 3; | |
| από το αν | |
| κάποτε την | |
| υιοθέτησε ή | |
| την | |
| εξέφρασε | |
| ένας | |
| Έλληνας, | |
| παρά μόνον | |
| από τα | |
| χαρακτηρισ` | |
| 4;ικά | |
| της ίδιας | |
| της | |
| ιδεολογίας, | |
| από το κατά | |
| πόσον η εν | |
| λόγω ιδέα ή | |
| ιδεολογία | |
| συνάδει με | |
| τον | |
| λεγόμενο | |
| �ελληνικό | |
| χαρακτήρα�, | |
| με τις αρχές | |
| δηλαδή που | |
| διέπουν την | |
| ελληνική | |
| σκέψη, | |
| φιλοσοφία | |
| και | |
| νοοτροπία. | |
| Τα | |
| χαρακτηρισ` | |
| 4;ικά | |
| της | |
| ελληνικότη` | |
| 4;ας | |
| Για να | |
| υποβάλουμε | |
| λοιπόν | |
| οποιαδήποτ^ | |
| 9; | |
| ιδέα ή | |
| ιδεολογία | |
| σε �έλεγχο | |
| ελληνικότη` | |
| 4;ας�, | |
| οφείλουμε | |
| να θέσουμε | |
| κάποια | |
| κριτήρια τα | |
| οποία | |
| διευκρινίζ_ | |
| 9;υμε | |
| εξ αρχής πως | |
| είναι | |
| ενδεικτικά | |
| και όχι | |
| εξαντλητικ^ | |
| 0;. | |
| Δεν | |
| φιλοδοξούμ^ | |
| 9; | |
| δηλαδή σε | |
| καμία | |
| περίπτωση | |
| να ορίσουμε | |
| σε μια | |
| παράγραφο | |
| ενός άρθρου | |
| ολόκληρη | |
| την ουσία | |
| και το βάθος | |
| της | |
| ελληνικής | |
| σκέψης και | |
| φιλοσοφίας, | |
| παρά μόνον | |
| να | |
| απαριθμήσο` | |
| 5;με | |
| μερικές | |
| εκφάνσεις | |
| της, οι | |
| οποίες | |
| μπορούν να | |
| λειτουργήσ_ | |
| 9;υν | |
| ως γνώμονες | |
| με τους | |
| οποίους να | |
| διακρίνουμ^ | |
| 9; | |
| κατά πόσον | |
| μια | |
| ιδεολογία, | |
| επινοημένη | |
| ή | |
| εκπεφρασμέ_ | |
| 7;η | |
| είτε από | |
| κάποιον | |
| Έλληνα είτε | |
| από κάποιον | |
| ξένο, | |
| συνάδει με | |
| τον | |
| ελληνικό | |
| τρόπο | |
| σκέψης και | |
| ως εκ τούτου | |
| μπορεί να | |
| χαρακτηρισ` | |
| 4;εί | |
| ως �ελληνική�. | |
| Η εις βάθος | |
| διερεύνηση, | |
| μελέτη και | |
| εξέταση | |
| κάθε | |
| επιμέρους | |
| ερωτήματος, | |
| που θα | |
| μπορούσε | |
| από μόνη της | |
| να καλύπτει | |
| την ύλη ενός | |
| ολόκληρου | |
| βιβλίου, | |
| αρχικά | |
| επαφίεται | |
| στον | |
| αναγνώστη | |
| που θέλει | |
| πραγματικά | |
| να | |
| αναζητήσει | |
| την αλήθεια. | |
| Ασφαλώς, | |
| οφείλουμε | |
| να | |
| ανατρέξουμ^ | |
| 9; | |
| στις ρίζες, | |
| στην αρχαία | |
| Ελλάδα και | |
| μάλιστα | |
| στην εποχή | |
| της ακμής, | |
| καθώς σε | |
| οποιαδήποτ^ | |
| 9; | |
| μεταγενέστ^ | |
| 9;ρη | |
| φάση και αν | |
| ανατρέξουμ^ | |
| 9;, | |
| η ελληνική | |
| σκέψη έχει | |
| υποστεί | |
| αλλοίωση | |
| από ξένες | |
| επιρροές, | |
| γεγονός που | |
| οφείλεται | |
| σε | |
| ποικίλους | |
| λόγους, η | |
| ανάπτυξη | |
| των οποίων | |
| ξεφεύγει | |
| από τον | |
| σκοπό του | |
| παρόντος | |
| άρθρου. | |
| Σαφώς θα | |
| περίμενε | |
| κανείς σε | |
| μία τέτοια | |
| μνεία του | |
| ελληνικού | |
| ιδεώδους να | |
| εξαίρεται | |
| ως ύψιστη | |
| αρετή η | |
| πολεμική | |
| ανδρεία. | |
| Είναι | |
| άλλωστε | |
| σύνηθες στη | |
| γραμματεία | |
| των | |
| εθνικιστών | |
| ή των | |
| �νεοεθνικισ	 | |
| 64;ών� | |
| να | |
| προβάλλετα_ | |
| 3; | |
| το πρότυπο | |
| του | |
| Σπαρτιάτη | |
| στις | |
| Θερμοπύλες | |
| ή του | |
| γενναίου | |
| Σαλαμινομά` | |
| 7;ου. | |
| Οπωσδήποτε | |
| το πολεμικό | |
| μένος ήταν | |
| μία βασική | |
| ιδιότητα | |
| που | |
| απαιτείτο | |
| να | |
| διακατέχει | |
| τον Έλληνα | |
| των αρχαίων | |
| χρόνων, όμως | |
| όταν | |
| θελήσουμε | |
| να | |
| εξετάσουμε | |
| τα | |
| χαρακτηρισ` | |
| 4;ικά | |
| της Σ κ έ ψ η ς | |
| των Ελλήνων | |
| οφείλουμε | |
| να | |
| αναφερθούμ^ | |
| 9; | |
| σε | |
| φιλοσοφικέ` | |
| 2; | |
| έννοιες και | |
| ερωτήματα | |
| όπως: | |
| Τι σχέση | |
| είχε η ύλη με | |
| το πνεύμα | |
| στη σκέψη | |
| των Ελλήνων; | |
| Επρόκειτο | |
| για έννοιες | |
| αλληλένδετ^ | |
| 9;ς | |
| ή διακριτές; | |
| Πώς | |
| αντιλαμβάν_ | |
| 9;νταν | |
| οι Έλληνες | |
| την έννοια | |
| του �είναι�; | |
| Πώς | |
| αντιλαμβάν_ | |
| 9;νταν | |
| την έννοια | |
| του | |
| �γίγνεσθαι� ή | |
| ακόμα και | |
| του | |
| �φαίνεσθαι� | |
| σε σχέση με | |
| το �είναι�; | |
| Ακόμα | |
| περισσότερ_ | |
| 9;, | |
| πώς | |
| αντιλαμβάν_ | |
| 9;νταν | |
| την έννοια | |
| του | |
| �σκέπτεσθαι� | |
| ως προς το | |
| �είναι�, το | |
| �γίγνεσθαι� | |
| και το | |
| �φαίνεσθαι�; | |
| Τι σήμαινε | |
| ακριβώς για | |
| τους | |
| Έλληνες η | |
| λέξη �φύσις�; | |
| Πώς | |
| αντιλαμβάν_ | |
| 9;νταν | |
| τον Λόγο; Τι | |
| σημασία | |
| είχε στη | |
| σκέψη των | |
| Ελλήνων η | |
| έννοια του | |
| χώρου; Πώς | |
| αντιλαμβάν_ | |
| 9;νταν | |
| την έννοια | |
| του χρόνου | |
| και του | |
| ιστορικού | |
| γίγνεσθαι; | |
| Ένα από τα | |
| βασικότερα | |
| κριτήρια | |
| ελληνικότη` | |
| 4;ας | |
| μιας | |
| ιδεολογίας, | |
| επί | |
| παραδείγμα` | |
| 4;ι, | |
| θα έπρεπε να | |
| αποτελεί το | |
| κατά πόσον | |
| δέχεται την | |
| κυκλική ή | |
| σπειροειδή | |
| εξέλιξη του | |
| χρόνου ή, | |
| στον | |
| αντίποδα, τη | |
| γραμμική, | |
| που | |
| συνεπάγετα_ | |
| 3; | |
| τη | |
| δημιουργία | |
| �εκ του | |
| μηδενός� και | |
| το �τέλος της | |
| Ιστορίας�. Τι | |
| σπουδαιότη` | |
| 4;α | |
| είχε η | |
| έννοια του | |
| �αίματος� | |
| στην αρχαία | |
| Ελλάδα; Πώς | |
| συνδεόταν | |
| το αίμα με τη | |
| γη; Τι | |
| σημασία | |
| απέδιδαν | |
| στην πόλη; Τι | |
| σημασία | |
| απέδιδαν | |
| στον | |
| πολιτισμό; | |
| Πώς | |
| αντιλαμβάν_ | |
| 9;νταν | |
| την έννοια | |
| της Τέχνης, | |
| για | |
| παράδειγμα | |
| σε σχέση με | |
| το �είναι� και | |
| με την | |
| έννοια της | |
| �αλήθειας� ή | |
| σε σχέση με | |
| το | |
| κοινωνικό | |
| σύνολο; | |
| Μπορεί | |
| λόγου χάρη | |
| να | |
| θεωρείται | |
| �ελληνική� η | |
| αντίληψη | |
| περί �τέχνης | |
| για την | |
| τέχνη�; Πώς | |
| αντιλαμβάν_ | |
| 9;νταν | |
| οι Έλληνες | |
| την | |
| �επιστήμη�; | |
| Πώς | |
| εκδηλωνότα_ | |
| 7; | |
| η ουσία της | |
| θρησκευτικa | |
| 2;τητας | |
| των Ελλήνων; | |
| Ποια σχέση | |
| απέδιδαν | |
| μεταξύ του | |
| θείου και | |
| της ύλης και | |
| κατά πόσον | |
| δέχονταν | |
| την | |
| απεικόνιση | |
| ή, στον | |
| αντίποδα, το | |
| ανεικονικό | |
| του θείου; | |
| Υπογραμμίζ_ | |
| 9;υμε | |
| πως τα | |
| παραπάνω | |
| αποτελούν | |
| μόνο κάποια | |
| παραδείγμα` | |
| 4;α | |
| των | |
| ερωτημάτων | |
| που θα | |
| έπρεπε να | |
| απασχολούν | |
| όσους στ� | |
| αλήθεια | |
| αναζητούν | |
| την | |
| ελληνική | |
| ουσία μίας | |
| ιδεολογίας | |
| και σε καμία | |
| περίπτωση | |
| δεν | |
| εξαντλούν | |
| τα ζητήματα | |
| που | |
| απασχόλησα_ | |
| 7; | |
| τη Σκέψη των | |
| Ελλήνων. Και | |
| οφείλουμε | |
| επίσης να | |
| τονίσουμε | |
| πως δεν | |
| αποτελούν | |
| ερωτήματα | |
| ρητορικά, | |
| ξεκομμένα | |
| από τη ζωή | |
| και | |
| κατάλληλα | |
| μόνο προς | |
| συζήτηση σε | |
| φιλοσοφικά | |
| συμπόσια. Το | |
| πώς | |
| αντιλαμβάν_ | |
| 9;νταν | |
| οι Έλληνες | |
| την έννοια | |
| της �πόλης� | |
| για | |
| παράδειγμα, | |
| διαμόρφωσε | |
| και το | |
| πλαίσιο της | |
| ελληνικής | |
| πολιτείας, | |
| που διείπε | |
| κάθε | |
| ελληνική | |
| πόλη � κράτος, | |
| ανεξάρτητα | |
| από την | |
| επιμέρους | |
| πολιτειακή | |
| ή | |
| οικονομική | |
| της | |
| οργάνωση. | |
| Λόγου χάρη, | |
| διαφορετικa | |
| 2; | |
| πολιτειακό | |
| και | |
| οικονομικό | |
| καθεστώς | |
| είχαν η | |
| Αθήνα, η | |
| Σπάρτη, η | |
| Κόρινθος | |
| και οι άλλες | |
| πόλεις, όμως | |
| αυτό που | |
| παρέμενε | |
| κοινό ήταν | |
| το θεμέλιο | |
| επί του | |
| οποίου | |
| οργανωνότα_ | |
| 7; | |
| κ ά θ ε | |
| ελληνική | |
| πόλη � κράτος | |
| και αυτό δεν | |
| ήταν άλλο | |
| από το �αίμα�, | |
| δηλαδή από | |
| τη φυλετική | |
| βάση | |
| οργάνωσης | |
| της | |
| πολιτείας, | |
| καθώς και | |
| από τη σχέση | |
| του πολίτη | |
| προς την | |
| πόλη, σχέση | |
| που | |
| βασιζόταν | |
| στην | |
| ταύτιση του | |
| ατομικού με | |
| το | |
| συλλογικό | |
| συμφέρον � | |
| ήταν | |
| αδιανόητη | |
| για τους | |
| Έλληνες της | |
| εποχής της | |
| ακμής η | |
| έννοια του | |
| �ιδιωτεύειν�, | |
| απεναντίας | |
| κάθε | |
| πολίτης | |
| αφιέρωνε | |
| τον | |
| �ελεύθερο | |
| χρόνο� του | |
| όπως θα | |
| λέγαμε | |
| σήμερα, την | |
| εν-έργεια | |
| και τη δράση | |
| του, στην | |
| υπηρεσία | |
| του συνόλου | |
| και κατ� | |
| αυτόν | |
| άλλωστε τον | |
| τρόπο η | |
| τέχνη, η | |
| φιλοσοφία, η | |
| πολιτική, η | |
| επιστήμη, η | |
| γυμναστική, | |
| η παιδεία | |
| και η | |
| μόρφωση | |
| καθόλου δεν | |
| αποτελούσα_ | |
| 7; | |
| τομείς | |
| �αυτοβελτίω	 | |
| 63;ης� | |
| του ατόμου, | |
| παρά μορφές | |
| και | |
| εκφάνσεις | |
| υπηρεσίας | |
| προς το | |
| όμαιμο | |
| σύνολο των | |
| συμπολιτών | |
| και προς την | |
| ίδια την | |
| πόλη ως | |
| ιστορική | |
| και | |
| μεταφυσική | |
| οντότητα. | |
| Αντιστοίχω` | |
| 2;, | |
| η αντίληψη | |
| περί | |
| κυκλικότητ^ | |
| 5;ς | |
| του χρόνου, | |
| τον οποίον ο | |
| Πλάτων | |
| χαρακτήριζ^ | |
| 9; | |
| ως �κινητή | |
| εικόνα της | |
| αιωνιότητα` | |
| 2;�, | |
| μεταξύ | |
| άλλων | |
| καθόρισε το | |
| πώς | |
| αντιλαμβάν_ | |
| 9;νταν | |
| οι Έλληνες | |
| της ακμής | |
| τον | |
| ιστορικό | |
| τους ρόλο, | |
| όχι ως | |
| ατόμων που | |
| διάγουν | |
| μεμονωμένα | |
| μία | |
| γραμμική | |
| και | |
| περαινόμεν_ | |
| 1; | |
| πορεία ζωής, | |
| αλλά ως | |
| κρίκων σε | |
| μία αιώνια | |
| χρονική | |
| αλυσίδα που | |
| εκτείνεται | |
| κατ� | |
| απέραντο | |
| τρόπο προς | |
| το παρελθόν | |
| και το | |
| μέλλον, | |
| αντίληψη η | |
| οποία ως εκ | |
| τούτου | |
| προσέδιδε | |
| στις | |
| πράξεις | |
| τους μία | |
| βαρύνουσα | |
| σοβαρότητα, | |
| καθώς | |
| ανακλούσε | |
| τις | |
| συνέπειες | |
| των πράξεων | |
| αυτών στους | |
| νεκρούς | |
| προγόνους | |
| και τους | |
| αγέννητους | |
| απογόνους | |
| του ίδιου | |
| ζώντος (και | |
| αιωνίου) | |
| οργανισμού, | |
| του οποίου | |
| κι οι ίδιοι | |
| ήταν μέρος. | |
| Έλεγχος | |
| ελληνικότη` | |
| 4;ας | |
| της | |
| ιδεολογίας | |
| του | |
| �ελληνικού | |
| εθνικισμού� | |
| Κατ� αρχάς, | |
| πρέπει να | |
| διευκρινίσ_ | |
| 9;υμε | |
| ότι δεν | |
| υπάρχει | |
| κανείς | |
| πλήρης και | |
| συνεπής | |
| ορισμός του | |
| τι εστί | |
| �ελληνικός | |
| εθνικισμός� | |
| και οι | |
| οπαδοί του | |
| περιορίζον` | |
| 4;αι | |
| σε | |
| αναπαραγωγ^ | |
| 2; | |
| φράσεων ή | |
| στιγμιοτύπ` | |
| 9;ν | |
| από τη ζωή | |
| ανθρώπων | |
| που | |
| θεωρούνται | |
| ή μπορούν να | |
| θεωρηθούν | |
| τηρουμένων | |
| των | |
| αναλογιών | |
| ως | |
| εθνικιστές. | |
| Ακόμα και η | |
| απευθείας | |
| αναγωγή στο | |
| κατά | |
| Ηρόδοτο | |
| έθνος (ως το | |
| όμαιμον, | |
| ομότροπον, | |
| ομόθρησκον | |
| και | |
| ομόγλωσσον) | |
| δεν συνιστά | |
| �εθνικισμό� | |
| καθεαυτήν, | |
| καθώς | |
| λείπει | |
| οποιαδήποτ^ | |
| 9; | |
| αναφορά | |
| στην | |
| πολιτική | |
| υπόσταση | |
| και έκφραση | |
| αυτού του | |
| έθνους, | |
| συχνά | |
| μάλιστα | |
| ακόμα και ο | |
| ορισμός του | |
| Ηροδότου | |
| φαίνεται να | |
| μην | |
| ανταποκρίν^ | |
| 9;ται | |
| στην έννοια | |
| του έθνους | |
| όπως την | |
| αντιλαμβάν_ | |
| 9;νται | |
| οι | |
| λεγόμενοι | |
| �νεοεθνικισ	 | |
| 64;ές�, | |
| καθώς | |
| προαπαιτεί | |
| φυλετική | |
| ομοιογένει^ | |
| 5; | |
| (ενώ στον | |
| �νεοεθνικισ	 | |
| 56;ό� | |
| συχνά | |
| βλέπουμε | |
| αλλόφυλους, | |
| λόγου χάρη | |
| Αιγυπτίους | |
| ή μιγάδες, να | |
| θεωρούνται | |
| όχι μόνον | |
| Έλληνες | |
| αλλά και | |
| εθνικιστές), | |
| ενώ | |
| αμφιλεγόμε_ | |
| 7;ο | |
| είναι | |
| επίσης το | |
| κατά πόσον | |
| ανταποκρίν^ | |
| 9;ται | |
| στην | |
| πραγματικό` | |
| 4;ητα | |
| του | |
| �νεοεθνικισ	 | |
| 56;ού� | |
| το | |
| �ομόθρησκον� | |
| (κατά πόσον | |
| για | |
| παράδειγμα | |
| μπορούν να | |
| θεωρούνται | |
| εξίσου | |
| Έλληνες, | |
| πολίτες που | |
| ασπάζονται | |
| διαφορετικ^ | |
| 0; | |
| δόγματα ή | |
| είναι άθεοι | |
| ή | |
| αγνωστικισ` | |
| 4;ές), | |
| χωρίς να | |
| υπάρχει | |
| έστω | |
| ιδεολογική | |
| ομοφωνία | |
| αναφορικά | |
| με το τι | |
| ακριβώς | |
| συνιστά το | |
| �ομότροπον� | |
| των Ελλήνων. | |
| Ως εκ τούτου, | |
| ο �ελληνικός | |
| εθνικισμός� | |
| δεν μπορεί | |
| να συνιστά | |
| ολοκληρωμέ_ | |
| 7;η | |
| κοσμοθεωρί^ | |
| 5;, | |
| μπορεί | |
| μονάχα να | |
| εκληφθεί ως | |
| �εντόπιο� | |
| ανάλογο του | |
| ευρύτερου | |
| �εθνικισμού�, | |
| που επίσης | |
| δεν συνιστά | |
| ολοκληρωμέ_ | |
| 7;η | |
| κοσμοθεωρί^ | |
| 5; | |
| καθώς δεν | |
| προσδιορίζ^ | |
| 9;ι | |
| ούτε καν | |
| βασικές | |
| αρχές, όπως | |
| είναι για | |
| παράδειγμα | |
| η | |
| πολιτειακή | |
| ή | |
| οικονομική | |
| οργάνωση | |
| της | |
| κοινωνίας | |
| και μπορεί | |
| να | |
| χαρακτηρίζ^ | |
| 9;ι | |
| είτε | |
| κοινωνίες | |
| οργανωμένε` | |
| 2; | |
| σε φυλετική | |
| βάση, όπως | |
| εκλαμβανότ^ | |
| 5;ν | |
| ο | |
| γερμανικός | |
| εθνικισμός | |
| του 19ου | |
| αιώνα, είτε | |
| κοινωνίες | |
| οργανωμένε` | |
| 2; | |
| στη βάση των | |
| προσταγμάτ` | |
| 9;ν | |
| της | |
| Γαλλικής | |
| Επανάσταση` | |
| 2; | |
| περί | |
| �ελευθερίας, | |
| ισότητας, | |
| αδελφότητα` | |
| 2;� | |
| και περί του | |
| �συνυπάρχει	 | |
| 57;�, | |
| όπως | |
| εκλαμβανότ^ | |
| 5;ν | |
| η έννοια του | |
| �γαλλικού | |
| εθνικισμού� | |
| διαμορφωμέ_ | |
| 7;η | |
| κατά τα | |
| πρώτα | |
| χρόνια του | |
| 19ου αιώνα. | |
| Είναι | |
| εμφανές ότι | |
| η �ομπρέλα� | |
| του | |
| εθνικισμού | |
| είναι τόσο | |
| ευρεία, που | |
| μπορεί να | |
| καλύπτει | |
| αρχές εκ | |
| διαμέτρου | |
| αντίθετες, | |
| όπως τον | |
| φυλετισμό | |
| και τον | |
| αντι-φυλετι	 | |
| 63;μό | |
| ή τον | |
| φιλελευθερ_ | |
| 3;σμό. | |
| Σε κάθε | |
| περίπτωση | |
| όμως, ο | |
| εθνικισμός | |
| όπως | |
| γίνεται | |
| αντιληπτός | |
| σήμερα από | |
| σχεδόν | |
| όλους τους | |
| θιασώτες | |
| του, | |
| αποτελεί | |
| πνευματικό | |
| αποκύημα | |
| σαφώς ξένων | |
| διανοιών | |
| και δη ο | |
| �εθνικισμός� | |
| με τη | |
| σημασία που | |
| έχει | |
| επικρατήσε_ | |
| 3; | |
| σχεδόν εξ | |
| ολοκλήρου | |
| στις μέρες | |
| μας, δηλαδή ο | |
| απαλλαγμέν_ | |
| 9;ς | |
| από | |
| αναφορές | |
| στο αίμα και | |
| τη φυλετική | |
| ομοιογένει^ | |
| 5; | |
| του �εθνικού | |
| συνόλου�, ο | |
| οποίος | |
| αποτελεί | |
| δημιούργημ^ | |
| 5; | |
| του Ερνέστ | |
| Ρενάν, ενός | |
| Γάλλου | |
| διανοητή | |
| κατ� ολίγον | |
| μεταγενέστ^ | |
| 9;ρου | |
| της | |
| Γαλλικής | |
| Επανάσταση` | |
| 2;, | |
| ο οποίος | |
| ανέλαβε να | |
| προσδώσει | |
| συνδετικό | |
| ιστό στο | |
| νεοπαγές | |
| γαλλικό | |
| �έθνος� που, | |
| κατά πλήρη | |
| αντιδιαστο_ | |
| 5;ή | |
| προς την | |
| ελληνική | |
| σκέψη, | |
| γεννήθηκε | |
| εκ του | |
| μηδενός, | |
| συνενώνοντ^ | |
| 5;ς | |
| ετερόκλητε` | |
| 2; | |
| εθνοτικές | |
| ομάδες. | |
| Η δε | |
| φιλοσοφική | |
| θεμελίωση | |
| του | |
| εθνικισμού | |
| εν γένει | |
| αντλεί τα | |
| επιχειρήμα` | |
| 4;ά | |
| της από | |
| φιλοσοφίες | |
| αλλότριες | |
| προς την | |
| παράδοση | |
| των Ελλήνων. | |
| Οφείλουμε | |
| σε αυτό το | |
| σημείο να | |
| επισημάνου_ | |
| 6;ε | |
| τελείως | |
| επιγραμματ_ | |
| 3;κά | |
| ότι κατά τα | |
| χρόνια της | |
| παρακμής | |
| της αρχαίας | |
| Ελλάδας, τα | |
| πνευματικά | |
| επιτεύγματ^ | |
| 5; | |
| των Ελλήνων | |
| μεταλαμπαδ^ | |
| 9;ύτηκαν | |
| και | |
| προσλήφθηκ^ | |
| 5;ν | |
| από ξένους, | |
| αρχικά από | |
| τους | |
| Ρωμαίους, οι | |
| οποίοι όμως | |
| είτε από | |
| πνευματική | |
| μετριότητα | |
| είτε λόγω | |
| πολιτικών | |
| σκοπιμοτήτ` | |
| 9;ν | |
| διέστρεψαν | |
| την ουσία | |
| αρχικώς της | |
| γλώσσας και | |
| εν συνεχεία | |
| της σκέψης | |
| και της | |
| φιλοσοφίας | |
| των Ελλήνων. | |
| Όλοι οι | |
| μεταγενέστ^ | |
| 9;ροι | |
| Ευρωπαίοι | |
| στοχαστές | |
| επηρεάστηκ^ | |
| 5;ν | |
| από τη | |
| διαστρέβλω` | |
| 3;η | |
| αυτή και την | |
| επιδείνωσα_ | |
| 7;, | |
| με | |
| αποκορύφωμ^ | |
| 5; | |
| αυτής της | |
| πορείας τη | |
| διδασκαλία | |
| του | |
| Καρτέσιου | |
| και τον | |
| συνεπακόλο` | |
| 5;θο | |
| �Διαφωτισμό�, | |
| ο οποίος σε | |
| όλες τις | |
| βασικές | |
| αρχές του | |
| βρίσκεται | |
| σε | |
| αντιδιαστο_ | |
| 5;ή | |
| προς την | |
| ελληνική | |
| σκέψη. | |
| Αφήνεται | |
| στον | |
| αναγνώστη | |
| να | |
| μελετήσει | |
| περαιτέρω | |
| και να | |
| εξετάσει τι | |
| απαντήσεις | |
| δίνει η | |
| σύγχρονη | |
| ευρωπαϊκή | |
| σκέψη (με | |
| �ναυαρχίδα� | |
| τον | |
| Διαφωτισμό) | |
| στα | |
| ερωτήματα | |
| που | |
| διαμόρφωσα_ | |
| 7; | |
| την | |
| ελληνική | |
| σκέψη και | |
| νοοτροπία, | |
| όπως για | |
| παράδειγμα | |
| στο ζήτημα | |
| της σχέσης | |
| μεταξύ ύλης | |
| και | |
| πνεύματος, | |
| �είναι� και | |
| σκέψης, | |
| θείου και | |
| μορφής, | |
| επιστήμης | |
| και | |
| θρησκείας, | |
| τέχνης και | |
| κοινωνίας, | |
| ατόμου και | |
| συνόλο | |
| #Post#: 24531-------------------------------------------------- | |
| Re: Εθνικοσοσι | |
| αλισμός και &# | |
| 949;θνικισμός: \ | |
| 8;ερί ελληνικ | |
| By: ESA Date: December 14, 2020, 2:48 am | |
| --------------------------------------------------------- | |
| Είναι | |
| αδιανόητο | |
| να | |
| αποδίδοντα_ | |
| 3; | |
| κατηγορίες | |
| περί μη | |
| ελληνικότη` | |
| 4;ας | |
| σε | |
| οποιαδήποτ^ | |
| 9; | |
| ιδεολογία, | |
| όταν οι | |
| �κατήγοροι� | |
| είναι | |
| άνθρωποι | |
| που εν | |
| αγνοία ή εν | |
| επιγνώσει | |
| τους | |
| ακολουθούν | |
| αρχές | |
| διαπλασθεί` | |
| 3;ες | |
| στο πρότυπο | |
| του | |
| διαφωτισμοa | |
| 3; | |
| και ριζικά | |
| αντίθετες | |
| προς τις | |
| πνευματικέ` | |
| 2; | |
| κατευθύνσε_ | |
| 3;ς | |
| των δικών | |
| μας | |
| προγόνων, | |
| αρχές τις | |
| οποίες | |
| σχεδόν όλοι | |
| διδάχθηκαν | |
| στα σχολεία | |
| και τα | |
| πανεπιστημ_ | |
| 3;ακά | |
| ιδρύματα | |
| ενός | |
| φιλελεύθερ_ | |
| 9;υ | |
| αστικού | |
| συστήματος | |
| που τους | |
| διαπαιδαγώ^ | |
| 7;ησε | |
| βάσει των | |
| συγκεκριμέ_ | |
| 7;ων | |
| ιδεών σ κ ό π | |
| ι μ α και τις | |
| οποίες | |
| ενστερνίζο_ | |
| 7;ται | |
| και | |
| αναπαράγου_ | |
| 7; | |
| άκριτα, | |
| χωρίς | |
| επίγνωση | |
| του | |
| κινδύνου | |
| που κάτι | |
| τέτοιο | |
| εγκυμονεί | |
| για την ίδια | |
| την | |
| �ελληνικότη	 | |
| 64;α� | |
| της | |
| ιδεολογίας | |
| τους, που | |
| τόσο πολύ | |
| επιθυμούν. | |
| Έλεγχος | |
| ελληνικότη` | |
| 4;ας | |
| της | |
| ιδεολογίας | |
| του | |
| εθνικοσοσι^ | |
| 5;λισμού | |
| Κατ� αρχάς, | |
| οφείλουμε | |
| να | |
| διευκρινίσ_ | |
| 9;υμε | |
| πως ο | |
| εθνικοσοσι^ | |
| 5;λισμός | |
| δεν | |
| αποτελεί | |
| γέννημα του | |
| γερμανικού | |
| αίματος ή | |
| πνεύματος, | |
| αλλά | |
| γέννημα των | |
| Ελλήνων, | |
| διότι ως | |
| κοσμοθεωρί^ | |
| 5; | |
| ενσωματώνε_ | |
| 3; | |
| συμπυκνωμέ_ | |
| 7;ες | |
| όλες τις | |
| θεμελιώδει` | |
| 2; | |
| αρχές και | |
| εκδηλώσεις | |
| του | |
| ελληνικού | |
| αίματος και | |
| του | |
| ελληνικού | |
| πνεύματος. | |
| Σαφώς, | |
| πολιτικά | |
| ενσαρκώθηκ^ | |
| 9; | |
| με | |
| πληρότητα | |
| από τους | |
| Γερμανούς | |
| στο τρίτο | |
| γερμανικό | |
| ράιχ, όμως η | |
| ενσάρκωση | |
| αυτή | |
| ακολούθησε | |
| το �καλούπι� | |
| της αρχαίας | |
| ελληνικής | |
| ιδιοσυστασ^ | |
| 3;ας, | |
| αφενός | |
| επειδή στα | |
| εξωτερικά | |
| της | |
| γνωρίσματα | |
| χρησιμοποί_ | |
| 1;σε | |
| ως πρότυπο | |
| την | |
| πολιτειακή | |
| οργάνωση | |
| της Σπάρτης | |
| και την | |
| ιδεώδη | |
| πολιτεία | |
| όπως την | |
| οραματίστη_ | |
| 4;ε | |
| ο Πλάτων και | |
| αφετέρου | |
| επειδή τη | |
| θεωρητική | |
| θεμελίωση | |
| της | |
| ιδεολογίας | |
| την | |
| παρέσχαν | |
| άνθρωποι | |
| που, παρά τη | |
| μη ελληνική | |
| καταγωγή | |
| τους, | |
| μπόρεσαν να | |
| κατανοήσου_ | |
| 7; | |
| εις βάθος | |
| αρχικά τη | |
| γλώσσα και | |
| εν συνεχεία | |
| τη σκέψη και | |
| τον | |
| χαρακτήρα | |
| των δικών | |
| μας | |
| προγόνων. | |
| Είναι | |
| διάχυτη η | |
| εντύπωση | |
| ακόμα και | |
| στις πιο | |
| αδρές | |
| σκιαγραφήσ^ | |
| 9;ις | |
| του | |
| εθνικοσοσι^ | |
| 5;λισμού | |
| πως υπήρξε | |
| πολιτική | |
| ομοιότητα | |
| με την | |
| αρχαία | |
| Σπάρτη, όσον | |
| αφορά στη | |
| φυλετική | |
| βάση επί της | |
| οποίας | |
| οργανώθηκε | |
| το | |
| εθνικοσοσι^ | |
| 5;λιστικό | |
| γερμανικό | |
| κράτος | |
| καθώς και | |
| όσον αφορά | |
| στον θεσμό | |
| των �ομοίων�, | |
| όπως και στο | |
| καθεστώς | |
| κοινωνικής | |
| δικαιοσύνη` | |
| 2; | |
| που σε | |
| γενικές | |
| γραμμές | |
| είναι | |
| αναντίρρητ^ | |
| 5; | |
| αποδεκτό | |
| ότι | |
| εφαρμόστηκ^ | |
| 9; | |
| ή επρόκειτο | |
| βάσει | |
| προγράμματ_ | |
| 9;ς | |
| να | |
| εφαρμοστεί. | |
| Πρέπει να | |
| διευκρινισ` | |
| 4;εί | |
| στο σημείο | |
| αυτό πως δεν | |
| αναφερόμασ` | |
| 4;ε | |
| σε κάποιες | |
| σκέψεις | |
| κάποιου | |
| εθνικοσοσι^ | |
| 5;λιστή | |
| που | |
| δημοσίως ή | |
| σε ιδιωτικά | |
| του έγγραφα | |
| εξέφραζε | |
| την | |
| επιθυμία | |
| για ένα | |
| τέτοιο | |
| καθεστώς, | |
| απεναντίας | |
| αναφερόμασ` | |
| 4;ε | |
| στο επίσημο | |
| πολιτικό | |
| πρόγραμμα | |
| που το | |
| κυβερνόν | |
| κόμμα τότε | |
| διακήρυξε | |
| και | |
| εφάρμοσε | |
| στην πράξη. | |
| Βλέπουμε | |
| λοιπόν πως ο | |
| γερμανικός | |
| εθνικισμός | |
| του τρίτου | |
| γερμανικού | |
| ράιχ | |
| θεμελιώθηκ^ | |
| 9; | |
| σε αυστηρή | |
| φυλετική | |
| βάση, σε | |
| νόμους | |
| αίματος, ο δε | |
| κοινωνισμό` | |
| 2; | |
| του, | |
| απέχοντας | |
| στην ίδια | |
| την ουσία | |
| του πόρρω | |
| από τον | |
| σοσιαλισμό | |
| που διείπε | |
| τα | |
| μετέπειτα | |
| λεγόμενα | |
| �κράτη του | |
| υπαρκτού | |
| σοσιαλισμοa | |
| 3;�, | |
| στηριζόταν | |
| πολύ | |
| περισσότερ_ | |
| 9; | |
| στο μοντέλο | |
| κοινωνικής | |
| δικαιοσύνη` | |
| 2; | |
| της αρχαίας | |
| Σπάρτης. | |
| Πέραν όμως | |
| των | |
| εξωτερικών | |
| ομοιοτήτων | |
| με την | |
| αρχαία | |
| Ελλάδα, η | |
| πνευματική | |
| θεμελίωση | |
| του | |
| �γερμανικού� | |
| εθνικοσοσι^ | |
| 5;λισμού | |
| προσιδιάζε_ | |
| 3; | |
| στην | |
| ελληνική | |
| σκέψη. Ως | |
| ύψιστη | |
| αρετή στον | |
| εθνικοσοσι^ | |
| 5;λισμό | |
| θεωρείτο η | |
| πολεμική | |
| ανδρεία, η | |
| αριστεία | |
| που | |
| εκλαμβανότ^ | |
| 5;ν | |
| ως εξαίρετη | |
| σωματική | |
| επίδοση | |
| προς τον | |
| σκοπό της | |
| υπεράσπιση` | |
| 2; | |
| της | |
| πολιτείας, | |
| σε | |
| συνδυασμό | |
| με ανάπτυξη | |
| του | |
| πνεύματος | |
| κατά το | |
| πρότυπο της | |
| αρχαίας | |
| ελληνικής | |
| τάξης των | |
| αρίστων, | |
| παράδειγμα | |
| ληφθέν | |
| επίσης από | |
| την αρχαία | |
| Ελλάδα, όπου | |
| κατά τη | |
| μετάβαση | |
| από την | |
| οργάνωση | |
| των τοπικών | |
| βασιλείων | |
| στην | |
| οργάνωση | |
| της | |
| πολιτείας | |
| κατά το | |
| πρότυπο της | |
| πόλεως � | |
| κράτους, | |
| κάθε | |
| πολίτης | |
| διαπαιδαγω^ | |
| 7;είτο | |
| κατά τον | |
| ίδιο τρόπο | |
| που | |
| παλαιότερα | |
| διαπαιδαγω^ | |
| 7;ούνταν | |
| οι | |
| αριστοκράτ^ | |
| 9;ς. | |
| Επαφίεται | |
| και πάλι | |
| στον | |
| αναγνώστη | |
| να ελέγξει, | |
| με | |
| αντικειμεν_ | |
| 3;κότητα | |
| και νηφάλιο | |
| νου, κατά | |
| πόσον η | |
| εθνικοσοσι^ | |
| 5;λιστική | |
| κοσμοθεωρί^ | |
| 5;, | |
| ακόμα και | |
| στη | |
| γερμανική | |
| έκφανσή της, | |
| ταυτίστηκε | |
| ή | |
| αντιδιεστά_ | |
| 5;η | |
| προς τα | |
| ελληνικά | |
| χαρακτηρισ` | |
| 4;ικά | |
| της σκέψης | |
| που θέσαμε | |
| παραπάνω ως | |
| κριτήρια | |
| ελληνικότη` | |
| 4;ας. | |
| Για | |
| παράδειγμα, | |
| πώς | |
| αντιλαμβάν_ | |
| 9;νταν | |
| οι Γερμανοί | |
| εθνικοσοσι^ | |
| 5;λιστές | |
| την εξέλιξη | |
| του χρόνου, | |
| τι σημασία | |
| απέδιδαν | |
| στο αίμα και | |
| στη σύνδεσή | |
| του με τη γη, | |
| πώς | |
| αντιλαμβάν_ | |
| 9;νταν | |
| το �είναι� σε | |
| σχέση με το | |
| �γίγνεσθαι�, | |
| πώς | |
| αντιλαμβάν_ | |
| 9;νταν | |
| την τέχνη σε | |
| σχέση με την | |
| κοινωνία, | |
| κατά πόσον η | |
| σχέση του | |
| πολίτη προς | |
| την | |
| πολιτεία | |
| ακολούθησε | |
| την οδό της | |
| ατομικότητ^ | |
| 5;ς | |
| ή της | |
| υπηρεσίας | |
| προς το | |
| σύνολο, ή πώς | |
| αντιλαμβάν_ | |
| 9;νταν | |
| το θείο. | |
| Αξίζει | |
| τέλος να | |
| επισημανθε^ | |
| 3; | |
| πως η | |
| συνηθέστερ_ | |
| 1; | |
| των | |
| κατηγοριών | |
| κατά του | |
| εθνικοσοσι^ | |
| 5;λισμού, | |
| δηλαδή πως | |
| πρόκειται | |
| για | |
| �παγγερμανι	 | |
| 63;μό�, | |
| είναι η | |
| πλέον | |
| ασταθής, | |
| καθότι, με | |
| εξαίρεση | |
| ελάχιστες | |
| προσωπικότ_ | |
| 1;τες | |
| που σε | |
| τελευταία | |
| ανάλυση δεν | |
| έπαιξαν | |
| καταλυτικό | |
| ρόλο στη | |
| διαμόρφωση | |
| της σκέψης | |
| του Χίτλερ, ο | |
| γερμανικός | |
| εθνικοσοσι^ | |
| 5;λισμός | |
| πορεύθηκε | |
| τον ακριβώς | |
| αντίθετο | |
| δρόμο, | |
| εκείνον της | |
| αναγωγής | |
| στις ρίζες, | |
| δηλαδή στις | |
| ελληνικές | |
| ρίζες, τον | |
| ελληνικό | |
| χαρακτήρα | |
| και την | |
| ελληνική | |
| σκέψη και | |
| πράξη, τόσο | |
| στα | |
| εξωτερικά | |
| του | |
| γνωρίσματα | |
| όσο και στα | |
| εσωτερικά ή | |
| και | |
| μεταφυσικά. | |
| Κριτήριο | |
| αν-ελληνικό	 | |
| 64;ητας: | |
| τα | |
| εγκλήματα | |
| των | |
| Γερμανών | |
| στην Κατοχή | |
| Ένα | |
| επιχείρημα | |
| που συχνά | |
| μετέρχοντα_ | |
| 3; | |
| οι | |
| νεοεθνικισ` | |
| 4;ές | |
| κατά του | |
| εθνικοσοσι^ | |
| 5;λισμού | |
| είναι πως | |
| κατά τη | |
| διάρκεια | |
| της | |
| γερμανικής | |
| κατοχής, στη | |
| χώρα μας | |
| επισυνέβησ^ | |
| 5;ν | |
| �εγκλήματα | |
| πολέμου� και | |
| ως εκ τούτου | |
| η ελληνική | |
| ταυτότητα | |
| και η | |
| εθνικοσοσι^ | |
| 5;λιστική | |
| ιδεολογία | |
| είναι | |
| ασυμβίβαστ^ | |
| 9;ς. | |
| Ξεφεύγει | |
| από τους | |
| σκοπούς του | |
| παρόντος | |
| άρθρου μία | |
| ανάλυση του | |
| τι ακριβώς | |
| συνέβη κατά | |
| τον Δεύτερο | |
| Παγκόσμιο | |
| Πόλεμο, τόσο | |
| στη χώρα μας | |
| όσο και στη | |
| διεθνή | |
| σκηνή, αρκεί | |
| πάντως να | |
| αναφέρουμε | |
| τελείως | |
| επιγραμματ_ | |
| 3;κά | |
| πως οι | |
| αληθινοί | |
| υπαίτιοι | |
| του πολέμου | |
| εν γένει και | |
| της | |
| εμπλοκής | |
| της χώρας | |
| μας στον | |
| πόλεμο | |
| αυτόν | |
| ειδικότερα, | |
| πρέπει να | |
| αναζητηθού_ | |
| 7; | |
| μεταξύ των | |
| λεγόμενων | |
| �Συμμάχων�. | |
| Ό,τι | |
| επακολούθη` | |
| 3;ε | |
| μετά την | |
| εμπλοκή μας | |
| στον πόλεμο | |
| κατ� εντολή | |
| των | |
| Βρετανών, | |
| πρέπει να | |
| πιστωθεί | |
| στους | |
| αληθινούς | |
| υπαιτίους, | |
| καθώς κάθε | |
| πόλεμος από | |
| γενέσεως | |
| της | |
| ανθρωπότητ^ | |
| 5;ς, | |
| δίκαιος ή | |
| άδικος, | |
| χωρίς | |
| κανένα | |
| ιστορικό | |
| παράδειγμα | |
| εξαίρεσης, | |
| συνεπάγετα_ | |
| 3; | |
| διάπραξη | |
| σκληρών | |
| πράξεων, | |
| τέτοιων που | |
| σήμερα | |
| χαρακτηρίζ_ | |
| 9;νται | |
| ως | |
| �εγκλήματα | |
| πολέμου�. | |
| Άλλωστε, | |
| εφόσον στο | |
| μικροσκόπι_ | |
| 9; | |
| της | |
| εξέτασής | |
| μας | |
| βρίσκεται | |
| και η | |
| ιδεολογία | |
| του | |
| εθνικισμού | |
| εν γένει | |
| (�δείγμα� του | |
| οποίου | |
| είναι και ο | |
| ελληνικός | |
| εθνικισμός), | |
| θα πρέπει | |
| κατ� | |
| αναλογία να | |
| αναρωτηθού_ | |
| 6;ε | |
| ή να | |
| καταμετρήσ_ | |
| 9;υμε | |
| πόσοι | |
| Έλληνες | |
| έχουν | |
| σκοτωθεί εν | |
| ονόματι | |
| εθνικιστικa | |
| 4;ν | |
| ιδεολογιών, | |
| παραδείγμα` | |
| 4;ος | |
| χάρη από | |
| Τούρκους | |
| εθνικιστές | |
| κατά τη | |
| σφαγή της | |
| Σμύρνης, από | |
| Βούλγαρους | |
| εθνικιστές | |
| κατά τις | |
| δεκαετίες | |
| των ταραχών | |
| στη | |
| Μακεδονία ή | |
| από Άγγλους | |
| και Γάλλους | |
| εθνικιστές | |
| κατά τους | |
| πολυάριθμο` | |
| 5;ς | |
| αποκλεισμοa | |
| 3;ς | |
| και τις ωμές | |
| επεμβάσεις | |
| που έχουν | |
| διενεργήσε_ | |
| 3; | |
| οι δύο αυτές | |
| δυνάμεις | |
| εις βάρος | |
| της | |
| πατρίδας | |
| μας τους | |
| τελευταίου` | |
| 2; | |
| δύο (και όχι | |
| μόνον) | |
| αιώνες. | |
| Το παράδοξο | |
| όμως | |
| τέτοιου | |
| είδους | |
| επιχειρημά` | |
| 4;ων | |
| έγκειται | |
| στο ότι, σε | |
| τελευταία | |
| ανάλυση, δεν | |
| έχει | |
| σημασία | |
| (αναφορικά | |
| με το | |
| εξεταζόμεν_ | |
| 9; | |
| ζήτημα) | |
| ποιος | |
| φταίει και | |
| πόσοι | |
| Έλληνες | |
| σκοτώθηκαν | |
| εν ονόματι | |
| ποιας | |
| ιδεολογίας. | |
| Στο διάβα | |
| των αιώνων, | |
| οι Έλληνες | |
| με τον έναν ή | |
| τον άλλον | |
| τρόπο έχουν | |
| εμπλακεί σε | |
| αμέτρητες | |
| εμφύλιες | |
| αναμετρήσε_ | |
| 3;ς, | |
| στις οποίες | |
| αμφότερες | |
| οι | |
| αντιμαχόμε_ | |
| 7;ες | |
| πλευρές θα | |
| μπορούσε, | |
| τηρουμένων | |
| των | |
| αναλογιών, | |
| να ειπωθεί | |
| πως | |
| απαρτίζοντ^ | |
| 5;ν | |
| από Έλληνες | |
| �εθνικιστές�. | |
| Για | |
| παράδειγμα, | |
| στον | |
| Πελοποννησ_ | |
| 3;ακό | |
| Πόλεμο | |
| αναμετρήθη_ | |
| 4;αν | |
| πολλές | |
| ελληνικές | |
| πόλεις με | |
| προεξάρχου` | |
| 3;ες | |
| την Αθήνα | |
| και τη | |
| Σπάρτη και | |
| συνολικά | |
| σκοτώθηκαν | |
| πολλές | |
| εκατοντάδε` | |
| 2; | |
| ή ίσως και | |
| χιλιάδες | |
| Ελλήνων, | |
| �Ελλήνων | |
| εθνικιστών�. | |
| Κατά δε τον | |
| δεύτερο | |
| εμφύλιο που | |
| διαδραματί` | |
| 3;τηκε | |
| εν τω μέσω | |
| της | |
| Ελληνικής | |
| Επανάσταση` | |
| 2; | |
| του 1821, είδαμε | |
| Ρουμελιώτε` | |
| 2; | |
| αγωνιστές, | |
| προσωπικότ_ | |
| 1;τες | |
| σαν τον | |
| Καραϊσκάκη, | |
| τον Γκούρα, | |
| τον | |
| Τζαβέλλα | |
| και τον | |
| Μακρυγιάνν_ | |
| 1; | |
| (που είχε και | |
| το | |
| μεγαλύτερο | |
| μερίδιο | |
| ευθύνης), | |
| όλοι εκ των | |
| οποίων θα | |
| μπορούσαν | |
| να | |
| χαρακτηρισ` | |
| 4;ούν | |
| �Έλληνες | |
| εθνικιστές�, | |
| να εξορμούν | |
| στην | |
| Πελοπόννησ_ | |
| 9;, | |
| να | |
| αναμετρώντ^ | |
| 5;ι | |
| στα πεδία | |
| των μαχών με | |
| τους | |
| Μοραΐτες | |
| αγωνιστές | |
| και ήρωες | |
| της | |
| εθνεγερσία` | |
| 2;, | |
| να | |
| επιδίδοντα_ | |
| 3; | |
| ακόμα και σε | |
| αναρίθμητα | |
| �εγκλήματα | |
| πολέμου� | |
| όπως θα τα | |
| χαρακτηρίζ^ | |
| 5;με | |
| σήμερα, με | |
| θύματα σε | |
| κάθε | |
| περίπτωση | |
| και πάλι | |
| �Έλληνες | |
| εθνικιστές�. | |
| Και παρότι | |
| μπορεί | |
| κανείς να | |
| έχει | |
| διαμορφώσε_ | |
| 3; | |
| σαφή γνώμη | |
| υπέρ ή κατά | |
| οποιασδήπο` | |
| 4;ε | |
| από τις δύο | |
| εμπλεκόμεν^ | |
| 9;ς | |
| πλευρές, θα | |
| ήταν | |
| τουλάχιστο_ | |
| 7; | |
| παράλογο να | |
| ισχυριστεί | |
| πως φερ� | |
| ειπείν οι | |
| ρουμελιώτι_ | |
| 4;ες | |
| κοινότητες | |
| δεν είναι | |
| �ελληνικές� ή | |
| πως όσοι | |
| είναι | |
| Στερεοελλα^ | |
| 8;ίτες | |
| δεν είναι | |
| Έλληνες | |
| αλλά εχθροί | |
| των Ελλήνων. | |
| Η | |
| ελληνικότη` | |
| 4;α | |
| ή μη | |
| οποιασδήπο` | |
| 4;ε | |
| ιδεολογίας | |
| ή ιδέας, δεν | |
| κρίνεται | |
| από τον | |
| αριθμό των | |
| Ελλήνων που | |
| μπορεί να | |
| σκοτώθηκαν | |
| εν ονόματί | |
| της, αλλά από | |
| το αν τα | |
| θεμέλια και | |
| οι βάσεις | |
| της | |
| συνάδουν ή | |
| απάδουν | |
| προς την | |
| ελληνική | |
| σκέψη και τα | |
| γεννήματα | |
| του | |
| ελληνικού | |
| πνεύματος, | |
| δηλαδή του | |
| ελληνικού | |
| αίματος. | |
| Επίλογος � Τα | |
| αίτια και η | |
| προέλευση | |
| της όλης | |
| διαμάχης | |
| Κλείνοντας | |
| το άρθρο | |
| αυτό, δεν | |
| γίνεται να | |
| μην | |
| αναρωτηθού_ | |
| 6;ε | |
| για τα αίτια | |
| της | |
| επίθεσης | |
| που | |
| εξαπολύετα_ | |
| 3;, | |
| με ολοένα | |
| εντεινόμεν_ | |
| 9; | |
| ρυθμό, κατά | |
| του | |
| εθνικοσοσι^ | |
| 5;λισμού | |
| από τους | |
| φορείς του | |
| λεγόμενου | |
| �εθνικιστικ	 | |
| 59;ύ | |
| χώρου�. Σε | |
| πρώτο | |
| επίπεδο, | |
| οπωσδήποτε | |
| πρέπει να | |
| δεχτούμε | |
| πως | |
| υπάρχουν | |
| πολλοί | |
| άνθρωποι, με | |
| καλή ή όχι | |
| και τόσο | |
| καλή | |
| προαίρεση, | |
| που δεν | |
| έχουν | |
| στέρεο | |
| υπόβαθρο | |
| γνώσεων και | |
| ως εκ τούτου | |
| επηρεάζοντ^ | |
| 5;ι | |
| εύκολα από | |
| τις | |
| ρητορείες | |
| που μπορεί | |
| να φτάσουν | |
| στα αφτιά | |
| τους, χωρίς | |
| να είναι οι | |
| ίδιοι σε | |
| θέση να | |
| αξιολογήσο` | |
| 5;ν | |
| το | |
| περιεχόμενa | |
| 2; | |
| τους. | |
| Σε δεύτερο | |
| επίπεδο, | |
| πρέπει | |
| επίσης να | |
| δεχτούμε | |
| πως | |
| υπάρχουν | |
| άνθρωποι | |
| που | |
| φοβούνται | |
| τυχόν | |
| ποινικές | |
| διώξεις, | |
| βλέποντας | |
| ένα | |
| γενικότερο, | |
| διεθνές | |
| κλίμα είτε | |
| απαγόρευση` | |
| 2; | |
| της | |
| εθνικοσοσι^ | |
| 5;λιστικής | |
| δημόσιας | |
| ρητορικής, | |
| είτε | |
| αντιμετώπι` | |
| 3;ής | |
| της | |
| δυσμενώς. Οι | |
| άνθρωποι | |
| αυτοί, ιδίως | |
| μετά το κύμα | |
| φυλακίσεων | |
| που χτύπησε | |
| προσφάτως | |
| τον | |
| ελληνικό | |
| �εθνικιστικ	 | |
| 72; | |
| χώρο�, | |
| προσπαθούν | |
| να | |
| αποσείσουν | |
| πάση θυσία | |
| από πάνω | |
| τους κάθε | |
| πιθανή | |
| συσχέτισή | |
| τους με | |
| ακραίες | |
| ιδέες, σε μια | |
| προσπάθεια | |
| να πείσουν | |
| το σύστημα | |
| να τους | |
| χαριστεί | |
| και να τους | |
| φερθεί με | |
| αβρότητα. | |
| Επιλέγουν, | |
| επομένως, | |
| την | |
| �εναλλακτικ	 | |
| 42;� | |
| του | |
| ανώδυνου | |
| �ελληνικού | |
| εθνικισμού�, | |
| που, εν | |
| αντιθέσει | |
| προς τον | |
| εθνικοσοσι^ | |
| 5;λισμό | |
| που | |
| διέπεται | |
| από την | |
| έννοια του | |
| χρέους, δεν | |
| τους ζητά | |
| κανένα | |
| αντάλλαγμα | |
| και μπορεί | |
| κάλλιστα να | |
| ισοδυναμεί | |
| με ένα | |
| ασφαλές | |
| χόμπι, | |
| εξαντλούμε_ | |
| 7;ος | |
| σε ανώδυνες, | |
| άγονες και | |
| συχνότατα | |
| ανούσιες | |
| συζητήσεις | |
| για | |
| περασμένα | |
| μεγαλεία, σε | |
| μνημόσυνα | |
| ηττοπάθεια` | |
| 2; | |
| και στην | |
| υποκατάστα` | |
| 3;η | |
| μίας | |
| καφενειακοa | |
| 3; | |
| τύπου | |
| κοινωνικοπ_ | |
| 9;ίησης. | |
| Σε ένα τρίτο | |
| επίπεδο, | |
| όμως, πρέπει | |
| να δεχτούμε | |
| πως η όλη | |
| ρητορική | |
| περί ενός | |
| κατά βάση μη | |
| ελληνικού | |
| �ελληνικού | |
| εθνικισμού� | |
| σε | |
| αντιδιαστο_ | |
| 5;ή | |
| προς τον | |
| �κακό | |
| εθνικοσοσι^ | |
| 5;λισμό�, | |
| ενός | |
| εθνικισμού | |
| απαλλαγμέν_ | |
| 9;υ | |
| από τις | |
| έννοιες του | |
| φυλετισμού | |
| και του | |
| συνεπαγόμε_ | |
| 7;ου | |
| αντισημιτι` | |
| 3;μού, | |
| στα | |
| παρασκήνια | |
| της | |
| πολιτικής | |
| ζωής κατά | |
| πάσα | |
| πιθανότητα | |
| υπαγορεύετ^ | |
| 5;ι | |
| από ξένα | |
| κέντρα | |
| εξουσίας | |
| και | |
| διοχετεύετ^ | |
| 5;ι | |
| ως | |
| κατευθυντή` | |
| 1;ια | |
| οδός της | |
| ρητορικής | |
| ολόκληρου | |
| του | |
| �εθνικόφρον	 | |
| 59;ς� | |
| πολιτικού | |
| φάσματος | |
| στις | |
| διάφορες | |
| δυτικές | |
| χώρες. Ένας | |
| τέτοιος, | |
| �κοσέρ� | |
| εθνικισμός, | |
| μπορεί να | |
| υπαγορεύετ^ | |
| 5;ι | |
| μόνο από | |
| συγκεκριμέ_ | |
| 7;ους | |
| εντολείς | |
| και ως εκ | |
| τούτου μόνο | |
| προς αυτών | |
| το συμφέρον | |
| μπορεί να | |
| λειτουργεί. | |
| Ας σκεφτεί | |
| κάθε | |
| αναγνώστης | |
| γιατί τα | |
| τελευταία 75 | |
| χρόνια, | |
| ολόκληρο το | |
| πολιτικό | |
| φάσμα από | |
| την άκρα | |
| αριστερά ως | |
| την άκρα | |
| δεξιά, σε | |
| κάθε δυτική | |
| χώρα, μόνο | |
| εναντίον | |
| ενός εχθρού | |
| συνασπίζετ^ | |
| 5;ι | |
| � και ας | |
| σκεφτεί, | |
| κατά την | |
| κικερώνεια | |
| συλλογιστι_ | |
| 4;ή, | |
| π ο ι ο ς ω φ ε λ | |
| ε ί τ α ι. | |
| Καθώς όμως | |
| α-λήθεια | |
| σημαίνει το | |
| να | |
| ανασύρεις | |
| κάτι από τη | |
| λήθη, να το | |
| φέρεις στο | |
| φως και να | |
| του | |
| προσδώσεις | |
| έτσι την | |
| πραγματική | |
| του | |
| υπόσταση, | |
| νομοτελεια_ | |
| 4;ά | |
| η Αλήθεια, σε | |
| κάθε | |
| έκφανσή της, | |
| θα | |
| συντρίψει | |
| τα ψεύδη που | |
| την | |
| καλύπτουν, | |
| γκρεμίζοντ^ | |
| 5;ς | |
| τις | |
| ψευδαισθήσ^ | |
| 9;ις | |
| όσων δεν | |
| αντέχουν | |
| τον πόνο που | |
| προκαλεί | |
| στα μάτια το | |
| εκτυφλωτικa | |
| 2; | |
| της φως. Τότε, | |
| θα κριθεί το | |
| δίκαιο κάθε | |
| θέσης, ιδέας | |
| ή | |
| ιδεολογίας. | |
| Κριτής θα | |
| είναι η | |
| Ιστορία και | |
| το | |
| Πεπρωμένο | |
| και καθένας | |
| μας θα | |
| πρέπει να | |
| απολογηθεί | |
| για τις | |
| πράξεις και | |
| τις | |
| παραλείψει` | |
| 2; | |
| του. Όλβιος | |
| όστις | |
| αποδειχτεί | |
| ότι έκανε το | |
| χρέος που | |
| πρόσταζε το | |
| αίμα του! | |
| [center]ΕΣΑ - | |
| Γραφείο | |
| Ιδεολογική` | |
| 2; | |
| Καθοδήγηση` | |
| 2;[/center] | |
| ***************************************************** |