Introduction
Introduction Statistics Contact Development Disclaimer Help
Return Create A Forum - Home
---------------------------------------------------------
WebWar
https://webwar.createaforum.com
---------------------------------------------------------
*****************************************************
Return to: Ιστορία κ&#...
*****************************************************
#Post#: 24152--------------------------------------------------
Ράμφο Νο4
By: Pinochet88 Date: August 31, 2016, 7:41 am
---------------------------------------------------------
Ράμφος
καλοκαιριν&#97
2;ς
. ΝΑΠΟΛΕΩΝ
ΛΙΝΑΡΔΑΤΟΣ
Στην εποχή
που οι
τηλεοπτικέ&#96
2;
παραγωγές
είναι
περιορισμέ&#95
7;ες
είναι
ευχάριστο
να βλέπεις
προσπάθειε&#96
2;
που
καταφέρνου&#95
7;
πολλά με
λίγα. Η
τηλεοπτική
συνέντευξη
του κ.
Στέλιου
Ράμφου ίσως
ήταν η
καλύτερη
σατιρική
παραγωγή
του
καλοκαιριο&#97
3;.
Η ποιότητα
της σάτιρας
ήταν
ιδιαίτερα
υψηλή μιας
και οι
συμμετέχον&#96
4;ες
έδιναν την
εντύπωση
ότι ήταν
εντελώς
ανύποπτοι
του
γεγονότος.
Για όσους
δεν τον
γνωρίζουν ο
κ. Στέλιος
Ράμφος
είναι ο
ιδεολογικό&#96
2;
γκουρού της
αυτοανακηρ&#96
5;χθείσας
πεφωτισμέν&#95
1;ς
Ελλάδας.
Αυτή η
Ελλάδα
είναι κατά
δήλωσίν
ευρωπαϊκή,
προοδευτικ&#94
2;,
κοσμοπολίτ&#95
3;κη
και
μεταεθνική.
Το μέγιστο
ηθικό της
προτέρημα
είναι η
διαφοροποί&#95
1;ση
της από την
πλέμπα, ή τα
�ευρέα λαϊκά
στρώματα�
για να
χρησιμοποι&#94
2;σουμε
τον όρο του κ.
Ράμφου. Τα
οποία
ενίοτε
έχουν το
θράσος να
απορρίπτου&#95
7;
τις
επιλογές
της
πεφωτισμέν&#95
1;ς
�ελίτ�.
Το
πλεονέκτημ&#94
5;
του κ. Ράμφου
είναι η
ικανότητα
του να δίνει
απλουστευτ&#95
3;κές
απαντήσεις
υπό την
μορφή
περισπούδα&#96
3;της
φιλοσοφική&#96
2;
σκέψεως. Το
τετριμμένο
της ουσίας
επικαλύπτε&#96
4;αι
από το
περίτεχνο
της
διατύπωσης.
Ο
αναγνώστης
ή
τηλεθεατής
του κ Ράμφου,
από την μια
είναι
καταναλωτή&#96
2;
διανοητικά
εύκολου
υλικού, από
την άλλη
έχει την
εντύπωση
ότι η
κατανάλωση
αυτού του
υλικού τον
κατατάσσει
στην
σκεπτόμενη
μερίδα της
ελληνικής
κοινωνίας.
�Απ� έξω
εμφάνιση,
από μέσα
άνεση.� Εν
συντομία, ο κ.
Ράμφος δεν
είναι παρά ο
Πάουλο
Κοέλιο της
Πεντέλης.
�Ποιο είναι
το πρόβλημα
σήμερα�
αναρωτήθηκ&#94
9;
ο κ. Ράμφος.
�Δεν έχουμε
κράτος�
απάντησε,
γιατί
�συναισθημα&#9
64;ικά
η
οικογένεια
είναι
ισχυρότερη.�
Η διατύπωση
εδώ έχει την
σημασία της.
Αντί για μια
διατύπωση
του τύπου,
για
παράδειγμα,
ασθενές,
διογκωμένο,
διεφθαρμέν&#95
9;,
πελατειακό
κράτος, ο κ.
Ράμφος
θέτει το
ζήτημα μιας
δυαδικής
επιλογής
μεταξύ μιας
οντότητας
που μπορεί
να ορισθεί
ως κράτος
μόνο όταν
συγκεντρών&#94
9;ι
έναν ικανό
αριθμό
χαρακτηρισ&#96
4;ικών
που
ικανοποιού&#95
7;
τον κ. Ράμφο,
ή, κάποιο
μόρφωμα που
έχει
δημιουργηθ&#94
9;ί
στην θέση
του κράτους,
λόγω της
υπερανάπτυ&#95
8;ης
άλλων
θεσμών, και
συγκεκριμέ&#95
7;α
της
οικογένεια&#96
2;.
Αυτή η
δυαδική
επιλογή
είναι
ιδιαίτερα
βολική για
τον κ. Ράμφο
γιατί έτσι
αποφεύγει
μια πιο
ενδελεχή
και
απαιτητική
συγκριτική
ανάλυση της
θεωρίας του,
οικογένεια
εναντίον
κράτους, που
θα τον
ανάγκαζε να
εξετάσει
τις
ιστορικές
και
κοινωνικές
καταβολές
του
μοντέρνου
δυτικού
κράτους σε
ένα πλαίσιο
που θα ήταν
εμπειρικά
πιο
�μετρήσιμο�
και
προσβάσιμο.
Αποφεύγει
αυτό που
λέγεται
στην
φιλοσοφία η
αρχή της
διαψευσιμό&#96
4;ητας,
σύμφωνα με
την οποία το
αληθές μιας
θεωρίας
εξαρτάται
και από την
δυνατότητα
να είναι
διαψεύσιμη,
δηλαδή να
μπορεί να
αποδειχτεί
σωστή ή
λανθασμένη.
Η ειρωνεία
της
συγκεκριμέ&#95
7;ης
υπόθεσης
είναι ότι τα
θετικά
χαρακτηρισ&#96
4;ικά
του
μοντέρνου
δυτικού
κράτους
αναπτύχθηκ&#94
5;ν
λόγω του
γεγονότος
ότι
αναπτύχθηκ&#94
9;
σε ένα
ανταγωνιστ&#95
3;κό
περιβάλλον,
όπου άλλοι
θεσμοί ήταν
εξίσου
σημαντικοί,
όπως η
οικογένεια
ή η εκκλησία,
και έτσι
απέκτησε
ιδιαιτερότ&#95
1;τες,
όπως η
διάκριση
των
εξουσιών, ο
κοινοβουλε&#96
5;τισμός,
η ελευθερία
του λόγου, το
δικαίωμα
στην
ατομική
ιδιοκτησία,
που το
έδωσαν την
δυνατότητα
να
ξεπεράσει
ηθικά και
υλικά τον
ανατολίτικ&#95
9;
δεσποτισμό.
Στην Ελλάδα
που �είμαστε
όλοι Πασόκ,
και μόνο
Πασόκ�, και
που η
επίσημη
πλέον
θρησκεία
είναι ο
κρατισμός, ο
κ. Ράμφος
έρχεται να
απενεχοποι&#94
2;σει
την
συνείδηση
μας από το
γεγονός ότι
ο κρατισμός
απέτυχε και
στην Ελλάδα.
Απλά μας
λέει ότι δεν
προχώρησε
αρκετά, δεν
επεκτάθηκε
όσο θα
έπρεπε, η
περαιτέρω
κρατικοποί&#95
1;ση
της
καθημερινό&#96
4;ητας
και των
λειτουργιώ&#95
7;
της
οικογένεια&#96
2;
είναι
αναγκαία
προκειμένο&#96
5;
τελικά να
επιτύχει.
Δηλαδή, αν
θεωρητικολ&#95
9;γήσεις
αρκετά, το
σύμπαν
συνωμοτεί
στο να
διατηρήσει&#96
2;
τις
αυταπάτες
σου.
Εστία, 29.8.2016
http://www.blemilo.com/2016/08/blog-post_30.html
[hr]
Σχόλιο Augusto Pinochet
Έβαλα να
ακούσω το
Ράμφο No4
Στέλιος
Ράμφος:
συνεδρία 4η,
με τον Άρη
Πορτοσάλτε
(ΣΚΑΪ, 12/7/16)
http://bc.vc/lPJ8dxK
και
όντως λίγο
έλειψε να με
πάρει ο
ύπνος.
Ο Ράμφος
είναι ένας
κακός
διανοητής ο
οποίος
ποντάρει
πάνω σε
ιδέες κλισέ
της
παγκόσμιας
mediaκής
(δημοκρατικ&#9
42;ς)
σκέψης, αλλά
δεν μπορεί
να κρύψει
ότι απλά
αναμηρυκάζ&#94
9;ι
την
οικοφοβική
προπαγάνδα
των
ευρωκρατικ&#95
3;στών.
Άργησα να το
κλείσω μετά
το πέρας της
συνέντευξη&#96
2;
και το youtube
πέρασε στο
επόμενο
βίντεο το
οποίο ήταν
μια άλλη
συνέντευξη
του Ράμφου
σε άλλο
κανάλι.
https://www.youtube.com/watch?v=4zRtY8yIlvE
Εκεί βρήκα
κάτι ίσως
ενδιαφέρον,
παραθέτω
των διάλογο
Ράμφος:
Υπάρχει στη
συμπεριφορ&#94
0;
των Ελλήνων
μια
παράξενη
ανωριμότητ&#94
5;
συνδεδεμέν&#95
1;
με άφθονο
συναισθημα&#96
4;ισμό
[...]
Δημοσιογρά&#96
6;ος:
Γιατί;
Θεωρώ ότι το
πολύ
κρίσιμο
αφετηριακό
σημείο [...]
μπορούμε να
το
εντοπίσουμ&#94
9;
[...] στον 6ο
αιώνα.
Δημοσιογρά&#96
6;ος:
Πριν ή μετά;
Ράμφος: Στον
Ιουστινιαν&#97
2;
Δημοσιογρά&#96
6;ος:
Μετά
Χριστών
και εξηγεί
εν συνεχεία
ο Ράμφος ότι
επί
Ιουστινιαν&#95
9;ύ
έκλεισαν
όλες οι
φιλοσοφικέ&#96
2;
σχολές.
Στιγμιαία
μπορεί
κανείς να
νομίσει ότι
τον
δουλεύουν
ρωτώντας
τον "λίγο
πριν τον 6
αιώνα μ.Χ ή
λίγο μετά;"
αλλά έχει
κάποιο
δίκιο
καθότι η
Ελλάδα
έμεινε
Έθνος
καθυστερημ&#94
1;νο
ακριβώς
επειδή
ασπάστηκε
την Ανατολή.
Το γεγονός
ότι η Δύση
είχε
γεννηθεί
στην αρχαία
Αθήνα και
έπειτα το
αρχαίο
αθηναϊκό
πνεύμα
μεταλαμπαδ&#94
9;ύτηκε
στη Δύση από
μεταφράσει&#96
2;,
συνιστά
πολύ
τραγική
εξέλιξη για
το Έθνος μας,
γιατί η
ιστορία θα
μπορούσε να
ήταν πολύ
διαφορετικ&#94
2;
"εάν δεν
είχαμε
γκρεμίσει
αυτούς τους
ναούς" σε
επίπεδο
πολιτισμικ&#95
9;ύ
συμβολισμο&#97
3;.
Υπό αυτό το
πρίσμα (μια
θεωρία
παραθέτω
τώρα) το
μυαλό του
Ράμφου
αναλύει το
ζήτημα το
οποίο
εξετάζεται
στο
παραπάνω
άρθρο. Στην
αρχαία
Αθήνα,
σύμφωνα με
τον
φιλελεύθερ&#95
9;
ιστορικό
Μάρτιν Βαν
Κρέβελντ
γεννήθηκε
το απρόσωπο
Κράτος, το
οποίο
υπήρξε το
πρώτο
στάδιο για
το Κράτος
Δικαίου της
Δύσης. Ο Βαν
Κρέβελντ
αναγνωρίζε&#95
3;
και ότι αυτά
τα δύο
συνδέονται
και ότι
αποτελεί
αξιοσημείω&#96
4;ο
γεγονός
πόσο
ιστορικά
διαχωρισμέ&#95
7;α
είναι αυτά
τα δυο
γεγονότα.
Πόσο μακριά
ιστορικά
φαίνεται ο
Τζον Λοκ από
τον
Αριστοτέλη.
Γράφει ο
Αριστοτέλη&#96
2;
(και το
παραθέτω
στα αγγλικά
γιατί έτσι
το βρίσκω
πλέον): "It is more proper that law
should govern than any one of the citizens: upon the same
principle, if it is advantageous to place the supreme power in
some particular persons, they should be appointed to be only
guardians, and the servants of the laws." και
γράφει ο Λοκ
"The end of law is not to abolish or restrain, but to preserve
and enlarge freedom. For in all the states of created beings
capable of law, where there is no law, there is no freedom."
Επομένως
και οι δυο το
ίδιο πράγμα
έλεγαν.
Προσπαθούσ&#94
5;ν
να
περιορίσου&#95
7;
τη δύναμη
της
εξουσίας
υποτάσσοντ&#94
0;ς
τη στον νόμο.
Εκεί που
μάλλον
αποτυγχάνε&#95
3;
να
απαντήσει ο
Ράμφος
είναι στο
γιατί
πρέπει να
υποταχθεί η
εξουσία
στον νόμο
και
καταλήγει
να ιοθετεί
άκριτα ό,τι
του
φαίνεται
δυτικό -
αναφερόμεν&#95
9;ς
μάλιστα
συνεχώς σε
κάποιες
"σύγχρονες"
"δημοκρατικ&#9
41;ς"
δομές τις
οποίες
παρουσιάζε&#95
3;
ως πανάκεια -
χωρίς να
μπορεί
πραγματικά
να
κατανοήσει
τη
χρησιμότητ&#94
0;
του. Ο λόγος
που πρέπει
να
περιοριστε&#94
3;
η εξουσία
(δια του
νόμου
αρχικώς)
είναι ότι η
εξουσία
αποτελεί το
μέσο της
ικανοποίησ&#95
1;ς
των
επιθυμιών
των
κρατούντων
δια της
αναδιανομή&#96
2;
και η
αναδιανομή
λειτουργεί
παρασιτικά
ως προς την
ισχύ της
κοινωνίας,
την
ελευθερία
και
ευημερία
των
παραγωγών
του πλούτου
και εν τέλει
υπονομεύει
τα ίδια τα
θεμέλια της
κοινωνίας.
Η
υπόνομευση
του θεσμού
της
οικογένεια&#96
2;
ουδέποτε
αποτελούσε
χαρακτηρισ&#96
4;ικό
της Δύσης.
Ίσα ίσα, η
ιδιέταιρη
πολιτισμικ&#94
2;
ταυτότητα
της Δύσης
συνδυάζει
αρμονικά
τους
ισχυρούς
οικογενεια&#95
4;ούς
δεσμούς με
το ελεύθερο
εμπόριο,
περισσότερ&#95
9;
από κάθε
άλλη
κοινωνία
στον κόσμο. Η
οικογένεια
στην Ελλάδα,
όπως
συμβαίνει
με όλη την
Ανατολή,
είναι πιο
αδύναμη από
τη Δύση και
αυτό μπορεί
εύκολα να
διαπιστωθε&#94
3;
πιστεύω, αν
χρειάζεται.
Όσο πιο
δύσκολο
είναι το
διαζύγιο
νομικά τόσο
πιο
αδύναμος
είναι ο
δεσμός
γιατί
κανείς δεν
χρειάζεται
ή δεν μπορεί
να κάνει
προσπάθεια
να τον
δυναμώσει.
Το πρόβλημα
με το
ελλαδικό
Κράτος (αν
θεωρηθεί
πως το
Κράτος αυτό
καθεαυτό
δεν είναι
πρόβλημα)
είναι ότι
είναι
περισσότερ&#95
9;
αναδιανεμη&#96
4;ικό
εν
συγκρίσει
με τα δυτικά
και
αποτελεί
γόνιμο
έδαφος για
τον
παρασιτικό
νεποτισμό
κάθε είδους.
Έτσι μπορεί
να
εξηγείται
το σκεπτικό
του Ράμφου
στο ότι �Δεν
έχουμε
κράτος�
διότι
�συναισθημα&#9
64;ικά
η
οικογένεια
είναι
ισχυρότερη�.
Ο Ράμφος δεν
μου
φαίνεται
εξαιρετικά
ευφυής (στο 29:38
του
παραπάνω
βίντεο μας
δίνει άλλο
ένα δείγμα
απερίσκεπτ&#95
1;ς
απλοποίηση&#96
2;)
και όντως
είναι ο
Κοέλιο της
Πεντέλης
καθότι,
δυστυχώς,
ανταποκρίν&#94
9;ται
καλά στο
πνευματικό
επίπεδο των
εν Αθήναις
ευκατάστατ&#96
9;ν.
Σε κάθε
περίπτωση
όμως δεν
είναι
Γιανναράς. Ο
Γιανναράς
είναι πολύ
πιο
επικίνδυνο&#96
2;
και
εξυπνότερο&#96
2;.
Τέλος, θα
μπορούσε
κάποιος να
απαντήσει
σκωπτικά
στις
αιτιάσεις
του Ράμφου
περί του
κακού
"λαϊκισμού" ο
οποίος
"δημιουργεί
εχθρούς":
Κύριε Ράμφο,
ποιος
πιστεύετε
ότι
ποντάρει
περισσότερ&#95
9;
στο μίσος
και
<i>&#948;&#951;&#956;&#953;&#959;&#965;&#961;&#947;&#949;&#943;
&#949;&#967;&#952;&#961;&#959;&#973;&#962;</i>,
&#949;&#954;&#949;&#943;&#957;&#959;&#962; &#959;
&#959;&#960;&#959;&#943;&#959;&#962; &#956;&#941;&#963;&#969;
&#964;&#951;&#962;
&#960;&#959;&#955;&#953;&#964;&#953;&#954;&#942;&#962;
&#949;&#960;&#953;&#948;&#953;&#974;&#954;&#949;&#953;
&#957;&#945;
&#960;&#949;&#961;&#953;&#963;&#974;&#963;&#949;&#953;
&#947;&#953;&#945; &#964;&#959;&#957;
&#949;&#945;&#965;&#964;&#972; &#964;&#959;&#965;
&#964;&#959;&#957; &#960;&#955;&#959;&#973;&#964;&#959;
&#960;&#959;&#965; &#941;&#967;&#949;&#953;
&#960;&#945;&#961;&#940;&#958;&#949;&#953;, &#942;
&#949;&#954;&#949;&#943;&#957;&#959;&#962; &#959;
&#959;&#960;&#959;&#943;&#959;&#962; &#956;&#941;&#963;&#969;
&#964;&#951;&#962;
&#960;&#959;&#955;&#953;&#964;&#953;&#954;&#942;&#962;
&#949;&#960;&#953;&#948;&#953;&#974;&#954;&#949;&#953;
&#957;&#945; &#960;&#940;&#961;&#949;&#953; &#964;&#959;&#957;
&#960;&#955;&#959;&#973;&#964;&#959; &#960;&#959;&#965;
&#941;&#967;&#959;&#965;&#957;
&#960;&#945;&#961;&#940;&#958;&#949;&#953;
&#940;&#955;&#955;&#959;&#953;;
#Post#: 24156--------------------------------------------------
Re: &#929;&#940;&#956;&#966;&#959; &#925;&#959;4
By: Follow Back Team Date: August 31, 2016, 3:10 pm
---------------------------------------------------------
&#916;&#949; &#963;&#965;&#956;&#966;&#969;&#957;&#974;.
&#928;&#945;&#961;&#945;&#954;&#959;&#955;&#959;&#965;&#952;&#97
4;
&#964;&#959; &#931;.&#929;&#940;&#956;&#966;&#959;
&#967;&#961;&#972;&#957;&#953;&#945;,
&#954;&#945;&#954;&#974;&#962;
&#965;&#960;&#959;&#964;&#953;&#956;&#940;&#962;
&#964;&#951;&#957;
&#948;&#953;&#945;&#957;&#972;&#951;&#963;&#951;
&#964;&#959;&#965;. &#931;&#959;&#965;
&#960;&#961;&#959;&#964;&#949;&#943;&#957;&#969; &#957;&#945;
&#960;&#945;&#961;&#945;&#954;&#959;&#955;&#959;&#965;&#952;&#94
2;&#963;&#949;&#953;&#962;
&#954;&#945;&#953; &#940;&#955;&#955;&#945;
&#946;&#943;&#957;&#964;&#949;&#959;, &#960;&#953;&#959;
&#945;&#957;&#964;&#953;&#960;&#961;&#959;&#963;&#969;&#960;&#94
9;&#965;&#964;&#953;&#954;&#940;.
*****************************************************
You are viewing proxied material from gopher.createaforum.com. The copyright of proxied material belongs to its original authors. Any comments or complaints in relation to proxied material should be directed to the original authors of the content concerned. Please see the disclaimer for more details.