| Return Create A Forum - Home | |
| --------------------------------------------------------- | |
| WebWar | |
| https://webwar.createaforum.com | |
| --------------------------------------------------------- | |
| ***************************************************** | |
| Return to: Βιβλιοθή	... | |
| ***************************************************** | |
| #Post#: 20417-------------------------------------------------- | |
| Αγών Ομήρου, & | |
| #913;γών Καπιτα_ | |
| 5;ιστού! | |
| By: Pinochet88 Date: January 20, 2016, 2:25 am | |
| --------------------------------------------------------- | |
| Σε αυτό το | |
| θέμα, νιώθω | |
| υποχρεωμέν_ | |
| 9;ς | |
| από το | |
| ιδεολογικό | |
| καθήκον να | |
| στρέψω την | |
| προσοχή του | |
| αναγνώστη | |
| προς το | |
| πόνημα του | |
| φιλοσόφου | |
| Φρειδερίκο` | |
| 5; | |
| Νίτσε, Αγών | |
| Ομήρου (Homer's Contest), | |
| το οποίο | |
| μπορείτε να | |
| βρείτε εδώ | |
| http://bc.vc/QXvYWR, | |
| στα | |
| αγγλικά | |
| μεταξύ | |
| πολλών | |
| άλλων. | |
| Κατόπιν, | |
| θεωρώ | |
| σώφρον να | |
| ιδωθεί η | |
| συγκεκριμέ_ | |
| 7;η | |
| ανάλυση υπό | |
| ένα νέο | |
| φιλελεύθερ_ | |
| 9; | |
| πρίσμα, | |
| διότι η | |
| αντισυμβατ_ | |
| 3;κή | |
| οπτική του | |
| Γερμανού | |
| φιλέλληνα | |
| είναι ικανή | |
| να μας | |
| αποκαλύψει | |
| πολλές | |
| πτυχές της | |
| Αρχαίας | |
| Ελληνικής | |
| Ιστορίας | |
| τις οποίες | |
| εμμονικά | |
| αποκρύπτου_ | |
| 7; | |
| οι | |
| ανθέλληνες | |
| κρατικιστέ` | |
| 2; | |
| ιστορικοί. | |
| Για τον λόγο | |
| αυτόν θα | |
| προχωρήσω | |
| σε μια | |
| περιεκτική | |
| κριτική | |
| σύνοψη του | |
| δοκιμίου | |
| ευθύς | |
| αμέσως. | |
| Αρχίζοντας | |
| το δοκίμιο ο | |
| Νίτσε | |
| αποκαλεί | |
| τους | |
| Έλληνες τον | |
| πιο | |
| ανθρώπινο | |
| λαό της | |
| αρχαιότητα` | |
| 2;, | |
| θέλοντας να | |
| τονίσει τη | |
| φυσιολογικ^ | |
| 2; | |
| πλευρά των | |
| Ελλήνων που | |
| θα μπορούσε | |
| να | |
| αποκληθεί | |
| ανθρώπινη, | |
| με άλλα | |
| λόγια, τη | |
| φυσιολογικ^ | |
| 2; | |
| διαφορά | |
| τους από τα | |
| ζώα και τους | |
| υπολοίπους | |
| ανθρώπους, | |
| τους | |
| βαρβάρους. | |
| Έπειτα | |
| προχωρεί σε | |
| μια ανάλυση | |
| των | |
| στοιχείων | |
| της | |
| προ-Ομηρική	 | |
| 62; | |
| εποχής. | |
| Στην | |
| προ-ομηρική | |
| εποχή, | |
| επικρατούσ^ | |
| 9; | |
| το σκοτάδι | |
| και ο ζόφος. | |
| Σε τέτοιο | |
| βαθμό που | |
| έχει γράψει | |
| στις | |
| σημειώσεις | |
| του | |
| δοκιμίου | |
| προς τον | |
| εαυτό του να | |
| μην ξεχάσει | |
| να δώσει | |
| έμφαση στη | |
| σιχαμερή | |
| και | |
| μακάβρια | |
| ατμόσφαιρα | |
| της | |
| προ-Ομηρική	 | |
| 62; | |
| ζωής. Ο | |
| φθόνος | |
| επικρατούσ^ | |
| 9;: | |
| "μια ζωή υπό | |
| το απόλυτο | |
| κράτος των | |
| παιδιών της | |
| μαύρης | |
| Νύχτας: την | |
| Έριδα, τη | |
| Φιλότητα, | |
| την Απάτη, το | |
| Γήρας και | |
| τον Θάνατο". | |
| Γίνεται | |
| αντιληπτό | |
| έτσι λοιπόν | |
| ότι το | |
| προ-ομηρικό | |
| στοιχείο | |
| ήταν ένας | |
| κόσμος βίας | |
| και | |
| αυταρχισμοa | |
| 3;, | |
| κρατικισμοa | |
| 3;, | |
| φθόνου, | |
| εργασίας | |
| στα χωράφια | |
| (τη βρωμερή | |
| απαρχή κάθε | |
| πολιτισμού), | |
| αντιρασιον^ | |
| 5;λισμού | |
| και | |
| αναδιανομή` | |
| 2;. | |
| Παρόμοιος, | |
| θα μπορούσε | |
| να πει | |
| κανείς, του | |
| σημερινού | |
| καταντήματ_ | |
| 9;ς | |
| της Ελλάδας | |
| που | |
| οφείλεται | |
| σε ίδια | |
| στοιχεία. | |
| Όλα αυτά, | |
| παρατηρεί ο | |
| Νίτσε, | |
| τείνουν να | |
| ταυτίζουν | |
| την ύπαρξη | |
| με την ενοχή, | |
| θέλοντας να | |
| πει πως | |
| εξαθλιώνου_ | |
| 7; | |
| τις ψυχές | |
| των | |
| ανθρώπων | |
| και τους | |
| κάνουν | |
| πειθήνιους | |
| σκλάβους | |
| του | |
| παρακμιακοa | |
| 3; | |
| φαινομένου | |
| του | |
| κολλεκτιβι` | |
| 3;μού: | |
| μη | |
| εκτιμώντας | |
| τη ζωή τους, | |
| δέχονται να | |
| πεθάνουν | |
| σκοτώνοντα` | |
| 2;, | |
| το οποίο | |
| αποτελεί | |
| και τη χαρά | |
| κάθε | |
| εξουσιαστή. | |
| Συνεχίζοντ^ | |
| 5;ς | |
| ο Νίτσε, | |
| ρίχνει τη | |
| ματιά του | |
| στον Όμηρο, | |
| παρατηρεί | |
| τη διαύγεια | |
| της | |
| αφήγησης, το | |
| πόσο | |
| καλοσυνάτο | |
| φαίνεται το | |
| κείμενο και | |
| θεωρεί πως | |
| κανείς δεν | |
| πρέπει να το | |
| παίρνει | |
| τοις | |
| μετρητοίς, | |
| διότι το | |
| κείμενο | |
| εμπεριέχει | |
| ανατολίτικ^ | |
| 5; | |
| στοιχεία. Ο | |
| Όμηρος έχει | |
| κάνει χρήση | |
| ινδουιστικa | |
| 4;ν | |
| πρώιμων | |
| μυθικών | |
| στοιχείων | |
| και έχει | |
| περιγράψει | |
| τον Έλληνα | |
| διαφορετικ^ | |
| 0; | |
| από ό,τι | |
| πραγματικά | |
| είναι. Λέει | |
| "Ωστόσο αυτά | |
| τα | |
| συμπέρασμα | |
| δεν είναι | |
| καθαυτό | |
| ελληνικά: | |
| απηχούν | |
| δοξασίες | |
| της ινδικής | |
| φιλοσοφίας | |
| και | |
| γενικότερα | |
| της | |
| Ανατολής. Το | |
| αρχαιοελλη_ | |
| 7;ικό | |
| δαιμόνιο | |
| είχε μια | |
| άλλη | |
| απάντηση | |
| στο ερώτημα | |
| 'τι αξίζει | |
| μια ζωή | |
| πολέμων και | |
| θριάμβων'". | |
| Συνεχίζοντ^ | |
| 5;ς | |
| ο Νίτσε, | |
| παραθέτει | |
| εκτεταμένα | |
| πηγές για το | |
| πως οι | |
| Έλληνες | |
| έβλεπαν | |
| κάτι το | |
| θετικό στην | |
| Έριδα. Το | |
| αντιπαραβά_ | |
| 5;λει | |
| αυτό με την | |
| ανατολίτικ_ | |
| 1; | |
| ρίζα του | |
| "Χριστιανισ	 | |
| 56;ού" | |
| που είναι η | |
| ανιδιοτέλε_ | |
| 3;α, | |
| ο | |
| αλτρουισμό` | |
| 2;. | |
| Οι Έλληνες | |
| δεν είχαν | |
| ακουστά | |
| αυτό το | |
| πράγμα. Οι | |
| Έλληνες δεν | |
| έβλεπαν την | |
| τέχνη, αλλά, | |
| μέσω της | |
| τέχνης, τη | |
| φιλοδοξία | |
| του | |
| καλλιτέχνη, | |
| δεν έβλεπαν | |
| δράματα, | |
| αλλά τη | |
| φιλοδοξία | |
| του | |
| δραματουργ_ | |
| 9;ύ | |
| και, | |
| φτάνοντας | |
| στο | |
| αποκορύφωμ^ | |
| 5; | |
| της | |
| αποκάλυψης: | |
| Από τα λόγια | |
| του | |
| προγόνου | |
| μας του | |
| Παυσανία, | |
| διαβάζοντα` | |
| 2; | |
| παμπάλαιο | |
| αντίτυπο | |
| του | |
| παιδευτικοa | |
| 3; | |
| ποιήματος | |
| του | |
| ησιοδείου | |
| Έργα και | |
| Ημέρες, | |
| διαβάζουμε | |
| και εμείς με | |
| τη σειρά μας | |
| τα | |
| καπιταλιστ_ | |
| 3;κότατα | |
| καταπιστεύ_ | |
| 6;ατα | |
| των Αρχαίων | |
| Ημών | |
| Προγόνων: | |
| Δυο οι | |
| Έριδες που | |
| ζουν πάνω | |
| στη γη. Τη μια | |
| με νου και | |
| σκέψη θα την | |
| επαινέσεις, | |
| μα η άλλη 'ναι | |
| για ψόγο. | |
| Άλλες οι | |
| διαθέσεις | |
| της μιας και | |
| άλλες της | |
| άλλης. | |
| Πόλεμο κακό | |
| και αμάχη | |
| έχει στο νου | |
| της η | |
| καταστροφι_ | |
| 4;ή! | |
| Κανείς | |
| θνητός δεν | |
| την | |
| υποφέρει μα | |
| κάτω από της | |
| ανάγκης τον | |
| ζυγό λεν' πως | |
| πρέπει να | |
| τιμάνε την | |
| Έριδα την | |
| πικρή, τι | |
| αυτή είναι η | |
| πρόθεση των | |
| αθανάτων. Η | |
| μαύρη νύχτα | |
| την | |
| εγέννησε. | |
| Την άλλη | |
| τηνε φύτεψε | |
| εκεί κάτω ο | |
| Δίας ο | |
| παντοδύναμ_ | |
| 9;ς, | |
| στης γης τις | |
| ρίζες και | |
| στους | |
| ανθρώπους | |
| σαν | |
| καλύτερη | |
| πούναι. Αυτή | |
| και τον | |
| τεμπέλη | |
| σπρώχνει | |
| στη δουλειά! | |
| Και σα | |
| βλέπει | |
| ακαμάτης | |
| πλούσιο, | |
| τρέχει | |
| αμέσως να | |
| οργώσει, να | |
| φυτέψει, να | |
| συγυρίσει | |
| το σπιτικό | |
| του. | |
| Γείτονας | |
| ζηλεύει | |
| γείτονα που | |
| πάει να | |
| προκόψει. | |
| Καλή είναι | |
| τούτη η | |
| Έριδα για | |
| τους | |
| ανθρώπους. | |
| Κεραμέας | |
| κεραμέα | |
| κακοβλέπει, | |
| τεχνίτης | |
| τον τεχνίτη, | |
| φτωχός | |
| φτωχό μισεί, | |
| κι αοιδός | |
| τον αοιδό. | |
| Πέραν | |
| ορισμένων | |
| λεξιλογικώ_ | |
| 7; | |
| περιορισμώ_ | |
| 7;, | |
| οι οποίοι | |
| δεν μπορούν | |
| να | |
| εκφράσουν | |
| όπως θα | |
| έπρεπε την | |
| ευγενή | |
| άμιλλα και | |
| τον | |
| ανταγωνισμa | |
| 2;, | |
| ο ποιητής, η | |
| βασική | |
| εκπαίδευση | |
| των αρχαίων | |
| Ελλήνων, το | |
| καταπίστευ_ | |
| 6;α | |
| του | |
| Ομηρικού | |
| Αρχαίο | |
| Ελληνικού | |
| Πολιτισμού, | |
| κάνουν | |
| σαφέστατο | |
| διαχωρισμό | |
| μεταξύ του | |
| ανταγωνισμ_ | |
| 9;ύ | |
| της βίας και | |
| του | |
| ανταγωνισμ_ | |
| 9;ύ | |
| της | |
| παραγωγής. | |
| Λένε πως η | |
| βία είναι | |
| βδέλυγμα | |
| ηθικό που | |
| κατατρώει | |
| τον άνθρωπο | |
| και πως η | |
| πηγή της | |
| ανάπτυξης | |
| είναι ο | |
| παραγωγικό` | |
| 2; | |
| ανταγωνισμa | |
| 2;ς | |
| του | |
| Καπιταλισμ_ | |
| 9;ύ. | |
| Αυτό | |
| ονομάζει | |
| έπειτα ο | |
| Νίτσε Αγώνα | |
| (και όχι το να | |
| υποδουλώνε_ | |
| 3;ς | |
| τους | |
| συνέλληνές | |
| σου, να τους | |
| διατάζεις | |
| να | |
| σφάζονται | |
| και να | |
| σφάζουν για | |
| την | |
| εξυπηρέτησ_ | |
| 1; | |
| των | |
| συμφερόντω_ | |
| 7; | |
| του Κράτους, | |
| το οποίο | |
| είναι | |
| ξεκάθαρα η | |
| κακιά Έριδα, | |
| όχι η καλή.) | |
| "Είναι | |
| απαραίτητη | |
| η ευγενής | |
| άμιλλα | |
| προκειμένο` | |
| 5; | |
| να | |
| εξασφαλιστ^ | |
| 9;ί | |
| η υγεία της | |
| Πολιτείας" | |
| μας λέει ο | |
| Νίτσε, | |
| εξαίροντας | |
| την | |
| προσωπική | |
| φιλοδοξία | |
| των αθλητών | |
| που ήθελαν | |
| αυτοί και | |
| μόνο αυτοί | |
| να τιμήσουν | |
| την Πόλη | |
| τους στους | |
| Αγώνες, την | |
| προσωπική | |
| φιλοδοξία | |
| του Πλάτωνα, | |
| ο οποίος | |
| έκανε ό,τι | |
| έκανε για να | |
| αναδείξει | |
| τον εαυτό | |
| του σε | |
| καλύτερο | |
| φιλόσοφο | |
| και όχι για | |
| τη | |
| "Φιλοσοφία" | |
| και τη | |
| "Σοφιστική" | |
| και τη | |
| "Δραματουργ	 | |
| 43;α": | |
| "και τώρα τα | |
| αποκηρύσσω | |
| όλα τούτα | |
| και | |
| καταδικάζω | |
| κάθε | |
| μιμητική | |
| Τέχνη. Μόνο | |
| για χάρη του | |
| Αγώνα έγινα | |
| ποιητής, | |
| σοφιστής | |
| και ρήτορας", | |
| αυτά τα | |
| λόγια, που | |
| αποκαλύπτο` | |
| 5;ν | |
| προσωπική | |
| φιλοδοξία | |
| βάζει στο | |
| στόμα του | |
| Πλάτωνα ο | |
| Νίτσε. Και | |
| έχει δίκιο. | |
| Η προσωπική | |
| φιλοδοξία | |
| σε | |
| συνδυασμό | |
| με την καλή | |
| Έριδα, την | |
| ευγενή | |
| άμιλλα, τον | |
| ανταγωνισμa | |
| 2;, | |
| τον | |
| Καπιταλισμa | |
| 2;, | |
| αποτελούν | |
| την | |
| απάντηση | |
| στο ερώτημα | |
| τις αξίζει | |
| μια ζωή | |
| γεμάτη | |
| αγώνα: Το | |
| συμπέρασμα | |
| που έβγαλε ο | |
| Έλληνας από | |
| το | |
| προ-ομηρικό, | |
| ορφικό | |
| κρατικιστι_ | |
| 4;ό | |
| σκοτάδι | |
| είναι πως ο | |
| αγώνας | |
| τελικά | |
| αξίζει, μα | |
| μόνο εάν | |
| παροχετεύε` | |
| 4;αι | |
| προς | |
| παραγωγικοa | |
| 3;ς | |
| και όχι προς | |
| παρασιτικοa | |
| 3;ς | |
| σκοπούς, και | |
| εκείνα τα | |
| παραγωγικώ` | |
| 2; | |
| ανταγωνιστ_ | |
| 3;κά | |
| στοιχεία | |
| αποδέχεται | |
| και θεωρεί ο | |
| Νίτσε ως | |
| θετικά. | |
| Υμνεί δε και | |
| τους | |
| Ιησουίτες | |
| γιατί, εν | |
| αντιθέσει | |
| με τους | |
| υπολοίπους | |
| Χριστιανού` | |
| 2;, | |
| έχουν | |
| εντονότερα | |
| τα στοιχεία | |
| της | |
| προσωπικής | |
| φιλοδοξίας | |
| και όπως | |
| λέει ο | |
| διάσημος | |
| φιλόσοφος: | |
| "θα | |
| μπορούσαν | |
| κάλλιστα να | |
| γίνουν οι | |
| αποτελεσμα` | |
| 4;ικότεροι | |
| παιδαγωγοί | |
| της εποχής | |
| μας". | |
| Όλα αυτά | |
| τελείωσαν | |
| στον | |
| ιμπεριαλισ_ | |
| 6;ό | |
| του Μεγάλου | |
| Αλεξάνδρου, | |
| του | |
| τελευταίου | |
| Έλληνα της | |
| Ιστορίας. Η | |
| αύξηση των | |
| φόρων και | |
| του | |
| κρατικισμοa | |
| 3;, | |
| η θανάτωση | |
| της Καλής | |
| Έριδας | |
| μεταξύ | |
| Ελλήνων, το | |
| φούντωμα | |
| της κακής | |
| Έριδας μέσα | |
| στον | |
| ελλαδικό | |
| χώρο και η | |
| διοχέτευση | |
| των | |
| δυνάμεων | |
| του | |
| Ελληνισμού | |
| από το | |
| εμπόριο το | |
| οποίο τον | |
| είχε | |
| εξυψώσει σε | |
| απροσπέλασ` | |
| 4;α | |
| ύψη | |
| πολιτισμικ^ | |
| 2;ς | |
| υπεροχής, | |
| στον πόλεμο, | |
| στις | |
| εκστρατείε` | |
| 2; | |
| βίας και, εν | |
| τέλει, στην | |
| κατάρρευση, | |
| απετέλεσε | |
| την | |
| ταφόπλακα | |
| του | |
| Ελληνισμού. | |
| Το | |
| προ-ομηρικό | |
| στοιχείο | |
| είχε | |
| αναστηθεί | |
| από τον τάφο | |
| του και | |
| άπλωσε το | |
| ζοφερό του | |
| σκοτάδι | |
| πάνω στην | |
| Ελλάδα, ένα | |
| σκοτάδι το | |
| οποίο ακόμα | |
| τυφλώνει | |
| τις ψυχές | |
| των | |
| ελλαδιτών | |
| έναντι των | |
| λιγοστών | |
| Ελλήνων που | |
| έχουν | |
| απομείνει | |
| να παλεύουν | |
| υπερήφανα | |
| κόντρα στα | |
| όρνεα και τα | |
| κτήνη του | |
| Κράτους, | |
| τους | |
| δημόσιους | |
| υπάνθρωπου` | |
| 2;, | |
| τους | |
| λαθραίους | |
| βαρβάρους | |
| επήλυδες | |
| και κάθε | |
| λογής | |
| ανθέλληνα | |
| που | |
| αναδίδουν | |
| ξανά και | |
| πάλι την | |
| αποπνικτικ^ | |
| 2; | |
| και μουντή | |
| βιοτική | |
| ατμόσφαιρα | |
| της | |
| προ-ομηρική	 | |
| 62; | |
| μαύρης | |
| Νύχτας. | |
| ***************************************************** |