Introduction
Introduction Statistics Contact Development Disclaimer Help
Return Create A Forum - Home
---------------------------------------------------------
WebWar
https://webwar.createaforum.com
---------------------------------------------------------
*****************************************************
Return to: Βιβλιοθή&#9...
*****************************************************
#Post#: 20417--------------------------------------------------
Αγών Ομήρου, &
#913;γών Καπιτα&#95
5;ιστού!
By: Pinochet88 Date: January 20, 2016, 2:25 am
---------------------------------------------------------
Σε αυτό το
θέμα, νιώθω
υποχρεωμέν&#95
9;ς
από το
ιδεολογικό
καθήκον να
στρέψω την
προσοχή του
αναγνώστη
προς το
πόνημα του
φιλοσόφου
Φρειδερίκο&#96
5;
Νίτσε, Αγών
Ομήρου (Homer's Contest),
το οποίο
μπορείτε να
βρείτε εδώ
http://bc.vc/QXvYWR,
στα
αγγλικά
μεταξύ
πολλών
άλλων.
Κατόπιν,
θεωρώ
σώφρον να
ιδωθεί η
συγκεκριμέ&#95
7;η
ανάλυση υπό
ένα νέο
φιλελεύθερ&#95
9;
πρίσμα,
διότι η
αντισυμβατ&#95
3;κή
οπτική του
Γερμανού
φιλέλληνα
είναι ικανή
να μας
αποκαλύψει
πολλές
πτυχές της
Αρχαίας
Ελληνικής
Ιστορίας
τις οποίες
εμμονικά
αποκρύπτου&#95
7;
οι
ανθέλληνες
κρατικιστέ&#96
2;
ιστορικοί.
Για τον λόγο
αυτόν θα
προχωρήσω
σε μια
περιεκτική
κριτική
σύνοψη του
δοκιμίου
ευθύς
αμέσως.
Αρχίζοντας
το δοκίμιο ο
Νίτσε
αποκαλεί
τους
Έλληνες τον
πιο
ανθρώπινο
λαό της
αρχαιότητα&#96
2;,
θέλοντας να
τονίσει τη
φυσιολογικ&#94
2;
πλευρά των
Ελλήνων που
θα μπορούσε
να
αποκληθεί
ανθρώπινη,
με άλλα
λόγια, τη
φυσιολογικ&#94
2;
διαφορά
τους από τα
ζώα και τους
υπολοίπους
ανθρώπους,
τους
βαρβάρους.
Έπειτα
προχωρεί σε
μια ανάλυση
των
στοιχείων
της
προ-Ομηρική&#9
62;
εποχής.
Στην
προ-ομηρική
εποχή,
επικρατούσ&#94
9;
το σκοτάδι
και ο ζόφος.
Σε τέτοιο
βαθμό που
έχει γράψει
στις
σημειώσεις
του
δοκιμίου
προς τον
εαυτό του να
μην ξεχάσει
να δώσει
έμφαση στη
σιχαμερή
και
μακάβρια
ατμόσφαιρα
της
προ-Ομηρική&#9
62;
ζωής. Ο
φθόνος
επικρατούσ&#94
9;:
"μια ζωή υπό
το απόλυτο
κράτος των
παιδιών της
μαύρης
Νύχτας: την
Έριδα, τη
Φιλότητα,
την Απάτη, το
Γήρας και
τον Θάνατο".
Γίνεται
αντιληπτό
έτσι λοιπόν
ότι το
προ-ομηρικό
στοιχείο
ήταν ένας
κόσμος βίας
και
αυταρχισμο&#97
3;,
κρατικισμο&#97
3;,
φθόνου,
εργασίας
στα χωράφια
(τη βρωμερή
απαρχή κάθε
πολιτισμού),
αντιρασιον&#94
5;λισμού
και
αναδιανομή&#96
2;.
Παρόμοιος,
θα μπορούσε
να πει
κανείς, του
σημερινού
καταντήματ&#95
9;ς
της Ελλάδας
που
οφείλεται
σε ίδια
στοιχεία.
Όλα αυτά,
παρατηρεί ο
Νίτσε,
τείνουν να
ταυτίζουν
την ύπαρξη
με την ενοχή,
θέλοντας να
πει πως
εξαθλιώνου&#95
7;
τις ψυχές
των
ανθρώπων
και τους
κάνουν
πειθήνιους
σκλάβους
του
παρακμιακο&#97
3;
φαινομένου
του
κολλεκτιβι&#96
3;μού:
μη
εκτιμώντας
τη ζωή τους,
δέχονται να
πεθάνουν
σκοτώνοντα&#96
2;,
το οποίο
αποτελεί
και τη χαρά
κάθε
εξουσιαστή.
Συνεχίζοντ&#94
5;ς
ο Νίτσε,
ρίχνει τη
ματιά του
στον Όμηρο,
παρατηρεί
τη διαύγεια
της
αφήγησης, το
πόσο
καλοσυνάτο
φαίνεται το
κείμενο και
θεωρεί πως
κανείς δεν
πρέπει να το
παίρνει
τοις
μετρητοίς,
διότι το
κείμενο
εμπεριέχει
ανατολίτικ&#94
5;
στοιχεία. Ο
Όμηρος έχει
κάνει χρήση
ινδουιστικ&#97
4;ν
πρώιμων
μυθικών
στοιχείων
και έχει
περιγράψει
τον Έλληνα
διαφορετικ&#94
0;
από ό,τι
πραγματικά
είναι. Λέει
"Ωστόσο αυτά
τα
συμπέρασμα
δεν είναι
καθαυτό
ελληνικά:
απηχούν
δοξασίες
της ινδικής
φιλοσοφίας
και
γενικότερα
της
Ανατολής. Το
αρχαιοελλη&#95
7;ικό
δαιμόνιο
είχε μια
άλλη
απάντηση
στο ερώτημα
'τι αξίζει
μια ζωή
πολέμων και
θριάμβων'".
Συνεχίζοντ&#94
5;ς
ο Νίτσε,
παραθέτει
εκτεταμένα
πηγές για το
πως οι
Έλληνες
έβλεπαν
κάτι το
θετικό στην
Έριδα. Το
αντιπαραβά&#95
5;λει
αυτό με την
ανατολίτικ&#95
1;
ρίζα του
"Χριστιανισ&#9
56;ού"
που είναι η
ανιδιοτέλε&#95
3;α,
ο
αλτρουισμό&#96
2;.
Οι Έλληνες
δεν είχαν
ακουστά
αυτό το
πράγμα. Οι
Έλληνες δεν
έβλεπαν την
τέχνη, αλλά,
μέσω της
τέχνης, τη
φιλοδοξία
του
καλλιτέχνη,
δεν έβλεπαν
δράματα,
αλλά τη
φιλοδοξία
του
δραματουργ&#95
9;ύ
και,
φτάνοντας
στο
αποκορύφωμ&#94
5;
της
αποκάλυψης:
Από τα λόγια
του
προγόνου
μας του
Παυσανία,
διαβάζοντα&#96
2;
παμπάλαιο
αντίτυπο
του
παιδευτικο&#97
3;
ποιήματος
του
ησιοδείου
Έργα και
Ημέρες,
διαβάζουμε
και εμείς με
τη σειρά μας
τα
καπιταλιστ&#95
3;κότατα
καταπιστεύ&#95
6;ατα
των Αρχαίων
Ημών
Προγόνων:
Δυο οι
Έριδες που
ζουν πάνω
στη γη. Τη μια
με νου και
σκέψη θα την
επαινέσεις,
μα η άλλη 'ναι
για ψόγο.
Άλλες οι
διαθέσεις
της μιας και
άλλες της
άλλης.
Πόλεμο κακό
και αμάχη
έχει στο νου
της η
καταστροφι&#95
4;ή!
Κανείς
θνητός δεν
την
υποφέρει μα
κάτω από της
ανάγκης τον
ζυγό λεν' πως
πρέπει να
τιμάνε την
Έριδα την
πικρή, τι
αυτή είναι η
πρόθεση των
αθανάτων. Η
μαύρη νύχτα
την
εγέννησε.
Την άλλη
τηνε φύτεψε
εκεί κάτω ο
Δίας ο
παντοδύναμ&#95
9;ς,
στης γης τις
ρίζες και
στους
ανθρώπους
σαν
καλύτερη
πούναι. Αυτή
και τον
τεμπέλη
σπρώχνει
στη δουλειά!
Και σα
βλέπει
ακαμάτης
πλούσιο,
τρέχει
αμέσως να
οργώσει, να
φυτέψει, να
συγυρίσει
το σπιτικό
του.
Γείτονας
ζηλεύει
γείτονα που
πάει να
προκόψει.
Καλή είναι
τούτη η
Έριδα για
τους
ανθρώπους.
Κεραμέας
κεραμέα
κακοβλέπει,
τεχνίτης
τον τεχνίτη,
φτωχός
φτωχό μισεί,
κι αοιδός
τον αοιδό.
Πέραν
ορισμένων
λεξιλογικώ&#95
7;
περιορισμώ&#95
7;,
οι οποίοι
δεν μπορούν
να
εκφράσουν
όπως θα
έπρεπε την
ευγενή
άμιλλα και
τον
ανταγωνισμ&#97
2;,
ο ποιητής, η
βασική
εκπαίδευση
των αρχαίων
Ελλήνων, το
καταπίστευ&#95
6;α
του
Ομηρικού
Αρχαίο
Ελληνικού
Πολιτισμού,
κάνουν
σαφέστατο
διαχωρισμό
μεταξύ του
ανταγωνισμ&#95
9;ύ
της βίας και
του
ανταγωνισμ&#95
9;ύ
της
παραγωγής.
Λένε πως η
βία είναι
βδέλυγμα
ηθικό που
κατατρώει
τον άνθρωπο
και πως η
πηγή της
ανάπτυξης
είναι ο
παραγωγικό&#96
2;
ανταγωνισμ&#97
2;ς
του
Καπιταλισμ&#95
9;ύ.
Αυτό
ονομάζει
έπειτα ο
Νίτσε Αγώνα
(και όχι το να
υποδουλώνε&#95
3;ς
τους
συνέλληνές
σου, να τους
διατάζεις
να
σφάζονται
και να
σφάζουν για
την
εξυπηρέτησ&#95
1;
των
συμφερόντω&#95
7;
του Κράτους,
το οποίο
είναι
ξεκάθαρα η
κακιά Έριδα,
όχι η καλή.)
"Είναι
απαραίτητη
η ευγενής
άμιλλα
προκειμένο&#96
5;
να
εξασφαλιστ&#94
9;ί
η υγεία της
Πολιτείας"
μας λέει ο
Νίτσε,
εξαίροντας
την
προσωπική
φιλοδοξία
των αθλητών
που ήθελαν
αυτοί και
μόνο αυτοί
να τιμήσουν
την Πόλη
τους στους
Αγώνες, την
προσωπική
φιλοδοξία
του Πλάτωνα,
ο οποίος
έκανε ό,τι
έκανε για να
αναδείξει
τον εαυτό
του σε
καλύτερο
φιλόσοφο
και όχι για
τη
"Φιλοσοφία"
και τη
"Σοφιστική"
και τη
"Δραματουργ&#9
43;α":
"και τώρα τα
αποκηρύσσω
όλα τούτα
και
καταδικάζω
κάθε
μιμητική
Τέχνη. Μόνο
για χάρη του
Αγώνα έγινα
ποιητής,
σοφιστής
και ρήτορας",
αυτά τα
λόγια, που
αποκαλύπτο&#96
5;ν
προσωπική
φιλοδοξία
βάζει στο
στόμα του
Πλάτωνα ο
Νίτσε. Και
έχει δίκιο.
Η προσωπική
φιλοδοξία
σε
συνδυασμό
με την καλή
Έριδα, την
ευγενή
άμιλλα, τον
ανταγωνισμ&#97
2;,
τον
Καπιταλισμ&#97
2;,
αποτελούν
την
απάντηση
στο ερώτημα
τις αξίζει
μια ζωή
γεμάτη
αγώνα: Το
συμπέρασμα
που έβγαλε ο
Έλληνας από
το
προ-ομηρικό,
ορφικό
κρατικιστι&#95
4;ό
σκοτάδι
είναι πως ο
αγώνας
τελικά
αξίζει, μα
μόνο εάν
παροχετεύε&#96
4;αι
προς
παραγωγικο&#97
3;ς
και όχι προς
παρασιτικο&#97
3;ς
σκοπούς, και
εκείνα τα
παραγωγικώ&#96
2;
ανταγωνιστ&#95
3;κά
στοιχεία
αποδέχεται
και θεωρεί ο
Νίτσε ως
θετικά.
Υμνεί δε και
τους
Ιησουίτες
γιατί, εν
αντιθέσει
με τους
υπολοίπους
Χριστιανού&#96
2;,
έχουν
εντονότερα
τα στοιχεία
της
προσωπικής
φιλοδοξίας
και όπως
λέει ο
διάσημος
φιλόσοφος:
"θα
μπορούσαν
κάλλιστα να
γίνουν οι
αποτελεσμα&#96
4;ικότεροι
παιδαγωγοί
της εποχής
μας".
Όλα αυτά
τελείωσαν
στον
ιμπεριαλισ&#95
6;ό
του Μεγάλου
Αλεξάνδρου,
του
τελευταίου
Έλληνα της
Ιστορίας. Η
αύξηση των
φόρων και
του
κρατικισμο&#97
3;,
η θανάτωση
της Καλής
Έριδας
μεταξύ
Ελλήνων, το
φούντωμα
της κακής
Έριδας μέσα
στον
ελλαδικό
χώρο και η
διοχέτευση
των
δυνάμεων
του
Ελληνισμού
από το
εμπόριο το
οποίο τον
είχε
εξυψώσει σε
απροσπέλασ&#96
4;α
ύψη
πολιτισμικ&#94
2;ς
υπεροχής,
στον πόλεμο,
στις
εκστρατείε&#96
2;
βίας και, εν
τέλει, στην
κατάρρευση,
απετέλεσε
την
ταφόπλακα
του
Ελληνισμού.
Το
προ-ομηρικό
στοιχείο
είχε
αναστηθεί
από τον τάφο
του και
άπλωσε το
ζοφερό του
σκοτάδι
πάνω στην
Ελλάδα, ένα
σκοτάδι το
οποίο ακόμα
τυφλώνει
τις ψυχές
των
ελλαδιτών
έναντι των
λιγοστών
Ελλήνων που
έχουν
απομείνει
να παλεύουν
υπερήφανα
κόντρα στα
όρνεα και τα
κτήνη του
Κράτους,
τους
δημόσιους
υπάνθρωπου&#96
2;,
τους
λαθραίους
βαρβάρους
επήλυδες
και κάθε
λογής
ανθέλληνα
που
αναδίδουν
ξανά και
πάλι την
αποπνικτικ&#94
2;
και μουντή
βιοτική
ατμόσφαιρα
της
προ-ομηρική&#9
62;
μαύρης
Νύχτας.
*****************************************************
You are viewing proxied material from gopher.createaforum.com. The copyright of proxied material belongs to its original authors. Any comments or complaints in relation to proxied material should be directed to the original authors of the content concerned. Please see the disclaimer for more details.