| Return Create A Forum - Home | |
| --------------------------------------------------------- | |
| deism is accessible in turkey | |
| https://turkiyedeizm.createaforum.com | |
| --------------------------------------------------------- | |
| ***************************************************** | |
| Return to: lisan tarih arkeoloji edebiyat sanat muzik sinema s... | |
| ***************************************************** | |
| #Post#: 1453-------------------------------------------------- | |
| dinsel kitaplar ilahi betik metinleri | |
| By: rangi alchera Date: May 19, 2020, 2:52 pm | |
| --------------------------------------------------------- | |
| [font=palatino linotype]✔ | |
| https://turandursun.com/forumlar/showthread.php?p=645692#post645692<br | |
| />Yuhanna Ed Dimeşki nin "de haeresibus adlı eseri. | |
| Batıda oryantalistlerin islam hakkında | |
| g�r�şlerini temellendirdikleri birka� kişi var ve bu | |
| kişilerin en �nemlisi diyebileceğimiz Yuhanna ed | |
| Dimeşki dir. Aşağıda terc�me edilmiş | |
| eseri, islam hakkında yazdığı 4 eserden | |
| birisi ve en �nemlisi. yazdığın şeylerin | |
| g�venilir olmadığını da belirtenler | |
| olmuş. fikir edinmeniz adına okumanızda yarar | |
| var. Yuhanna Ed Dimeşki 760 gibi �ld� deniyor tabi | |
| yaşadıysa | |
| Yuhanna ed-Dımaşkī Peri Aireseos ya da De | |
| Haeresibus�un 100. B�l�m� (�ev. Dr. İsmail | |
| Taşpınar) | |
| Giriş | |
| 1. Bir de g�n�m�zde hala ciddi olarak | |
| varlığını s�rd�rmekte olan, kavimleri yoldan | |
| �ıkaran ve deccalın | |
| (α̉ντιχρίστ	 | |
| 59;υ) | |
| geleceğini haber veren İsmaililer vardır. | |
| Onların k�keni, İbrahim ve Hacer�in oğlu olan | |
| İsmail�e dayanmaktadır. Bundan dolayı, onlara | |
| Hacer�ler | |
| (Άγαρηνοὶ) ve | |
| İsmail�ler | |
| (Ίσ�αηλι̃ται) | |
| de denmektedir. Bunlar ayrıca Sarasinler | |
| (Σαρακηνοὺ	 | |
| 62;) | |
| olarak da isimlendirilmektedir. Bu, �Sare tarafından | |
| [mirastan] mahrum bırakılmışlar� | |
| anlamına gelmektedir. Ger�ekten de Hacer, meleğe �Sare | |
| beni mahrum bırakarak kovdu� şeklinde cevap | |
| vermiştir. Onlar, putperest idiler ve Sabah | |
| yıldızı ile, kendi dillerinde tam olarak Kabar | |
| diye isimlendirdikleri ve �b�y�k� anlamına gelen Afrodit�e | |
| tapmakta idiler. | |
| İsl�m�ın Zuhuru | |
| B�ylece, Heraklius�un d�nemine kadar a�ık�a putperestlikle | |
| amel ettiler. Bu d�nemden g�n�m�ze kadar, kendi aralarından | |
| Mamed (Μά�εδ) adında bir yalancı | |
| peygamber | |
| (ψευδοπροφή	 | |
| 64;η) | |
| ortaya �ıktı. Eski ve Yeni Ahid ile ilgili bilgileri | |
| tesad�fen �ğrendikten ve, aynı zamanda, muhtemelen bir | |
| arius�u rahib (�οναχω | |
| αίρεσιν) ile sık | |
| sık g�r�şt�kten sonra, kendi | |
| sapkınlığının temelini attı. | |
| Dindar g�r�nerek halkın tevecc�h�n� kazandıktan sonra, | |
| g�ky�z�nden gelen bir metnin | |
| (γραϕην) Tanrı | |
| tarafından kendisine vahyedildiğini s�ylemeye | |
| başladı. Kitabında bazı g�l�n� doktrinler | |
| k�leme alarak, onlara Tanrı�ya ibadetin bu şekilde | |
| olacağını nakletti. | |
| Kur�an İl�hiyatı | |
| 2. Bir tek Tanrı�nın olduğunu, O�nun her | |
| şeyin yaratıcısı olduğunu, | |
| doğurulmadığını ( �ήτε | |
| γεννηθέντα) ve | |
| doğurmadığını ( �ήτε | |
| γεγεννηκότ^ | |
| 5;) | |
| s�yl�yor. Onun s�ylediklerine g�re Mesih, Tanrı�nın | |
| kel�mıdır ve ruhudur; ancak o, mahluktur ve onun | |
| kuludur; M�s� ve Harun�un kız kardeşi olan Meryem�den | |
| cinsel ilişki (d�llenme) olmadan doğmuştur. O, | |
| Tanrı�nın kel�mı ve ruhunun Meryem�e ger�ekten | |
| dahil olduğunu ve Tanrı�nın bir kulu ve | |
| peygamberi olan �s�yı meydana getirdiklerini | |
| (έγέννησε) | |
| s�ylemektedir. Ona g�re, yahudiler kanuna (şeriata) | |
| aykırı olarak onu ha�a germek istemişler; ancak, | |
| yakaladıktan sonra sadece onun g�lgesini ha�a | |
| gerebilmişlerdir. O, bizzat Mesih�in kendisinin ne ha�a | |
| gerilmeyi ne de �l�m� tattığını | |
| belirtmektedir. Ger�ekten, Tanrı onu g�ky�z�nde kendi | |
| yanına almıştır, zira onu seviyordu. | |
| O, aynı şekilde, Mesih g�ky�z�ne �ıkar | |
| �ıkmaz, Tanrı�nın onu sorguya �ektiğini de | |
| s�ylemektedir: �Ey �s�! Sen mi: Tanrı�nın oğluyum | |
| ve Tanrı�yım, dedin?�. Ona g�re, �s� ş�yle cevap | |
| verdi: �Rabbim, bana karşı merhametli ol! Benim b�yle | |
| bir şey s�ylemediğimi ve sana kul olmaktan | |
| şik�yet etmediğimi biliyorsun. Ancak, k�t� insanlar, | |
| benim b�yle bir a�ıklamada bulunduğumu yazdılar; | |
| onlar, benim adıma yalan s�ylediler ve hata yapmaktalar.� | |
| Onun dediğine g�re, Tanrı ona ş�yle cevap verdi: | |
| �Ben, senin b�yle bir a�ıklamada | |
| bulunmadığını biliyorum.� | |
| Vahyin Eleştirisi | |
| 3. Bu kitapta daha başka ger�ekten bir�ok g�l�n� ifade de | |
| yer almaktadır; bir de bunun kendisine Tanrı | |
| tarafından inzal edildiğini iddia ediyor. Biz diyoruz | |
| ki: Tanrı�nın ona kitap verdiğine kim şahit | |
| olmuş; veya peygamberlerden hangisi, b�yle bir peygamberin | |
| gelmesi gerektiğini haber vermiş? Şu s�z�m�zle | |
| onları zor durumda bırakırız: Tanrı | |
| bulutun, ateşin, karanlıkların ve | |
| fırtınanın ortasında tecelli ettiğinde, | |
| M�s� Tevrat�ı Sina�da b�t�n halkın g�z� �n�nde | |
| almıştı. M�s�dan sonra gelen peygamberlerden her | |
| biri, Mesih�in geleceğini, Mesih�in Tanrı | |
| olduğunu ve Tanrı�nın oğlunun bedenlenerek | |
| geleceğini, ha�a gerileceğini, �leceğini ve | |
| tekrar dirileceğini ve yaşayanları ve �l�leri | |
| onun hesaba �ekeceğini tebliğ etmişlerdir. Biz | |
| onlara: �Neden sizin peygamberiniz de, kendisine | |
| başkaları şahitlik edecek şekilde gelmedi; | |
| aynı şekilde, neden halkın g�z� �n�nde duman | |
| t�ten bir dağın �zerinde M�s�ya Tevrat�ı veren | |
| Tanrı, sizin bahsettiğiniz kitabı ona aynı | |
| şekilde, sizin huzurunuzda, sizi ikna edecek şekilde | |
| vermedi?� | |
| Onlar, �Tanrı dilediğini yapar� şeklinde cevap | |
| veriyorlar. Bunu biz de iyi biliyoruz; ancak biz, kitabın | |
| peygamberinize nasıl vahyedildiğini size soruyoruz, | |
| diyoruz. Onlar, kitabın ona uyurken inzal olduğu | |
| şeklinde cevap veriyorlar. Onlarla alay etmek i�in onlara | |
| şu soruyu soruyoruz: Madem ki, kitabı uyurken, kendisi | |
| farkında olmadan almış; o zaman halk | |
| arasında s�ylenen s�z ona �ok uygun gelmekte. | |
| 129 Onlara tekrar şu soruyu y�neltiyoruz: Madem ki | |
| kitabınızda bizzat o, şahit olmadan hi�bir | |
| şey yapmamanızı veya hi�bir şey | |
| almamanızı sizden istemekte; �yleyse neden siz de ona: | |
| �nce sen, Tanrı�nın peygamberi ve resul� olduğunu | |
| şahitlerle ispat et; ve hangi Kitap, senin lehinde | |
| şahitlik yapmakta, diye sormadınız? | |
| Utanmış bir vaziyette, cevap veremez duruma | |
| d�şerler. Haklı olarak onlara şunu s�yl�yoruz: | |
| Madem ki, şahit olmadan tek bir kadınla evlenmenize, | |
| alış-veriş yapmanıza ve mal sahibi | |
| olmanıza m�saade edilmedi ve yine, tek bir şahit | |
| olmadan ne merkeplere ne de davara sahip olunabileceğini | |
| kabul ediyorsunuz; yani, kadınları, malları, | |
| merkepleri ve diğer şeyleri ancak şahitler | |
| huzurunda alıyorsunuz; sadece �manı ve kitabı | |
| hi�bir şahit aramadan kabul ediyorsunuz! Zira, size bu | |
| kitabı nakleden kişi, hi�bir g�venceye sahip | |
| değil, ve �nceden onun lehine şahitlik eden hi� | |
| kimseyi de tanımıyoruz. Dahası, onu uyurken | |
| almış! | |
| Şirk Su�laması | |
| 4. Onlar bizi �m�şrikler� diye isimlendiriyorlar. �nk�, | |
| Mesih Tanrı�nın oğludur ve Tanrı�dır | |
| dediğimizde, bizim Tanrı�nın yanına bir | |
| ortak yerleştirdiğimizi s�yl�yorlar. Biz onlara bu, | |
| peygamberlerin ve Tanrı�nın bize bildirdiği bir | |
| şeydir, diyoruz. Siz de peygamberleri kabul ettiğinizi | |
| s�yl�yorsunuz. Ş�yet biz, yanlışlıkla Mesih | |
| Tanrı�nın oğludur diyorsak, bunu bize | |
| �ğreten ve nakleden onlardır. Onlardan | |
| bazıları, onları mecaz� olarak yorumlamak | |
| suretiyle peygamberlere bizim atfettiğimizi iddia | |
| etmekteler, diğer bir kısmı ise, | |
| İbraniler�in bizlere besledikleri kin sebebiyle ve bizleri | |
| dal�lete d�ş�rmek i�in bu metinleri peygamberlere | |
| atfettiklerini s�ylemekteler. Onlara tekrar şu soruyu | |
| soruyoruz: Mesih�in, Tanrı�nın kel�mı ve ruhu | |
| olduğunu s�yleyen sizler, neden bizleri �m�şrik� diye | |
| su�luyorsunuz? Zira, kel�m ile ruh, i�inde tabii olarak | |
| bulundukları şeyden ayrılamazlar. | |
| Madem ki o, Tanrı�da Tanrı�nın kel�mı olarak | |
| mevcut ise, o zaman o da a�ık�a Tanrı�dır. Ancak, | |
| ş�yet Tanrı�nın dışında ise, o | |
| zaman size g�re Tanrı�nın kel�mı ve ruhu yoktur. | |
| B�ylece Tanrı�ya bir kimseyi şirk koşmaktan | |
| sakındırırken, onu �tıl | |
| bırakıyorsunuz. Ger�ekten de, O�nu �tıl | |
| bırakıp taşa, oduna ya da cansız başka | |
| herhangi bir şeye benzer bir hal almasına sebep | |
| olmaktansa, O�nun bir şeriki olduğunu s�ylemeniz sizin | |
| i�in daha hayırlıdır. Bundan dolayı, bizlere | |
| �m�şrik� demekle iftirada bulunuyorsunuz; buna | |
| karşılık biz de sizi, Tanrı�yı | |
| ��tıl bırakanlar� | |
| (προσαγορεύ	 | |
| 59;�εν) | |
| olarak isimlendiriyoruz. | |
| Putperestlik Su�laması | |
| 5. Onlar bizi nefret ettikleri ha�ın �n�nde | |
| eğildiğimiz i�in putperestlikle de su�lamaktalar. O | |
| zaman biz de onlara ş�yle diyoruz: Neden ellerinizi | |
| Kabe�nizdeki taşa s�r�yor ve onu kucaklayacak kadar | |
| seviyorsunuz? Onlardan bazıları, İbrahim�le | |
| Hacer�in bu taşın �st�nde birleştiğini; | |
| diğer bazıları ise, (İbrahim�in) | |
| İshak�ı kurban ederken dişi deveyi ona | |
| bağladığını s�ylemekteler. Biz onlara | |
| ş�yle cevap veriyoruz: Kitaba g�re orada �st�nde | |
| �alıların ve ağa�ların olduğu bir | |
| dağ varmış; İbrahim, ateşte | |
| yakılacak kurban i�in onlardan keser ve İshak�a | |
| bunları y�kler, eşekleri de hizmet�ilerle birlikte | |
| geride bırakır. �yleyse, b�t�n bu sa�malıklara ne | |
| gerek var? Ger�ekten de, bu yerde ormandan kalma bir | |
| ağa�lık yok ve buralardan eşekler de ge�miyor. | |
| Sonra y�zleri kızarıyor; o zaman da İbrahim�in | |
| taşı olduğunu iddia ediyorlar. Buna | |
| karşılık biz ş�yle diyoruz: Sa�malayarak | |
| s�ylediğiniz gibi, var sayalım ki İbrahim�e ait! | |
| Pekal� siz, sadece İbrahim bunun �zerinde bir kadınla | |
| birleşti diye veya bir dişi deveyi bağladı | |
| diye ona sarılmaktan utanmıyor musunuz? Oysa siz, k�t� | |
| ruhların g�c�n� yok eden ve şeytanın | |
| iğvalarını boşa �ıkaran Mesih�in | |
| ha�ı �n�nde eğildiğimiz i�in bizleri | |
| ayıplıyorsunuz! Zaten, onların �n�nde | |
| eğildikleri ve Kabar diye isimlendirdikleri bu | |
| taşın, Afrodit�in başı olduğu | |
| s�ylenmektedir. Halen g�n�m�zde dahi, taşı dikkatli | |
| bir şekilde izleyenler, orada bir baş izinin | |
| olduğunu fark edebilmekteler. | |
| Kadın S�resi | |
| 6. Daha �nce de belirtildiği gibi, bu s�z konusu Muhammed, | |
| bir�ok sa�ma metin telif etmiş ve her birine de birer | |
| başlık vermiştir. Bunlardan biri de Kadın | |
| S�resi�dir (ή γραφή); burada | |
| a�ık�a herkesin d�rt kadın ve, bu d�rt | |
| kadının dışında elinin altında | |
| bulundurma kudreti ne kadar imk�n veriyorsa, bin adet cariye | |
| almaları a�ık�a emredilmiştir; kişi, dilerse | |
| birini boşar ve başkasını alabilir. O, bu | |
| kanunu şu gerek�e ile tesis etmiştir: Muhammed�in, | |
| Zeyd adında bir arkadaşı vardı. Bu | |
| adamın, Muhammed�in kendisine vurulduğu g�zel bir | |
| eşi vardı. Birlikte oturuyorlar iken, Muhammed | |
| ş�yle dedi: Arkadaşım, Allah benden senin | |
| eşini almamı istedi. Zeyd, ona ş�yle cevap verdi: | |
| Sen bir peygambersin, Allah sana ne emrediyorsa onu yap. Veya, | |
| riv�yeti baştan aktaracak olursak, o ş�yle | |
| s�ylemiştir: Allah bana, eşini boşamanı | |
| emretti. O da eşini boşar. Birka� g�n sonra o, | |
| ş�yle der: Allah bana, onu kendime almamı emretti. Onu | |
| kendine eş olarak aldıktan ve onunla zina ettikten | |
| sonra, şu kanunu yayınlar: Kim, eşini | |
| boşamak istiyorsa onu boşasın. Ancak, onu | |
| boşadıktan sonra tekrar onunla evlenecekse, �ncelikle | |
| kadınla bir başkası evlenmeli. Ger�ekten de, bir | |
| başkası onunla evlenmediği m�ddet�e onunla | |
| evlenemez. Ş�yet kadını boşayan kardeşi | |
| ise, dilerse onunla kardeşi evlenebilir. S�z konusu | |
| yazıda bu mealde tavsiyelere de yer vermektedir: | |
| �Allah�ın sana verdiği toprağı s�r, ve bunu | |
| itina ile yap; işte bunu yap, ve bu şekilde icra et� - | |
| Onun kullandığı m�stehcen ifadeleri kullanmamak | |
| i�in b�yle ifade ediyoruz. | |
| Tanrı�nın Dişi Devesi S�resi | |
| 7. Aynı şekilde, bir de Tanrı�nın Dişi | |
| Devesi S�resi var. Bu konuda, bir dişi devenin Tanrı | |
| tarafından g�nderildiği, nehrin tamamını | |
| i�tiği ve yeterli boşluk olmadığı i�in | |
| iki dağ arasından ge�emediğinden bahsetmektedir. | |
| Dediğine g�re, orada bir kavim yaşamakta idi: Bir g�n | |
| o kavim sudan i�mekte idi, daha sonra, dişi deve sudan | |
| i�iyordu. O suyu i�tiğinde onlara su yerine s�t vermek | |
| suretiyle onları beslemekte idi. Ancak, onun dediğine | |
| g�re, bu insanlar �ok k�t� kimselerdi ve kalkıp dişi | |
| deveyi �ld�r�rler. Oysa, onun k��k bir dişi yavrusu | |
| olmuştu ve dediğine g�re, annesinin �l�m�nden sonra | |
| Tanrı�ya yakarır ve bunun �zerine Tanrı onu kendi | |
| yanına alır. Biz onlara şunu soruyoruz: �Bu | |
| dişi deve nereden geliyordu?� Onlar, �Tanrı�dan�, | |
| diyorlar. Daha sonra ş�yle diyoruz: �Başka bir deve, | |
| onunla birleşti mi?� Onlar, �hayır� diyorlar. Bunun | |
| �zerine biz de, ��yleyse, onun nasıl yavrusu oldu?� | |
| diyoruz. �Ger�ekten de, g�rd�ğ�m�z gibi, dişi | |
| devenizin ne bir babası, ne annesi, ne de atası var ve | |
| yavrusu olunca da bel�ya d��ar oldu. | |
| Ancak, erkek deve ortada olmayınca, yavru dişi deve | |
| yukarı alındı. �yleyse, kendisine | |
| Tanrı�nın konuştuğunu s�ylediğiniz | |
| peygamberiniz, bu dişi deve konusuyla ilgili onun nerede | |
| yayıldığı ve s�t�n� i�mek i�in kimlerin onu | |
| sağdığını �ğrenmedi? Belki o da | |
| birg�n k�t� kimselerle karşılaştı veya | |
| sizden �nce cennete girdi ve kendisi hakkında sa�ma s�zler | |
| sarfettiğiniz s�tten nehrin kaynağı odur? Siz, | |
| cennetinizde �� nehrin aktığını | |
| s�yl�yorsunuz: biri su, biri şarap ve biri de s�t. Sizden | |
| �nce giden dişi deve cennetin dışında ise, | |
| a�lıktan ve susuzluktan zayıflamıştır | |
| veya başkaları onun s�t�nden istifade | |
| ediyorlardır; o zaman sizin peygamberinizin Tanrı ile | |
| irtibatta olduğunu s�yleyerek b�b�rlenmesi | |
| boşunadır. Zira, dişi devenin sırrı | |
| kendisine aşik�r olmamıştır. Ancak, | |
| ş�yet cennette ise, oradaki suyu da i�iyordur. B�ylece | |
| cennet nimetlerinin ortasında susuz kalacaksınız. | |
| Ş�yet, yakınından ge�en şarap nehrinden | |
| i�mek isterseniz, su olmadığı i�in onu | |
| katışıksız i�ersiniz -�nk� dişi deve | |
| suyun tamamını i�miş olur-, o zaman da sizi | |
| ateş basar, sarhoşluk başınızı | |
| d�nd�r�r ve uyursunuz. Uykusuzluktan başınız | |
| şişeceği ve şaraptan tamamiyle sarhoş | |
| olacağınız i�in, cennetin nimetlerini de | |
| unutursunuz. Nasıl oluyor da peygamberiniz, nimetler | |
| cennetinde başınıza bu işlerin gelmemesi | |
| i�in bu olacakları d�ş�nmedi; ve yine neden dişi | |
| deve ile, onun şimdi nerede yaşadığı | |
| ile ilgilenmedi? Ancak sizler de o r�yada iken sizlere �� nehrin | |
| detayları ile ilgili bilgiler verirken, onu | |
| sorgulamadınız. Size gelince, şunu size | |
| a�ık�a s�yl�yoruz ki, sizin mucizev� dişi deveniz | |
| eşeklerin ruhlarına sizden �nce girdi; siz de | |
| hayvanlar gibi oraya gitmek �zeresiniz. İşte; | |
| dış karanlıklar, ebed� ceza, s�nmeyen ateş, | |
| uyumayan kurt�uk ve cehennemin k�t� şeytanları orada. | |
| Sofra S�resi 8. Muhammed, Sofra S�resi�nden de bahseder. O, | |
| Mesih�in Tanr ı�dan bir sofra istediğini ve onun | |
| kendisine verildiğini bildirir. Ona g�re Tanrı, ona: | |
| �Sana ve seninkilere hi� bozulmayacak bir sofra verdim� | |
| şeklinde cevap vermiştir. | |
| İnek S�resi O, aynı şekilde, İnek | |
| S�resi�nden ve daha başka g�l�n� s�zlerden bahsetmektedir | |
| ki, ben sayıları �ok olduğu i�in bunları | |
| s�ylemeden ge�mek zorundayım. | |
| Emirler ve Yasaklar | |
| O, onlara ve eşlerine s�nnet olmalarını emretti. | |
| Şabat�ı yerine getirmemeyi ve vaftiz olmamayı | |
| emretti, Tora�nın yasakladığı bazı | |
| gıdaları yemeye izin verirken diğer | |
| bazılarından sakındırmıştır. | |
| Yine o, şarap i�meyi kesinlikle | |
| yasaklamıştır. [/font] | |
| #Post#: 1454-------------------------------------------------- | |
| Re: dinsel kitaplar ilahi betik metinleri | |
| By: sigun yutpabra Date: May 19, 2020, 2:53 pm | |
| --------------------------------------------------------- | |
| [font=palatino linotype]✔ | |
| https://turandursun.com/forumlar/showthread.php?p=645725#post645725<br | |
| />Ş�phe duymak �znel bir kavramdır, hatta biraz da | |
| psikolojik. Bilgi a�ısından yeterli, yetersizlik, | |
| d�zey, �nemli olan bu. �phe insan eylemine, bir iradeye | |
| bağlı eylemlere -�zne olarak başkası ve | |
| kendi-, gayeler ve altındaki niyetlere vb dayalı bir | |
| kavramdır. Ger�eklikten s�z ediyorsak, ş�phe duymak ne | |
| bir dayanak, ne bir kıstas, ne de bir �l�tt�r. Ş�phe | |
| zan'a, zan inanca g�t�r�r. S�zde pop�ler bilim | |
| felsefesicilerinin ne dediği umrumda bile değil, | |
| kelimelerle oynayan lafazanlara benziyorlar. | |
| Algılarımız ş�phe i�in değil, bilgi | |
| i�indir. Bilgi ise, yeterli-kafi-, yetersiz, gerekli, gereksiz, | |
| doğru, yanlış, şuna dair, buna dair, şu | |
| veya bunun şu y�n�ne dair(e g�re), eksik, fazla, | |
| �l�t-dayanak, veri, tahmin. O kadar �ok ge�erli kelime var ki, | |
| ş�phe doğru bir ifade değil. Bir kavramdan s�z | |
| ederken o kavramı anlamlı kılan temel | |
| yapılara, dayankalara bakmak gerekir. | |
| Nesnel idealizmin y�ntemlerinden birisine değineyim; | |
| Sık, sık kullanılan idam kararlarına | |
| bakalım. İdama karşıyım o ayrı | |
| mesele. Denir ki, kişi su�suz iken de idam edilmiş | |
| olabilir. �yleyse biz ger�eği asla bilemeyiz. Oysa idam | |
| edilenlerden bir �oğu da, ger�ekten su�lu da olabilir - | |
| �oğunlukla deliller, bu y�ndedir her iki durum da m�mk�n. | |
| Başından beridir bir safsatadan s�z ediyorum. | |
| İdealist indirgemecilikten, �znelcilikten, mantık | |
| hatalarından. Başından beridir "e g�relik" | |
| diyorum. | |
| Diğer bir karmaşa da şu tanımla ilgili. | |
| Ger�ekliği, �znenin algılama d�zeyine indirgemek | |
| idealizmdir. Burada �zne kelimesinin farklı | |
| kullanımları var. Kişiden kişiye | |
| değişen(zevklerin �znelliği), t�rden t�re | |
| değişen(t�rlerin biyolojik algılarındaki | |
| farklılıklar), zihne bağlı �znellik(kurguya | |
| dayalı tanrı yaratmak gibi), duyulara bağlı | |
| �znellik şeklinde farklılıklar. Ger�ekliği | |
| demekteyim. Duyulara bağlı �znellik, materyalizmle de | |
| bağlantılı. Yani g�rme, duyma gibi �zellikler | |
| biyolojik ve fiziki olduğu i�in materyalisttir. O halde | |
| duyulara bağlı �znelliğe idealizm demek yerine | |
| ''�znel materyalizm'' diye bir kavram icat etmemiz gerekir. | |
| Bilgi, �zne-nesne ilişkisinde elde edilen verinin | |
| yorumudur. Bunu ka� kez s�yledim? Y�zlerce kez. �zne | |
| farklı, �znelcilik farklı. | |
| materyalistler nesnel ve �znel'i ret etmez. olduğu gibi | |
| alır ve aralarındaki farkı ve ilişkiyi | |
| bilir. bu ilişkiyi yok saymadığı gibi, | |
| koparmaz da. �znelci ise, nesnelliği kabul etmez veya | |
| nesnel ger�ekliği, kendi d�ş�ncesi, algısı, | |
| iradesine bağlar. yani fiziksel ger�ekliğin, �znenin | |
| kendi kafasında yaratığı kurgu | |
| olduğunu, nesnel ger�eğin, varlığın, | |
| �znenin iradesi, d�ş�ncesi, olumlaması | |
| dışında var olmadığını iddia | |
| eder. Bunun i�in de yukarıda ifade ettiğin ve konumuz | |
| a�ısından defalarca �rneklerle izah etmeye | |
| �alıştığım halde, nesnelliği, salt | |
| �znenin algısı, iradesine indirgeyen s�ylemler | |
| geliştirirler. İlişkiyi kopartırlar. | |
| Materyalizm ise �znenin, fizik d�nyasının bir | |
| par�ası, bileşeni -form-yapı- olduğunu, bu | |
| form-yapının, maddi ilişkilere -etki-tepki- | |
| girdiğini, maddi ilişkiler sayesinde, �znenin, bu | |
| etkleşimleri yorumlayarak d�ş�nce, bilgi | |
| edindiğini, etki-tepki vermek yoluyla da ger�ekliğin | |
| farkındalığına | |
| eriştiğini(farkındalık diyorum) dile | |
| getirirken, �znelcilik, nesnel d�nyanın, �zneye ait bir | |
| �r�n, tezah�r olduğunu s�yler. | |
| �ZNELCİLİK konusunda, ne demek istediğimi dile | |
| getirebilmek i�in, ayrı bir yazı yazmam gerekiyor, | |
| ger�eklik konusunun nasıl �znelleştirildiğini | |
| izah edemedim. Cep telefonu kullanıyorsun değil mi? | |
| Bir verici istasyonu var. Bu istasyon radyo sinyali g�nderiyor. | |
| Bu istasyonun radyo sinyali g�ndermesi, senin telefonuna mı | |
| bağlı? Ve koca evrende 1 sen mi varsın? diyorsun | |
| ki; Telefonum bir sinyal alıyor, ama benim telefonum eski, | |
| kusurlu, yetersiz, ama sinyal alıyor! Telefonum eski ise, | |
| yetersiz ise, ger�ekte bir verici olduğuna dair bilgi | |
| edinemem. | |
| �znelci kıstasa geliyorum, vericinin | |
| varlığı, benim varlığıma, onu | |
| algılamama bağlı (!). Ben yoksam vericinin | |
| anlamı veya verici yok. O halde �zneden | |
| bağımsız bir ger�eklikten s�z edilemez. | |
| denmektedir. Tekrar ediyorum, vericinin varlığı, | |
| �znenin o sinyalleri almasına bağlı | |
| değildir, ama �znenin bilgi edinebilmesi, o nesneyle | |
| gireceği etkileşime bağlıdır. Ger�eklik | |
| dediğimiz de, temelde �zneden bağımsız | |
| varlığa dayanır. Bu cevabı duyan �znelci, | |
| yokuşa s�rmeye başlıyor. Veri alıyor | |
| olduğumu iddia ediyorsun, iyi de benim | |
| alıcılarım ne kadar sağlıklı | |
| işliyor ki! Kusursuz değil ki. O halde o vericinin | |
| ger�ekte neye benzediğini bilemem! | |
| insaf, o şeyin varlığı, sizin o'nun tam | |
| anmıyla neye benzediğinizi bilmenize mi | |
| bağlıdır? Şimdi �znelcilikle | |
| kastımı anladın mı bilmiyorum, ama bu | |
| ka�ıncı �rnektir hatırlamıyorum. | |
| Oluşmak, d�n�şmek, ilişki, | |
| ilişkilendirmek(d�n�şt�rmek), form-yapı, | |
| işlemek. Bir b�t�n halinde t�m bu kavramları, nesnel | |
| ilişkisiyle de kopartamadan ele almamız gerekir. Tad, | |
| koku, renk gibi konular �znelciliğin idealizmin en | |
| sevdiği konulardır. Bu başlıkta dahi bulara | |
| dair yazdım. Ger�eklik konusunda tad, renk gibi, | |
| kişiye g�relik arzeden davranış bi�imlerini, | |
| nesnel ve maddi ilişkilerin yerine koymak bir hatadır. | |
| �rneğin renk konusunu ele alalım. İdealist der | |
| ki, ger�ekte renk diye bir şey yoktur. Bunu bu şekilde | |
| bi�imlendiren benim zihnimdir. ışığın | |
| dalga boyui fekansı, şiddeti konusu da yok mu, yani | |
| salt zihine mi dayalı, farklı renkler, | |
| ışığın dalga boyuna da dayalı | |
| değil mi? | |
| Materyalist ise diyor ki, şu an rengi değil, nesnel | |
| ger�ekliği tartışıyoruz, renk | |
| dediğimiz, ışığın �eşitli | |
| dalga boyları, frekanslarından, yani doğrusu | |
| etki-tepki prensibine g�re �alışan g�zlerimize (maddi, | |
| nesnel, madde) etkiyen şiddetinden, | |
| aralığı-a�ısından ve bu dalga | |
| boyları, şiddet farklarından, edindiği | |
| tepkilerden hareketle m�mk�n olmaktadır. Biz bu | |
| şiddet, etkleşim farklarını kodluyoruz ve | |
| hafıza ediyoruz ve hatta bizim bu yetimiz, zamanla | |
| gelişiyor, tecr�beyle gelişiyor, etkleşimlerle | |
| yetkinleşiyor, ne �zneyi ne de nesneyi | |
| dışlamadım. | |
| Başka bir �rnek; Trafikte ka� kez karşıdan | |
| karşıya ge�tin Yıldıztozu? | |
| Karşıdan gelen ara�ların | |
| varlığı-yokluğu meselesinde, o an sen | |
| şunu mu yapıyorsun; | |
| 1.) Bu aracın motorunun ka� silindir olduğunu | |
| bilmiyorum, bu araca dair hi� bir teknik bilgiye sahip | |
| değilim. Şof�r�n yaşını bilmilyorum.... | |
| +500 detayını bilmiyorum | |
| 2.) Bu ara� bana renkli g�r�nd�, renk diye bir şey yok | |
| �yleyse o ara� da yok. (ger�i bana g�re renk, | |
| ışığın dalgaboyu ve | |
| kombinasyonlarımızla ilgili, yani yine de salt | |
| zihinsel bir t�retim yapmıyoruz) | |
| 3.) İnsan duyuları kusurludur dolayısıyla | |
| orada bir ara� olup, olmadığını ger�ekten | |
| bilme şansım yok. | |
| 4.) LSD kullanmışımdır belki, o halde hayal | |
| de g�rebiliyorsam, LSD kullanmadığın şu an, | |
| karşıdan gelen ara�lar bir hayal olabilir. | |
| 5.) Her şeyden ş�ohe duymaktayım, halde orada bir | |
| ara� var mı? Yok mu? var diyemem, yok diyemem, o halde ben | |
| bu yolu ge�emem. Gidip bir k�şeye | |
| kıvırılıp a�lıktan, susuzluktan, | |
| eylemsizlikten �l�verim gari... | |
| Sadece 1 nolu maddeyi ele al, orada bir aracın | |
| varlığı, o aracın motoru, kabloları, | |
| hangi metallerin, sıvıların | |
| kullanıldığı, bu sıvıların | |
| kimyasal, molek�ler yapısınnın ne olduğu, | |
| şof�r�n yaşı, evli, bekar durumu, yaşı | |
| vs hakkında detalı bilgi edinmene, senin | |
| duyularının kusursuz olmasına mı | |
| bağlı? �znelci yargı ile kastettiğim | |
| şeyi daha nasıl izah edebilirim bilmiyorum. Konu o | |
| aracın varlığı-yokluğu meselesi. | |
| Aracın varlığı, aracın tam | |
| olarak(septiklerin kıstasını d�ş�n) ne | |
| olduğunu (binbir y�n�yle) senin bilmene mi, sana mı | |
| bağlı? | |
| Duyularımızın kusuru deyip duruyorsun, 1 milyar | |
| insan her g�n karşıdan karşıya ge�er, | |
| kazalar da olur elbette! Diyelim ki, 1 milyar kişiden %5'i | |
| kaza yaptı. Bunun en belirleyici sebebi aslında | |
| dikkatsizliktir. Neyse, duyularımızın kusurlu | |
| olması, renk, tad vs kişilere g�re değişiyor | |
| olması, nesnel, basit ger�ekliğin | |
| farkındalığına veya oradaki aracı | |
| g�r�p, g�rmememize engel değildir. | |
| Sırf kaza ge�irenlere saltıklaştırıp, | |
| g�rme duyusunu, salt g�remeyenlere indirgeyip -�stelik | |
| dikkatsizlik asıl sorun-, işte insan ger�eği | |
| bilemez, �nk� bunların hi� birisi �zerlerine gelen | |
| aracı g�rmedi! O halde insan g�remez demek, safsata | |
| değil mi? Peki o geriye kalan %95, milyonarca g�ren insan | |
| ne olacak? Onlar, �znelci-subjektif iki y�zl�l�k veya s�rekli | |
| ifade ettiğim gibi ahmaklıkla, g�rmezden | |
| gelinmiştir. i�inde bulunduğumuz d�nya ve fizik | |
| koşullarında, canlının s�regiderliği ve | |
| devamını sağlaması i�in | |
| baskılanmadığı veya temel, b�t�n halinde | |
| belirleyici, dayatıma maruz olmadığı, | |
| gerekmediği etkleşimler, ya oluşmaz ya da | |
| k�relir, bunu anlamak zor değil. | |
| karşıdan, karşıya ge�en insan | |
| paragrafıma geri d�nebiliriz, insan bilgi namına %90'a | |
| dair etkileşiyor(imkan buluyor), etkileştiği | |
| şeylerin varlığı-ger�ekliğini fark | |
| ediyordur da %10 dan direk haberi yoktur, birazından | |
| dolaylı ilişkilerle bilgi ediniyordur, birazı | |
| hakkında �zel ara�lar, y�ntemler kullanıyordur, | |
| olabilir. Bilgi diyoruz, insan zaten bilgi edinebildiği | |
| şeye dair konuşabilir, konumuz da bilgi | |
| edinebildiklerimizin d�nyasıyla ilgilidir ki o halde zaten | |
| bu konuda edinebildiğimiz bilgi �er�evesinde | |
| konuşabiliriz. Gaipten konuşmalar anlamsız. Ve | |
| bilgi, dairdir, hakkındalık i�erir, | |
| dolayısıyla mutlak, %100 bilgi gibi lafızlar | |
| anlamsızdır. Ger�eklik ise, tespit edilebilirliğe | |
| dayandığı i�in bilgi ve d�ş�nceler i�in, en | |
| temeldeki kıstastır. | |
| Bilginin kesinliği, yeterliliği, yetersziliği, | |
| spesifik konular. Bin bir �eşit konu, binbir �eşit | |
| bilgi durumu s�z konusudur. �rneğin k�leci sistemlerde, | |
| k�leliğin varlığı bilgisi kesindir. | |
| İnsanlar nasıl k�le yapıldı, k�lelik | |
| koşullarını sağlayan nedir vs ise, �ok daha | |
| farklı ve �ok daha fazla fakt�rler i�erir. benzeri | |
| meseleleri, e g�reliğinden, neye dairliğinden | |
| yalıtıp, s�zde �nermenin kaynağı, | |
| koşulu, esası yaparak, muğlak keliemelerden, | |
| �zel, kesin yargılar oluşturmak safsatadır. | |
| Sersemler akıllıların 7 yılda | |
| cevaplandıramayacağı soruları 1 g�nde | |
| sorarlar. insan korktuğuna ya da | |
| arzuladığına �ok kolay inanır. �k�z tahta | |
| �ıkarsa padişah olmaz, saray ahır olur. | |
| Akıllı bizi arayıp sormaz, aptal bacadan akar. Su | |
| dağları kemirir vadileri doldurur. Aslanlar kendi | |
| tarih�ilerine kavuşuncaya kadar kitaplar avcıyı | |
| �vecektir. H�rriyet, başkalarına vermedik�e | |
| alamayacağımız tek şeydir. Belki s�ylendi | |
| herşey,/ belki de gece bekleniyor/ yazılsın diye | |
| aynı c�mle. T�m nedenleri yery�z�n�n/ bir | |
| �akıltaşına takılıp kaldı. | |
| Sıradan insan kendini evrenin merkezi yapmanın yolunu | |
| arar; bilge kişinin evreni onun merkezindedir. [/font] | |
| #Post#: 1455-------------------------------------------------- | |
| Re: dinsel kitaplar ilahi betik metinleri | |
| By: stormgod tarhunza Date: May 19, 2020, 2:54 pm | |
| --------------------------------------------------------- | |
| https://youtu.be/-3DvuLtuf1U | |
| [font=palatino linotype]✔ | |
| http://barisozcan.com/ayna-dunyalar/ | |
| Ayna D�nyalar - | |
| Barış �zcan : biraz augmented reality - | |
| artırılmış ger�eklik biraz virtual reality - | |
| sanal ger�eklik e benziyor. Tam olarak mixed reality adı | |
| veriliyor karışık ger�eklik diye terc�me | |
| edebiliriz. Bunun biraz felsefi bir tanımı daha var: | |
| Ayna D�nya. Bu ismi Yale �niversitesi Bilgisayar Bilimleri | |
| Profes�r� David Gelernter 1991 yılında | |
| yazdığı bir kitapta vermiş. Ger�ek | |
| d�nyanın dijital yansıması olarak tarif | |
| edebiliriz. | |
| ✔ | |
| https://www.goodreads.com/book/show/1142708.Mirror_Worlds | |
| david | |
| gelernter - mirror worlds : or the Day Software Puts the | |
| Universe in a Shoebox. How It Will Happen and What It Will Mean. | |
| 1st ed. Oxford Univ. 1992. | |
| ✔ | |
| https://sosyalpopi.com/karisik-gerceklik-ya-da-ayna-dunya-cok-yakin-gelecekte-h… | |
| />evrenin ilk anlarında bigbangden hemen sonra proton ve | |
| elektronların birbirini yok etmesiyle kalan n�trino ve | |
| antin�trinolardan ileri s�r�ld�.paralel evren teorisi de bu | |
| d�zenli halden enflsayon doneminde farklı ve bizimkine | |
| benzer evrenlerin oluştuğunu ileri s�rer. [/font] | |
| #Post#: 1456-------------------------------------------------- | |
| Re: dinsel kitaplar ilahi betik metinleri | |
| By: tengriteg tengride Date: May 19, 2020, 3:50 pm | |
| --------------------------------------------------------- | |
| https://youtu.be/MUP70KK3aG4 | |
| [font=palatino linotype]✔ | |
| http://pwor İlahi Mesaj - OKSİMORON maat mayet mithra | |
| neti nebethet nephthys [/font] | |
| #Post#: 1457-------------------------------------------------- | |
| Re: dinsel kitaplar ilahi betik metinleri | |
| By: trismegistus fatum Date: May 19, 2020, 3:51 pm | |
| --------------------------------------------------------- | |
| [font=palatino linotype]✔ | |
| http://pwor turkiyedeiz maat m5ayet mithra neti nebethet | |
| nephthys [/font] | |
| #Post#: 1458-------------------------------------------------- | |
| Re: dinsel kitaplar ilahi betik metinleri | |
| By: tumudurere roveoa Date: May 19, 2020, 3:52 pm | |
| --------------------------------------------------------- | |
| [font=palatino linotype]✔ | |
| http://pwor turkv54yedeiz maat mayet mithra neti nebethet | |
| nephthys [/font] | |
| ***************************************************** |