Introduction
Introduction Statistics Contact Development Disclaimer Help
Return Create A Forum - Home
---------------------------------------------------------
markaja
https://markaja.createaforum.com
---------------------------------------------------------
*****************************************************
Return to: Huumor
*****************************************************
#Post#: 32--------------------------------------------------
Anekdoodid, videod, naljad.
By: Naut Date: February 14, 2023, 4:48 am
---------------------------------------------------------
Anekdoodid, videod, naljad. (Lehed: 1 2 3 4 )
#Post#: 93--------------------------------------------------
Re: Anekdoodid, videod, naljad.
By: Olemuslik Date: January 11, 2024, 5:56 am
---------------------------------------------------------
Elu muutub kogu aeg, midagi p�sivat pole, sh eetika ja
arvamused. M�ned arvavad, et tuleks muutumist p��da peatada.
N�iteks tehisaru tekkimine ja muu robootika osas ollakse hirmul.
Kuidas teile tundub elu muutumise temaatika? Mulle k�ll ei tundu
miskit halba kui kogu kooliprogrammi toetavad AI jm abivahendid.
Ja see pole ultimaatselt pilvek�rguselt vaadatud hinnang, vaid
maine praktiline hinnang. Kirjandi kirjutamise vili on eestis
kasutusel ainult riigikogus, on pidev folkloor, kirjanduse
tsiteerimine, loetakse ette kirjandilikke m�ttev�lgatusi.
Poliitikas ei peaks kirjandikirjutamisega tegelema, aga see on
ainus koht kus eestis seda kasutatakse. Seet�ttu pole k�ll
mingit kahju kui kirjandeid kirjutaks robotid. Kui eesm�rgiks on
kriitilist m�tlemist treenida vms, siis selleks on rohkelt viise
ja kirjandimeetod pole end kuidagi �igustanud, isegi mitte
riigikogus kus seda ei tulekski kasutada. Sama seisukoht k�ige
muuga. Kui robot teeb toidu valmis, siis mis sellest halba on?
Naiivne on hirm, et inimesed j��vad rumalaks ja arenemata kui
robotid aitavad.
Sajandi alguses oli arvutiteadus arenemata ja tegijaid peeti
kunstnikeks. Tollal oli geniaalsuse m�rk kui keegi vahel tuli
idee peale guugeldust soovitada. T�naseks on guugeldus
elementaarne arvuti kasutuse intelligentsuse tunnus.
N�itena ka esoteerika teadus jms oli justnagu haruldane andekus
vms. T�na on nummerdatud tegevusjuhised k�igile saada ja
harjutada.
Nii on ka loomulik, et muutub-areneb ka AI ja muu.
Kui koolikirjandi robootikast minna veel �ldisemaks, siis kogu
kooliprogrammi v�ib �mber teha, niiet pole ei robotit ega
inimest enam vaja nende iganenud koolikavade teostamiseks. Ega
selline muutus ei t�henda, et siis muud ei tee sel ajal. K�ik on
n�us riigikogu n�itel, et haridus seal midagi ei teeni, valdab
folkloor ja egoism. Sama muudes eluvaldkondades. Kus kohas
n�iteks ajalootundidest �pitut rakendatakse? Mitte kuskil.
F��sika ja keemia aastapikkusi tudeerimisi ei ole samuti
kellelgi miskit meeles, harvad laborid kasutavad neid teadmisi.
Nii on �ldistades kogu kooliprogrammi kohta.
See on loomulik, et elu muutub ja tulevad robotiabid jm, ja
saabub ka arusaam et enamus kooliprogrammist on kasutu. Ei
esinduseliit riigikogus ega tavakodanik ei demonstreeri
haridust, ega vaja seda.
Eraldi temaatika on, et milline v�iks haridus olla et riik
hakkama saaks. Aga t�hised AI kirjandirobotid kahtlemata mingit
ohtu ei kujuta.
Mis te arvate elu muutumise paratamattusest ja sh robootika
teemast? Kui teil puudub arvamus, siis kas pole see mitte ehe
t�estus hariduse kohta? Kui robot esitaks teile 5 vaatevinklit
sel teemal hetkel, kas siis tunduks, et oleks miskit kahju ja
hirmsat sellest? Pigem oleks kasu, vaatleks neid viite argumenti
ja joogaliku dialoogiga pakuks nende edasiarendusi ja
lisaargumente. Ja need omakorda t�iendaks robotit ja tulevikus
robot esitaks juba 10 argumenti, ja nii see elu areneks.
Minu k�esolev kohvik�rvaline looming sellise postituse n�ol ei
tulene kuidagi kooliharidusest.
#Post#: 94--------------------------------------------------
Re: Anekdoodid, videod, naljad.
By: Olemuslik Date: January 11, 2024, 7:57 am
---------------------------------------------------------
Riigikeele �pe v�iks hariduses olla senikaua kuni on seda keelt
k�nelevaid inimesi, kuid �ppekiirus peaks olema sama nagu
v��rkeele �ppelgi. Isegi poole aastaga �pivad m�ned v��rkeele
�ra, emakeele �pe sel juhul peaks kestma veel l�hemat aega kui
pool aastat. Juba esimesse klassi astudes on emakeel 90% selge,
milleks veel lisaks 11 aastat emakeele tundi teha? Ilmselgelt
sedalaadi 11 aastat on ebaefektiivne �ppemetoodika kuna 11 aasta
jooksul lihvida 90% tasemelt 95% peale ei ole m�istlik. Keele�pe
on arenenud ja efektiivne, 6 kuud kuni paar aastat on piisav
keelehariduseks, eriti veel emakeele hariduseks. Mitte aga 12
aastat eesti keele tunde teostada, ega ka muude v��rkeelte omi.
Keele�pe hariduses on 1 selline ilmselge viga. Veel ehedamad
n�ited on reaalteadused. Olen ise reaalteadlane ja ei kasuta ei
keskhariduse ega �likooli hariduse reaalteadmisi, ja p�hikooli
teadmised saaks korrastada ja edastada samuti paari aastaga,
mitte 12ne. Nii ka kogu kooliprogrammi kohta. Peamine
vastuargument on, et �hiskond vajab ka teadlasi. Vastus on, et
riigikogus k�ll n�ha pole, et keegi teaduse tasemel esineks.
�rivaldkonnas sama. Kui vaadata �hte tehast kis t��tab 1000
t��list, siis nemad ei vaja mingit teaduslikkust, ja nn
k�rgtehnoloogilised masinad mida nad kasutavad, luuakse m�ne
harva teadlase-inseneri poolt. Niiet �hiskonnas tehase n�itel on
vaja alla 1% teadlasi-insenere, et toota mootoreid jms. Need
teadlased seejuures ei vaja 90% kooliprogrammi, ei kirjanditundi
ega muud, vaid reaalteadusi. �lej��nud 990 tehase t��list aga
isegi mitte neid reaalteadusi. Niiet on ilmselge, et
kooliharidus on ebavajalik, ning ebaefektiivne.
Esoteerika valdkonnas on samuti levinud koolihariduse laitmine,
kuid seal on populaarne �elda, et kooliharidus kaugendab
vaimsusest. �rivaldkonnas on populaarne �elda, et kooliharidus
toodab riigile ajupestud maksumaksjaid. Poliitikas aga sageli on
ajupestud uskumus, et kooliharidus on �llas ja �ige, paraku
ideoloogiline �lluse argument on t�ekauge.
Nagu alguses mainitud emakeele �ppe v�iks kordades l�hendada,
nii ka reaalteadused jm korraldada vastavalt elule, mitte
elukaugetele uskumustele.
T�hus k�simus on: kui palju sa tegelikult kooliharidust kasutad?
Kui olla aus, siis enamus vastab, et ei kasuta midagi
kooliharidusest. Ja edasine k�simus peaks olema, mismoodi
�mberkorraldada haridust. �mberkorraldamist v�ib ka aeglasemalt
osaliselt alustada. Kuid ultimaatselt on selge, et 90% tuleb
muuta ja kahtlemata elu ise varem v�i hiljem seda muudab. V�tame
kasv�i kirjandikirjutamise kunsti, seda ei rakendata elus
kusagil. Ainult riigikogus n�ete seda, ja see pole �ige koht
selle jaoks.
Selline radikaalne vaade haridusele ja t�iesti oleks valmis
pakkuma uusi hariduse kavasid, lihtsalt p�gus dialoog on selleks
vajalik, ja oskus vaadata elu, mitte ei tulene see elun�gemise
oskus kooliharidusest.
Mis te arvate?
*****************************************************
You are viewing proxied material from gopher.createaforum.com. The copyright of proxied material belongs to its original authors. Any comments or complaints in relation to proxied material should be directed to the original authors of the content concerned. Please see the disclaimer for more details.