| Return Create A Forum - Home | |
| --------------------------------------------------------- | |
| markaja | |
| https://markaja.createaforum.com | |
| --------------------------------------------------------- | |
| ***************************************************** | |
| Return to: Huumor | |
| ***************************************************** | |
| #Post#: 32-------------------------------------------------- | |
| Anekdoodid, videod, naljad. | |
| By: Naut Date: February 14, 2023, 4:48 am | |
| --------------------------------------------------------- | |
| Anekdoodid, videod, naljad. (Lehed: 1 2 3 4 ) | |
| #Post#: 93-------------------------------------------------- | |
| Re: Anekdoodid, videod, naljad. | |
| By: Olemuslik Date: January 11, 2024, 5:56 am | |
| --------------------------------------------------------- | |
| Elu muutub kogu aeg, midagi p�sivat pole, sh eetika ja | |
| arvamused. M�ned arvavad, et tuleks muutumist p��da peatada. | |
| N�iteks tehisaru tekkimine ja muu robootika osas ollakse hirmul. | |
| Kuidas teile tundub elu muutumise temaatika? Mulle k�ll ei tundu | |
| miskit halba kui kogu kooliprogrammi toetavad AI jm abivahendid. | |
| Ja see pole ultimaatselt pilvek�rguselt vaadatud hinnang, vaid | |
| maine praktiline hinnang. Kirjandi kirjutamise vili on eestis | |
| kasutusel ainult riigikogus, on pidev folkloor, kirjanduse | |
| tsiteerimine, loetakse ette kirjandilikke m�ttev�lgatusi. | |
| Poliitikas ei peaks kirjandikirjutamisega tegelema, aga see on | |
| ainus koht kus eestis seda kasutatakse. Seet�ttu pole k�ll | |
| mingit kahju kui kirjandeid kirjutaks robotid. Kui eesm�rgiks on | |
| kriitilist m�tlemist treenida vms, siis selleks on rohkelt viise | |
| ja kirjandimeetod pole end kuidagi �igustanud, isegi mitte | |
| riigikogus kus seda ei tulekski kasutada. Sama seisukoht k�ige | |
| muuga. Kui robot teeb toidu valmis, siis mis sellest halba on? | |
| Naiivne on hirm, et inimesed j��vad rumalaks ja arenemata kui | |
| robotid aitavad. | |
| Sajandi alguses oli arvutiteadus arenemata ja tegijaid peeti | |
| kunstnikeks. Tollal oli geniaalsuse m�rk kui keegi vahel tuli | |
| idee peale guugeldust soovitada. T�naseks on guugeldus | |
| elementaarne arvuti kasutuse intelligentsuse tunnus. | |
| N�itena ka esoteerika teadus jms oli justnagu haruldane andekus | |
| vms. T�na on nummerdatud tegevusjuhised k�igile saada ja | |
| harjutada. | |
| Nii on ka loomulik, et muutub-areneb ka AI ja muu. | |
| Kui koolikirjandi robootikast minna veel �ldisemaks, siis kogu | |
| kooliprogrammi v�ib �mber teha, niiet pole ei robotit ega | |
| inimest enam vaja nende iganenud koolikavade teostamiseks. Ega | |
| selline muutus ei t�henda, et siis muud ei tee sel ajal. K�ik on | |
| n�us riigikogu n�itel, et haridus seal midagi ei teeni, valdab | |
| folkloor ja egoism. Sama muudes eluvaldkondades. Kus kohas | |
| n�iteks ajalootundidest �pitut rakendatakse? Mitte kuskil. | |
| F��sika ja keemia aastapikkusi tudeerimisi ei ole samuti | |
| kellelgi miskit meeles, harvad laborid kasutavad neid teadmisi. | |
| Nii on �ldistades kogu kooliprogrammi kohta. | |
| See on loomulik, et elu muutub ja tulevad robotiabid jm, ja | |
| saabub ka arusaam et enamus kooliprogrammist on kasutu. Ei | |
| esinduseliit riigikogus ega tavakodanik ei demonstreeri | |
| haridust, ega vaja seda. | |
| Eraldi temaatika on, et milline v�iks haridus olla et riik | |
| hakkama saaks. Aga t�hised AI kirjandirobotid kahtlemata mingit | |
| ohtu ei kujuta. | |
| Mis te arvate elu muutumise paratamattusest ja sh robootika | |
| teemast? Kui teil puudub arvamus, siis kas pole see mitte ehe | |
| t�estus hariduse kohta? Kui robot esitaks teile 5 vaatevinklit | |
| sel teemal hetkel, kas siis tunduks, et oleks miskit kahju ja | |
| hirmsat sellest? Pigem oleks kasu, vaatleks neid viite argumenti | |
| ja joogaliku dialoogiga pakuks nende edasiarendusi ja | |
| lisaargumente. Ja need omakorda t�iendaks robotit ja tulevikus | |
| robot esitaks juba 10 argumenti, ja nii see elu areneks. | |
| Minu k�esolev kohvik�rvaline looming sellise postituse n�ol ei | |
| tulene kuidagi kooliharidusest. | |
| #Post#: 94-------------------------------------------------- | |
| Re: Anekdoodid, videod, naljad. | |
| By: Olemuslik Date: January 11, 2024, 7:57 am | |
| --------------------------------------------------------- | |
| Riigikeele �pe v�iks hariduses olla senikaua kuni on seda keelt | |
| k�nelevaid inimesi, kuid �ppekiirus peaks olema sama nagu | |
| v��rkeele �ppelgi. Isegi poole aastaga �pivad m�ned v��rkeele | |
| �ra, emakeele �pe sel juhul peaks kestma veel l�hemat aega kui | |
| pool aastat. Juba esimesse klassi astudes on emakeel 90% selge, | |
| milleks veel lisaks 11 aastat emakeele tundi teha? Ilmselgelt | |
| sedalaadi 11 aastat on ebaefektiivne �ppemetoodika kuna 11 aasta | |
| jooksul lihvida 90% tasemelt 95% peale ei ole m�istlik. Keele�pe | |
| on arenenud ja efektiivne, 6 kuud kuni paar aastat on piisav | |
| keelehariduseks, eriti veel emakeele hariduseks. Mitte aga 12 | |
| aastat eesti keele tunde teostada, ega ka muude v��rkeelte omi. | |
| Keele�pe hariduses on 1 selline ilmselge viga. Veel ehedamad | |
| n�ited on reaalteadused. Olen ise reaalteadlane ja ei kasuta ei | |
| keskhariduse ega �likooli hariduse reaalteadmisi, ja p�hikooli | |
| teadmised saaks korrastada ja edastada samuti paari aastaga, | |
| mitte 12ne. Nii ka kogu kooliprogrammi kohta. Peamine | |
| vastuargument on, et �hiskond vajab ka teadlasi. Vastus on, et | |
| riigikogus k�ll n�ha pole, et keegi teaduse tasemel esineks. | |
| �rivaldkonnas sama. Kui vaadata �hte tehast kis t��tab 1000 | |
| t��list, siis nemad ei vaja mingit teaduslikkust, ja nn | |
| k�rgtehnoloogilised masinad mida nad kasutavad, luuakse m�ne | |
| harva teadlase-inseneri poolt. Niiet �hiskonnas tehase n�itel on | |
| vaja alla 1% teadlasi-insenere, et toota mootoreid jms. Need | |
| teadlased seejuures ei vaja 90% kooliprogrammi, ei kirjanditundi | |
| ega muud, vaid reaalteadusi. �lej��nud 990 tehase t��list aga | |
| isegi mitte neid reaalteadusi. Niiet on ilmselge, et | |
| kooliharidus on ebavajalik, ning ebaefektiivne. | |
| Esoteerika valdkonnas on samuti levinud koolihariduse laitmine, | |
| kuid seal on populaarne �elda, et kooliharidus kaugendab | |
| vaimsusest. �rivaldkonnas on populaarne �elda, et kooliharidus | |
| toodab riigile ajupestud maksumaksjaid. Poliitikas aga sageli on | |
| ajupestud uskumus, et kooliharidus on �llas ja �ige, paraku | |
| ideoloogiline �lluse argument on t�ekauge. | |
| Nagu alguses mainitud emakeele �ppe v�iks kordades l�hendada, | |
| nii ka reaalteadused jm korraldada vastavalt elule, mitte | |
| elukaugetele uskumustele. | |
| T�hus k�simus on: kui palju sa tegelikult kooliharidust kasutad? | |
| Kui olla aus, siis enamus vastab, et ei kasuta midagi | |
| kooliharidusest. Ja edasine k�simus peaks olema, mismoodi | |
| �mberkorraldada haridust. �mberkorraldamist v�ib ka aeglasemalt | |
| osaliselt alustada. Kuid ultimaatselt on selge, et 90% tuleb | |
| muuta ja kahtlemata elu ise varem v�i hiljem seda muudab. V�tame | |
| kasv�i kirjandikirjutamise kunsti, seda ei rakendata elus | |
| kusagil. Ainult riigikogus n�ete seda, ja see pole �ige koht | |
| selle jaoks. | |
| Selline radikaalne vaade haridusele ja t�iesti oleks valmis | |
| pakkuma uusi hariduse kavasid, lihtsalt p�gus dialoog on selleks | |
| vajalik, ja oskus vaadata elu, mitte ei tulene see elun�gemise | |
| oskus kooliharidusest. | |
| Mis te arvate? | |
| ***************************************************** |