| Return Create A Forum - Home | |
| --------------------------------------------------------- | |
| https://arkaja.createaforum.com | |
| --------------------------------------------------------- | |
| ***************************************************** | |
| Return to: Uudiseid maailmast | |
| ***************************************************** | |
| #Post#: 36-------------------------------------------------- | |
| Olematus | |
| By: Naut Date: January 10, 2023, 2:49 pm | |
| --------------------------------------------------------- | |
| Olematus | |
| #Post#: 133-------------------------------------------------- | |
| Re: Olematus | |
| By: Q11 Date: February 26, 2023, 9:48 am | |
| --------------------------------------------------------- | |
| Veenev, kui kirjavigadega 6-v��rkeele valdaja �tleks, et | |
| "tunnetan valet energiat pealkirjade "muusika parasoskaapsus" ja | |
| "obegaakus" osas", see oleks veenev kuna ta teab mida ta r��gib | |
| ja tema osutatud vildakad pealkirjad vajaks korrigeerimist. Nii | |
| on ja siin pole vaielda, eriti vaimsete gurude puhul, kuid kui | |
| r��kida pseudo-teaduste arvamusliidritest siis nende puhul pole | |
| veenev vaid egoistlik/pime. N�iteks, v�idaks �elda, et "mul on | |
| �igus kuna olen rikkam kui sina" - puhas egoism ja pimedus | |
| kaugel t�est ja jumalal�hedasemast tarkusest. | |
| Selle foorumi teema peakiri "olematus" on ilmselgelt ilmhetjega | |
| ilmsekundiga adutav. | |
| Mulle on elus niikorduvalt keelatud brutaliseerida, mina aga | |
| j�tkan kosmilist tantsu ja bruteerin ehk ei tunneta soovitust, | |
| ei tunneta mitte ei m�ista, ei adu, olgugi et intellektuaalselt | |
| loomulikult v�ime k�ik aduda niim�ndagi. Nieit see postitus on | |
| jooga minu jaoks ja teie v�tke seda kui narkootikumi oma | |
| s�ltuvustele v�i muud joogat- tantsige oma tantsud kuni vaja. | |
| Ma j�tan kommenteerimata selel pealkirja "olematus". | |
| Pakun vahe-vaheharjutusena minu-egoistlikult: minu-egoistlikult | |
| minatan, et mina pole mitte ainult foorumi-teemasid | |
| valinud-s�nastanud vaid isegi kasuajanimesid mitte valinud vaid | |
| lasknud s�ndida-valituda. N�iteks siinse foorumi kasutajanimeid | |
| Naut, OP jt pole mina valinud ega v�ljam�elnud ega oma mingit | |
| soovi seda teha, ometigi ma v�ljendan-postitan ilma omamata | |
| budistlikku Attachment-suunitlusega egonime: seega laske ka teie | |
| lahti oma ahistavatest raamidest. Ka psirituaalsel-vaimsel | |
| valdkonns kui saate sikhismi religioonis rohkem sinapeale, siis | |
| teie perenime muudetakse, ja budismi ja indiaanlaste puhul | |
| muudetakse teie nime, v�i vaismt nime, niiet k�ik see vihjab, et | |
| see keda niemtatakse ole midagi p�sivat, ning homme v�ib | |
| nimetada muul viisil. Mittekahesus selgtab teile mis on ps�iv ja | |
| spirituaalsus kaa, n�iteks r��gitakse teemal "mis on sinu | |
| loomulik h��l"- see t�histab et te esinete �hemas rollis nii | |
| t��l kui magamistoas. Niiet kui r��kida olematusest kasutajanime | |
| n�iteks "Naut-kokaspets" all, siis olemine ja olematus tuleks | |
| esmalt selgemaks saada, ideaalis tuleks lasta teistel ameerika | |
| p�rismaalastel valida mis on Naut'i spirituaalne nimi, ma v�in | |
| seda ka ise teha kui tema ego murendub. | |
| (Vaimse nime andmine nii joogas nagu eesti tuntuima jooga�petaja | |
| n�itel kui ameerika p�rismaalaste kultuuris jms on | |
| komplitseeritud temaatika ja see foorum pole piisaval tasemel, | |
| et sllsitel teemadel r��kida. Leidke viisid teema uurimiseks ja | |
| kontakteerumiseks, kui peale tasemen�ude t�estamist suudate | |
| p�hjendada oma taotlust. Kui tahate v�ga otsekohest reaktsiooni, | |
| siis esmalt k�sin teilt millise summa kannate oma riigi | |
| lastekodudele, heategevusele, vms, ja alles siis n�ustun | |
| dialoogiks). | |
| Minu blogi pealkirjaks saagu tantsunimi "olematus". Ma kajastan | |
| teile m�ningaid nippe, mida saate oma elustiilis ise rakendada. | |
| Kuna see on k�llalt personaalne aga ka valgustav, siis ilmselt | |
| oleks m�istlik see hoida mingil m��ral peidus-kaitstud, n�iteks | |
| iga teise postituse v�iks k�laliste eest pietu j�tta. | |
| V�ime r��kida asenditest k�igepealt �kki, kas r�tsepp-istumises | |
| japuu kasutamisest seljatoena v�i mitte, et ma ei oel kindel. | |
| Nagu te aru saate, sisi ma ei saa planeerida eriti midagi, ma | |
| poel v�imeline. Niiet pakun, et alustame kuskilt algusest , | |
| kasv�i asenditest ja �ldse elustiilist. | |
| Godspped. | |
| [quote author=Mannu link=topic=51.msg132#msg132 date=1677425677] | |
| "Western wannabe monk elustiil" on minu postituse | |
| tiitliks-terminiks ja see selle osas�nadest munganlust seostub | |
| niipalju, et ma �rkan v�ga varakult. Ma ei kanna sikhistlikult | |
| m��ka ega moslemistlikult seksuaalsust varjavaid r�ivaid ega s�� | |
| ainult taimset jne, kuid �rkan vara ja teen praktikaid, niipalju | |
| on budistlikku elustiili ja sestap ka ironiseeriva-potensiaaliga | |
| s�na Wannabe. | |
| Olen �nnistatud looduskauni linnaga, kus kapitalistlikku rikkuse | |
| t�ttu on rohkem loodust kui s�gavaimas amazoonase metsas, samuti | |
| kuna pinnareljeef on k�llalt kumer ja piisav inimsilma jaoks | |
| panoraamvaadeteks. | |
| Ma olen teinud niipalju erinevaid nn meeleharjutusi ja | |
| religiooniseonduvaid praktikaid ,et pole kindle millega ma | |
| n�iteks homme juhtumisi tegelen. Mis on kindel, ma teen oma kahe | |
| telefoniga h�mase pildi oma praktikast varahommikul. Ma olen | |
| praktiseerunud nn �petaja-kanaldaja rolli niirohkelt, et minu | |
| praktikaid raporteerimine ei sega. | |
| Ma ei sa �elda, et on lemmik park v�i koht v�i muu eelistatuid | |
| koht, kuid juhtumisi ma k�lastan kahte-kolme parki/surnuaeda | |
| praegu ��siti/varahommikuti ja teen praktikat neistes. | |
| Minu vaimsel teel saadud s�numid soovitavad, et teile | |
| resoneeruvalt j�rgmised aastad pakun sedalaadi n�itep�evikut. | |
| Kahtlemata on see personaalne ja seda kaitseb seadus, seega oma | |
| pangakonto numbreid siin blogis ega foorumis ega mujal | |
| internetis keegi ei avalda, kuid kui juhtub, et ostan kakao | |
| ��kohvikust sisi seda asjaolu v�in vihjata ilma kontonumbrite | |
| mainimiseta. | |
| Minu geograafia omab rohkelt rebaseid, n�en neid iga munga��, ma | |
| naudin linnulaulu kella-aegadel 6-7 enim, see on imekaunis. Ma | |
| armastan helisid, kuid minu teekond siin elus on �nnistanud | |
| mind pemaiselt rohkete visuaalidega. Ma julgustan teid siin | |
| foorumis samuti p�evikuformadis teostama ja kui te pole nii | |
| tugevad nagu mina, siis vaikimisi seda teete registreeritud | |
| kasutajate n�gemisv�ljas eemal k�lstajatest. Mina kui pioneer | |
| teen rahus ka k�lastajate ees aeg-ajalt ja julgustan teid | |
| l�henema jumalale. | |
| Ilmad pole enam nii vihmased ja hommikud on j�tkuvalt ni | |
| ikaunid. | |
| ... | |
| [/quote] | |
| #Post#: 184-------------------------------------------------- | |
| Re: Olematus | |
| By: Naut Date: April 25, 2023, 7:07 am | |
| --------------------------------------------------------- | |
| Hiljuti surnud munk selgitab m�stilise budismi tahke, sh | |
| taaskehastumist. Selle video tarbimiseks peab olema �le keskmine | |
| ingl k oskus ning tehniline oskus subtiitreid sisse l�litada, | |
| muidu on liiga raske tarbida. | |
| https://youtu.be/tL5dwNcN1BE | |
| Raamatul�ik, kuidas taaskehastunud guru ehk lama hinge otsitakse | |
| ja testitakse v�ikelaste peal. Olemasolevad gurud saavad | |
| n�gemusi, n�iteks t�hestiku t�hti, visuaale majadest, jms, | |
| interpreteerivad neid vihjeid aadressiteks ja testivad | |
| aadressitel olevaid lapsi, kas nad v�iks m�letada oma eelmist | |
| kehastust v�i muud. | |
| [quote] | |
| Extracts from My Land and my People � Memoirs of the Dalai Lama | |
| of Tibet | |
| In 1935, the Tibetan Wood Hog Year, the Regent went to the | |
| sacred lake of Lhamoi Latso at Chokkorgyal, about ninety, miles | |
| southeast of Lhasa. The people of Tibet believe that visions of | |
| the future can be seen in the waters of this lake. There are | |
| many such holy lakes in Tibet, but Lhamoi Latso is the most | |
| celebrated of them all. Sometimes the visions are said to appear | |
| in the form of letters, and some, times as pictures of places | |
| and future events. Several days were spent in prayers and | |
| meditation, and then the Regent saw the vision of three Tibetan | |
| letters - Ah, Ka and Ma - followed by a picture of a monastery | |
| with roofs of jade green and gold and a house with turquoise | |
| tiles. A detailed description of these visions was written down | |
| and kept a strict secret. | |
| In the following year, high lamas and dignitaries, carrying the | |
| secrets of the visions, were sent out to all parts of Tibet to | |
| search for the place which the Regent had seen in the waters. | |
| The wise men who went to the east arrived in our region of | |
| Dokham during the winter, and they observed the green and golden | |
| roofs of the monastery of Kumbum. In the village of Taktser, | |
| they noticed at once a house with turquoise tiles. Their leader | |
| asked if the family living in the house had any children and was | |
| told that they had a boy who was nearly two years old. | |
| On hearing this significant news, two members of the party went | |
| to the house in disguise, together with a servant and two local | |
| monastic officials who were acting as their guides. A junior | |
| monastic official of the main party, whose name was Losang | |
| Tsewang, pretended to be the leader, while the real leader, Lama | |
| Kewtsang Rinpoche of Sera Monastery, was dressed in poor clothes | |
| and acted as a servant. At the gate of the house, the strangers | |
| were met by my parents, who invited Losang into the house, | |
| believing him to be the master, while the lama and the others | |
| were received in the servants' quarters. | |
| There they found the baby of the family, and the moment the | |
| little boy saw the lama, he went to him and wanted to sit on his | |
| lap. The lama was disguised in a cloak which was lined with | |
| lambskin, but round his neck he was wearing a rosary which had | |
| belonged to the Thirteenth Dalai Lama. The little boy seemed to | |
| recognize the rosary, and he asked to be given it. The lama | |
| promised to give it to him if he could guess who he was, and the | |
| boy replied that he was Seta-aga, which in the local dialect, �a | |
| lama of Sera�. The lama asked who the �master� was, and the boy | |
| gave the name of Losang. | |
| He also knew the name of the real servant, which was Amdo | |
| Kasang. | |
| The lama spent the whole day in watching the little boy with | |
| increasing interest, until it was time for the boy to be put to | |
| bed. All the party stayed in the house for the night, and early | |
| next morning, when they were making ready to leave, the boy got | |
| out of his bed and insisted that he wanted to go with them. | |
| I was that boy. | |
| [/quote] | |
| https://claudearpi.blogspot.com/2018/08/china-prepares-dalai-lamas-rebirth.html… | |
| Arutlemiseks v�iks m�tiskleda, et kui adekvaatsed need Lamade | |
| m��ramise testid on. Kuidas te valiks uut ametlikku p�higuru | |
| laste seast? | |
| Moslemite laste populaarseim nimi on niilevinud, et ma olen ise | |
| kohanud ligi 30 islami "Antsu", sel juhul oleks viie t�he | |
| n�gemus �sna kasutu, kuna igas k�las on iga k�mnes Antsu | |
| nimeline moslem. Eks p�haku nime panek kasvatab paradiisi | |
| v�imalusi ja india uskumustes pannakse ka s�mboolikat kehale ja | |
| seinale. | |
| Filmides on ka muudmoodi erim�rkidega lapsi interpreteeritud. | |
| S�mbolismi on k�ikjal, ka k�esolev lause koosneb s�mbolitest, | |
| konseptsioonidest. | |
| https://i.imgur.com/tUU8UUP.jpg | |
| #Post#: 257-------------------------------------------------- | |
| Re: Olematus | |
| By: Q11 Date: February 19, 2024, 10:46 am | |
| --------------------------------------------------------- | |
| Sajandi k�ige m�stilisem prohvetlik valgustunu teatab n�iliselt | |
| egolikult, et sulgeb-kustutab oma Youtube kanali mida miljardid | |
| valdkonnalised igap�ev j�lgisid sh ka teie. | |
| Videos olevatest s�numitest oelme rohkelt r��kinud, miskit uut | |
| pole. | |
| https://www.youtube.com/watch?v=Wtoi-XAm_bI | |
| #Post#: 259-------------------------------------------------- | |
| Re: Olematus | |
| By: loffe Date: February 26, 2024, 5:52 am | |
| --------------------------------------------------------- | |
| [quote author=Q11 link=topic=36.msg257#msg257 date=1708361215] | |
| Sajandi k�ige m�stilisem prohvetlik valgustunu teatab n�iliselt | |
| [/quote] | |
| Nagu n�ha, siis tema vanemad videod ongi n��d haihtunud. | |
| Tema puhul on, nagu �eldud eespool, pealtn�ha tavalise | |
| mittevalgustunu k�itumine. N�iteks siis, et oma loomingu, | |
| kontode, jms kustutamine, seda teevad t��piliselt teismelised, | |
| kelle seisukohad on kiires arengus ja muutumises. Sedalaadi | |
| kustutamised viitaks tavaliselt ka, et emotsioonid lainetavad. | |
| Ka on m�rk nn otsimise energia toimimisest. Mitmesugused | |
| seletused, k�ik viitavad, et ei olda T�iuses, ei olda | |
| valgustunud. Niiet, pealtn�ha dualistlik k�itumine videokanali | |
| kustutamisega, ja viimaste s�numitega. Aga on selge, et tegu on | |
| valgustunuga, lihtsalt nagu �eldakse issanda teed on keerukad. | |
| Ultimaatselt pole valet-�iget jm duaalsust, k�ik on hinnanguteta | |
| T�ius, see mis On. | |
| Tema selgitus religioonide vajaduse kohta on v�ga selge ja | |
| enamus oleks p�ri sellega. Minu s�nadega tema seletus k�lab, et | |
| need religioonid l�hendavad Sellele mis on, Jumalale. T�stavad | |
| inimese sagedust k�rgemale. Nii ta selgitab ja kristlastega | |
| t��tades n�en seda iga p�ev. Religioossel on selgelt n�htav | |
| rahu. Mittekahesus on samuti rahu, kuna on t�ius. | |
| Tema puhul on huvitav n�ha uus-islami religiooni loomist, | |
| maailmas pole ammu n�ha olnud uusi religioone. Oli islam, | |
| seej�rel New-age liikumised, ja muud ei miskit. Radikaalne | |
| neoadvaita on uuestis�ndi tegemas. Tema neoislam on | |
| advaita+islam kompott kui nii lihtsustada. V�ga erakordne | |
| teemant. | |
| N�htavasti lipsas taas-s�nni termin sisse �lal. See on siis | |
| vaimsuse valdkonnas tuntud konseptsioon. M�eldakse seda, et on | |
| nn korduvad karmilised protsessid l�bi sajandite, mis tekitavad | |
| teatud persoonide taasteket. N�iteks siis oli Napoleon s�jakas | |
| teatud �hiskonna protsesside t�ttu ja need protsessid kordusid | |
| Hitleri ajastul, ja s�nnitasid Hitleri, v�ib n�ha et hiljem ka | |
| Puutini. Mitte mingi Napoleoni hing ei taaskehastunud, vaid | |
| �hiskonna protsessid taasl�id Napoleoni persooni. See taass�nd | |
| on budistlik konseptsioon, erineb taaskehastumise ideest m�neti. | |
| Muidugi termineid on mitmeid ja vaimsuse valdkonnas v�ga | |
| taass�nni temaatikale kohta pole. Soome valgustunu on maininud, | |
| et j�es tekkivad veekeerised, vahukeerised n�iliselt korduvad, | |
| kuid tegelikult on ju tegu lihtsalt veega ja pole alust | |
| meeleloomingule. Minu enda Londoni �petaja kordab sageli | |
| sedapuhkudel, et K�ik on v�imalik. Reinkarnatsioon on usk hinge | |
| r�ndamisse kehadevahel, Rebirth aga karmiline n�htus, teisis�nu | |
| taasteke. Eks tuleb uurida, mis koolkond t�psemalt kuidas | |
| selgitab nende kahe termini erinevust, m�ned kasutavad | |
| s�non��mina m�lemit samaks asjaks. | |
| Niiet selle taass�nni konseptsiooniga on sedapsi. | |
| Igasuguseid termineid on palju. V�ib nende r�gastikku l�ksu | |
| j��da. Aga k�rvalefektina terminoloogiaga t�� n�ib puuhalule | |
| kuivatavana toimivat, niiet tasub terminoloogiaid uurida, ja ega | |
| ei p��segi neist niikuinii �ksk�ik mis �petusega tegeledes. | |
| #Post#: 315-------------------------------------------------- | |
| Re: Olematus | |
| By: OP Date: June 6, 2024, 1:18 pm | |
| --------------------------------------------------------- | |
| Inglise keelne s�na "himu/iha" ("lust") on omamoodi t�lkega | |
| t�lgitud t�lkes�naks "olematus" ajal "3. m�rts 2023, kell | |
| 17:10", eesti keelses vikipeedias. | |
| V�imalik, et mingi vanem eesti k raamat juba sisaldab sellsit | |
| t�lget s�na "olematus" ja siis pandi ka vikipeediasse aastal | |
| 2023 ja ka siia foorumisse m�ni aasta tagasi kui loetuna | |
| kusagilt vanast raamatust. Ei tea, milline eesti k budismialane | |
| vana raamat sellist eesti s�nat�lget sisaldab. | |
| K�lalistele selgituseks, et vikipeediat lehed on mitmes keeles, | |
| n�iteks inglise keelne versioon viki lehes r��gib �ht juttu | |
| inglise keeles, ja eesti keelne versioon teist juttu. All toodud | |
| lingid ka n�itavad sedalaadi erinevust. | |
| Valdkonna huvilistega v�ime arutleda sel detailil pikemalt, aga | |
| k�lalistele lihtsalt �levaade, et vahel on vikipeedias eksitav | |
| info/t�lked. | |
| Huvi omajatega v�ime r��gida, miks v�is m�ni tulla sedalaadi | |
| t�lke peale ja mida need budismi terminid �ldse t�hendavad. | |
| 1. | |
| https://en.wikipedia.org/wiki/Fetter_(Buddhism) | |
| [quote] | |
| The Pali canon's Sutta Pitaka identifies ten "fetters of | |
| becoming":[3] | |
| belief in a self (Pali: sakkāya-diṭṭhi)[4] | |
| doubt or uncertainty, especially about the Buddha's awakeness | |
| (vicikicchā)[5] | |
| attachment to rites and rituals | |
| (sīlabbata-parāmāsa)[6] | |
| sensual desire (kāmacchando)[7] | |
| ill will (vyāpādo or byāpādo)[8] | |
| lust for material existence, lust for material rebirth | |
| (rūparāgo)[9] | |
| lust for immaterial existence, lust for rebirth in a formless | |
| realm (arūparāgo)[10] | |
| conceit (māna)[11][12] | |
| restlessness (uddhacca)[13] | |
| ignorance (avijjā)[14] | |
| [/quote] | |
| 2. | |
| [quote] | |
| Redaktsioon seisuga 3. m�rts 2023, kell 17:10 kasutajalt Lulu | |
| (arutelu | kaast��) (toimetamist ja korrastamist) | |
| (erin) ←Vanem redaktsioon | Viimane redaktsiooni (erin) | | |
| Uuem redaktsioon→ (erin) | |
| K�idikud, k�tked v�i ahelad (sanskriti keeles | |
| संयोजना, | |
| saṃyojana, paali keeles samyojana) on budismis vaimsed | |
| tegurid, mis seovad olendeid sansaarasse ja j�tkuvasse ringk�iku | |
| kannatustes. | |
| Paali kaanonis leidub mitmeid sellekohaseid �petusi.[1][2] Sutta | |
| Pitakas esineb enamasti loetelu k�mnest k�idikust[3]: | |
| isekus (paali keeles sakkāya-diṭṭhi) ei lase | |
| n�ha k�iki olendeid samal viisil, | |
| kahtlus (vicikicchā) ei lase midagi usaldada, | |
| kombed (sīlabbata-parāmāsa) ei lase m�ista | |
| tegelikkust, | |
| naudingud (kāmacchando) seovad ajutise ja m��duvaga, | |
| pahatahtlikkus (vyāpādo) seob samuti ajutise ja | |
| m��duvaga, | |
| olemine (rūparāgo) k�tkestab tahtmisega olla olemas, | |
| olematus (arūparāgo) k�tkestab tahtmisega olla | |
| olematu, | |
| �lbus (māna) tekitab tahtmise olla k�igist �le, | |
| rahutus (uddhacca) tekitab pideva rahulolematuse, | |
| rumalus (avijjā) ei lase millestki aru saada. | |
| [/quote] | |
| 3. | |
| https://et.wikipedia.org/w/index.php?title=K%C3%B6idikud&direction=prev&oldid=6… | |
| [quote] | |
| Redaktsioon seisuga 3. m�rts 2023, kell 15:20 kasutajalt Lulu | |
| (arutelu | kaast��) (→‎Vaata ka) | |
| (erin) ←Vanem redaktsioon | Viimane redaktsiooni (erin) | | |
| Uuem redaktsioon→ (erin) | |
| K�idikud, k�tked v�i ahelad (sanskriti ja paali keeles | |
| saṁyojana ) on Buddha �petuse kohaselt tegurid, mis seovad | |
| olendeid sansaarasse (saṁsāra) ehk uute s�ndide | |
| rattasse. | |
| Kehap�hine vaade (paali k. sakkāya-diṭṭhi, | |
| sanskriti k. satkāya dṛṣṭi) puhul | |
| peetakse keha (kāya) ja keerukat ps�hhof��siliste n�htuste | |
| kogumit isikuks, olendiks v�i iseendaks v�i usutakse, et viie | |
| klammerdumise kogumiku sees v�i taga on olemas h�vimatu hing, | |
| aatman, mina vms. Selline j�medakoeline vaade esindab teadmatust | |
| ja/v�i tahtmatust n�ha inimest viie klammerdumise kogumikuna | |
| ning p�hjustab isekust, mis on peamine vastuolude allikas. | |
| Kahtlus (paali k. vicikicchā, sanskriti k. vicikitsā) | |
| on usaldamatus Buddha, dhamma ja sangha v�i teostuse ja | |
| s�ltuvusliku tekke �petuse suhtes. �ks viiest takistusest, vt | |
| viis takistust. | |
| K�lblusrituaalidesse kinnij��mine (paali k. | |
| sīlabbata-parāmāsa, sanskriti k. | |
| śīlavrataparāmārśa), p�hineb ekslikul | |
| uskumusel, mille kohaselt rituaalid ja tseremooniad on piisavad | |
| meele puhastamiseks. Riituste, rituaalide, mantrate jms | |
| maagilisse m�jusse uskumine viib teostaja valesse vaatesse ja | |
| v��rasse dhamma teostusse (nt mantrate kordamine plekkide | |
| eemaldamiseks), ��rmustesse (nt askeesi), v�givaldse k�itumiseni | |
| (nt elusolendi tapmine ohverduseks) vms. | |
| Naudingukirg (paali k. kāmacchando, kāmarāga, | |
| sanskriti k. kāmarāga) ilmneb kiindumuses | |
| naudinguobjektidesse, milleks v�ib olla kas n�htav objekt, heli, | |
| l�hn, maitse, aineline objekt v�i meeleobjekt. | |
| Kuritahtlikkus ja vastumeelsus (paali k. vyāpāda, | |
| paṭigha; sanskriti k. vyāpāda) ning sellega | |
| seotud vastandumine v�ib avalduda nii vihkamises, sallimatuses, | |
| kuritahtlikus kavatsuses kui ka v�givaldses k�itumises. | |
| Vormikirg (paali k. rūparāgo, sanskriti k. | |
| rūpadhāturāga), on vormi vallaga seotud kirg, mis | |
| v�ib v�ljenduda kas kiindumuses vormi d�haanasse | |
| (rūpajhāna), kus meeles kerkivad esile ennekogematu | |
| r��m, �ndsus ja rahu, v�i soovis s�ndida vormi tasandil | |
| (rūpabhūmi). | |
| Vormitusekirg (paali k. arūparāgo, sanskriti k. | |
| ārūpyadhāturāga). | |
| Uhkus (paali k. māna, sanskriti k. asmimāna) esineb | |
| inimesel, kes n�eb ennast teistega v�rreldes parema, | |
| v��rtuslikuma, targema v�i olulisemana. | |
| Rahutus (paali k. uddhacca, sanskriti k. auddhatya) sisaldab | |
| meele h�iritust v�i erutatust. �ks viiest takistusest, vt viis | |
| takistust. | |
| Mitteteadmine ehk teadmatus (paali k. avijjā, sanskriti k. | |
| avidyā) t�hendab teadmiste puudumist: (1) olemasolu | |
| t�elisest olemusest, (2) neljast aarija t�est ning (3) | |
| s�ltuvuslikust tekkimisest.[1] | |
| [/quote] | |
| https://et.wikipedia.org/w/index.php?title=K%C3%B6idikud&direction=next&oldid=6… | |
| #Post#: 408-------------------------------------------------- | |
| Re: Olematus | |
| By: �ksik Date: July 31, 2025, 2:16 am | |
| --------------------------------------------------------- | |
| Subjekt-objekt relativismis ehk kahesuses on k�ik | |
| suhteline/relatiivne, ja inimkeele s�na "Subjektiivne" on | |
| subjektiivne/suhteline/persoonip�hine, n�iteks kontseptsioon | |
| "kana" omab erinevat resonantsi iga persooni puhul, m�nele tekib | |
| visuaal toidutaldrikust, m�nele veganluse m�tted, jpm, | |
| kana-objekt on subjektiivne subjektidele. | |
| Lisaks s�nale subjektiivne on v�hem persoonip�hisem s�na | |
| Resontants, st et enam ei ole s�numis subjekti ilmutatud, vaid | |
| r��gitakse protsessist ehk resonantsist. | |
| Mis resonantsi kana tekitab, versus, kas sulle meeldib kana | |
| s��a? ESimene pool lausest on v�hem persoonip�hisem, seega | |
| t�el�hedasem. | |
| Ego-konseptsioon on h�gune mitmete definitsioonidega, ja ega | |
| maailmas midagi selgelt defineerida e isaagi kuna tegelikult | |
| polegi midagi mida defineerida. Kuid ilmestamaks Ego t�hendust, | |
| siis mulle on tundunud k�ige t�husam selline selgitus: | |
| K�si endalt, kas kanapraad on eetiline, tekib intellektuaalselt | |
| eitav vastus kuid samas praktiliselt jaatav vastus, st et | |
| s��akse kana edasi olgugi et pidades seda tegu mitte eetiliseks. | |
| Ego m�iste on eelnevas lauses see ihalik tunne Jaatas, see mis | |
| �tles, et "J�tkan kana s��misega ja muude ebaeetilsite | |
| tegudega". Selline ego definitsioon, v�ib resoneeruda m�nele kui | |
| k�ige selgeim definitsiooni variant. | |
| ***************************************************** |